Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Czy wymieniać olej w tipie

Układ napędowy i skrzynie biegów
patricoo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 31 paź 2017, 23:01
Lokalizacja: Łęczna

[ TIP+Q] Czy wymieniać olej w tipie

Post autor: patricoo94 » 05 lis 2017, 23:01

Witam
Mam dylemat co do wymiany oleju w mojej skrzyni o oznaczeniu JAX. Auto ma 280tkm przebiegu, olej nigdy nie był wymieniany. Skrzynia przeciąga na 3 biegu i przy redukcji z 4 na 3 czuje delikatne uderzenie, reszta biegow ok. Czy ktoś może był tez w takiej sytuacji ? Jeżeli wymieniać to jaka wymianę robić statyczna czy dynamiczną? Jaki olej ?
Bardzo proszę o pomoc i porady
Z góry dziękuje
Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lis 2017, 23:11

Hmmm... Ogólnie można przyjąć, że do 250 tysięcy kilometrów można w ciemno wymieniać olej, a przy większym przebiegu trzeba się zastanowić. Jeśli skrzynia nie szarpie, nie przeciąga, nie gubi się, to lepiej poczekać aż padnie, bo wymiana może ujawnić wszystkie niedomagania. Natomiast gdy coś się dzieje, to i tak w niedalekiej przyszłości będzie trzeba zrobić remont, a wymiana oleju może go przesunąć w czasie albo przyspieszyć :(. Wymiana statyczna jest bezpieczniejsza, ponieważ wymieniamy tylko połowę oleju i nowy olej nie wymywa od razu wszystkich brudów. Przy okazji jest nowy filtr, więc ma co je wychwytywać. Przy dynamicznej wymianie stary olej jest wypchnięty przez nowy, więc teoretycznie nie powinno być brudów, ale nowy olej zacznie wszystko wymywać i może być problem. Wolę regularnie wymianiać statycznie z filtrem niż dynamicznie. Po drugie dynamiczna wymiana jest o wiele droższa, ponieważ potrzeba dwa razy więcej oleju. Jeśli chodzi o olej, to tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 6 i nic innego. Jedynie w poliftowej wersji i poasiadaniu najnowszego softu w skrzyni można zalać ZF Lifeguard Fluid 8. U siebie wymieniałem statycznie olej przy przebiegu 240 tysięcy km, potem kolejne wymiany co 60 tysięcy km. W ciągu dwóch lat zrobiłem 150 tysięcy km (przebieg 390 tysięcy km) i jeszcze nie robiłem remontu ani nie wymieniałem konwertera. Decyzja należy do Ciebie <lol> .

Te uderzenia i przeciąganie występuje zawsze, czy tylko na zimnym oleju?

patricoo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 31 paź 2017, 23:01
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: patricoo94 » 06 lis 2017, 06:19

Dziękuje za odpowiedź.
Te uderzenie przy redukcji z 4 na 3 czuje przy rozgrzanym oleju. Przeciąganie trz na rozgrzanym. Tak jakby bieg 3 na dwa razy wchodził. Jadę delikatnie trzymając gaz to zmienia biegi pięknie , na pełnym gazie tez dobrze. Występuje to bardziej jak jadę tak przeciętnie bym powiedział żwawo.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 lis 2017, 11:14

Ogólnie między 3 a 4 biegiem zapina się lockup, czyli obroty spadają, a bieg zostaje ten sam. Jednak przy redukcji nie powinien uderzać <mysli