[ TIP] Drganie podczas przyśpieszania Audi A6 C6 2005 3,0 td
[ TIP] Drganie podczas przyśpieszania Audi A6 C6 2005 3,0 td
Cześć wszystkim. Mój problem wygląda następująco: kiedy rozgrzeje się samochód tzn po przejechaniu ~15 km podczas przyśpieszania, generalnie podczas obciążenia, samochód wpada w wibrację. Najdziwniejsze jest to, że jak jest zimny nie ma tego problemu. Proszę o pomoc.
Byłem u mechanika i sprawdzili mi błędy VAG-iem-nic nie wykazało. Oleju nie sprawdzałem (jak się sprawdza olej w skrzyni?), podczas dzisiejszej dynamicznej jazdy zauważyłem, że po takiej jeździe na trasie drgania zaniknęły (wcześniej tego nie zauważyłem, dopiero dzisiaj przy dynamicznej jeździe), ale coś się dzieje z mocą tzn. powyżej ~120 km/h moja V6 zbiera się jak mucha w smole. Jak troche postała na parkingu tzn. ~2 godz i wyskoczyłem znowu na trasę przy przyśpieszaniu do 100 było ok, ale juz powyżej znowu drgania całego samochodu i brak przyśpieszenia tzn. prędkość ok, ale potrzeba czasu wcześniej tego nie było.KrzysiekR pisze:Sprawdź błędy w skrzyni, stan i ilość oleju w skrzyni. Chyba to wina skrzyni.
dreptek, na wstępie przeczytaj oba poniższe tematy:
- -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391
- -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391
Co do sprawdzania poziomu oleju, to w skrzyni jest tzw. korek przelewowy... co za tym idzie, aby sprawdzić poziom oleju, trzeba rozgrzać olej do pewnej temeratury i sprawdzić czy wycieka
Wszystko opisane w poniższym temacie:
- all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm
- -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391
- -tip-q-tip-wymiana-oleju-soft-adaptacja ... htm#491391
Co do sprawdzania poziomu oleju, to w skrzyni jest tzw. korek przelewowy... co za tym idzie, aby sprawdzić poziom oleju, trzeba rozgrzać olej do pewnej temeratury i sprawdzić czy wycieka

- all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm
No dzięki Piotruś za podpowiedź. Poszedłem tym tropem i wylądowałem w ASO. Po ponat godzinnym oczekiwaniu na diagnozę usłyszałem wyniki odpowiedzialne za drgania w samochodzie:
1. Do wymiany zawór erg koszt w Aso 440 zł
2. Wtryskiwacze paliwa szt. 2 do wymiany, ale producent zaleca wymianę wszystkich 6
cena zestawu 6 x 1800 zł = 10800 zł możliwy rabat ~15%
I tak teraz sobię myślę, że już to drganie chyba mi tak bardzo nie przeszkadza odkąd poznałem koszt naprawy
1. Do wymiany zawór erg koszt w Aso 440 zł
2. Wtryskiwacze paliwa szt. 2 do wymiany, ale producent zaleca wymianę wszystkich 6
cena zestawu 6 x 1800 zł = 10800 zł możliwy rabat ~15%

I tak teraz sobię myślę, że już to drganie chyba mi tak bardzo nie przeszkadza odkąd poznałem koszt naprawy

A ja na Twoim miejscu bym kupił części i cieszył sie z jazdy sprawnym motorem a nie czekał aż stanie na drodze i remont wyjdzie jeszcze więcej
Zawór EGR http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... r+a6+3%2C0
Wtryski http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0
Lub regeneracja i wyjdzie dużo, dużo taniej

Zawór EGR http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... r+a6+3%2C0
Wtryski http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0
Lub regeneracja i wyjdzie dużo, dużo taniej

Cześć, mam jeszcze jedno pytanko przed zakupem wtryskiwaczy. Czy stare wtryskiwacze się regeneruje. Czytałem także o różnych zabiegach, które mogą poprawić działenie wtryskiwaczy. Rozmawiałe z kilkoma osobami i wszystkie te osoby twierdzą, że tych akurat wtrysków się nie regeneruje. Pomóżcie proszę także w sprawie zaworu EGR czy próbować coś na własną rękę czy raczej to urządzenie jest do wymiany na nowe. Pozdrawiam.
6 tysiaków w ASO na taki temat? To sporo za mało. Tak jak już pisałem w ÂŁodzi u Borusiaka zawołali 1800 zł / szt, zawór EGR - 400zł, mam jeszcze coś z prawym kolektorem ssącym koszt w ASO 2 tyś. no i plus robocizna 1000zł. Miły pan w ASO powiedzieł mi, że przy takiej kwocie będzie rabat 15%
. W sumie po rabacie nieco ponad 10 tyś bez kolektora ssącego ( nie wiem czy się nim mocno przejmować), który nie jest jeszcze w złym stanie. Przy wymianie rozrządu ( nie w ASO) też mi zwrócili no to uwagę, ale powiedzieli, że jeszcze nie jest źle.
Zamierzam pujść drogą, którą mi proponujesz -zaryzykuję. Chcę w swoim zakresie wymontować wtryskiwacze i je wysłać (aby obniżyć koszty). Zakładając, że da się z nimi coś zrobić, zamontuję je spowrotem na swoich miejscach przed uruchomieniem potrzebny jest fachowiec z komputerem, żeby autko ruszyło, czy lepiej się w to nie bawić i oddać do zaufanego (niekoniecznie taniego zakładu)? Najtańsze wtryskiwacze jakie znalazłem do tej pory to 1105 zł za szt.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Zamierzam pujść drogą, którą mi proponujesz -zaryzykuję. Chcę w swoim zakresie wymontować wtryskiwacze i je wysłać (aby obniżyć koszty). Zakładając, że da się z nimi coś zrobić, zamontuję je spowrotem na swoich miejscach przed uruchomieniem potrzebny jest fachowiec z komputerem, żeby autko ruszyło, czy lepiej się w to nie bawić i oddać do zaufanego (niekoniecznie taniego zakładu)? Najtańsze wtryskiwacze jakie znalazłem do tej pory to 1105 zł za szt.

Ale dopiero kompleksowe czyszczenie układu paliwowego (po wymontowaniu) daje pełen efekt... nasz kolega forumowy to przerabiał i wnioski wyciągnęliśmy... po czyszczeniu LM było na krótki czas lepiej, ale i tak musiało się skończyć na demontażu układu i czyszczeniu 'na stole'Zagór pisze:Wtryskiwacze można wyczyścić na aucie, bez wyciągania za pomocą urządzenia Liqui Moly Jet Clean.

- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bo takie czyszczenie należy przeprowadzać okresowo, co jakiś nalot, a nie jak auto zaczyna niedomagać, ew. wziąć dwie, trzy sesje, jeśli jest już bardzo źle.
Niestety świadomość userów często jest ograniczona do wymiany oleju
Przecież na stole czyszczą w ten sam sposób, chemia + sterowanie wtrysku czyli symulacja pracy.
Niestety świadomość userów często jest ograniczona do wymiany oleju

Przecież na stole czyszczą w ten sam sposób, chemia + sterowanie wtrysku czyli symulacja pracy.
Panowie mam jeszcze pytanie odnośnie naprawy kolektorów ssących. Wczoraj byłem u mechanika i przedstawił mi następującą metodę. Twierdzi, że wymontuje z kolektorów "klapki" i pozaślepia odpowiednio i będzie ok. Robił takie rzeczy przy tych silnikach i jego klienci nie zauważają różnicy. Poinformował mnie, że klapka może się oderwać i uszkodzić tłok. Co o tym myślicie.
Wtryskiwacze, wymiana
Panowie po przeczytaniu obszernej korenspondencji na temat wymiany wtryskiwaczy, podjąłem decyzją, że wymieniam wszystkie. Generalnie chcę mieć przyjemniść z jazdy A6 i chcę jeszcze trochę pojeździć tym samochodem. Mam jeszcze jedną wątpliwość. Mianowicie jakie wtryskiwacze mam kupić?? Czy konkretnie te, które są przypisane pod ten model tj. podam kilka numerów jakie wudnieją na orginalnym wymontowanym wtryskiwaczu.
81SCKSI (z góry)
059 130 277S
050303
AB5BCUI BSG
0445115 024 (wszystkie cztery widnieją z boku)
czy inne tzn. nowsze nie przypisane pod konkretny model silnika jaki jest u mnie BMK, ale są pozbawione wad jakie mają wtryskiwacze pizomelektryczne. Proszę o pomoc, pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-12-25, 16:05 ]
Witam wszystkich, żeby zamknąć temat podsumuję moją przygodę. Wymieniłem wtryski niestety drgania nie ustały
... delikatnie się załamałem, ale mój dociekliwy mechanik sprawdził poduszki silnika i okazało się, że jedna jest mocno ściśnięta. Podregulował śrubami i wszystko gra. Puki co cieszę się z jazdy moją A6. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
81SCKSI (z góry)
059 130 277S
050303
AB5BCUI BSG
0445115 024 (wszystkie cztery widnieją z boku)
czy inne tzn. nowsze nie przypisane pod konkretny model silnika jaki jest u mnie BMK, ale są pozbawione wad jakie mają wtryskiwacze pizomelektryczne. Proszę o pomoc, pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-12-25, 16:05 ]
Witam wszystkich, żeby zamknąć temat podsumuję moją przygodę. Wymieniłem wtryski niestety drgania nie ustały
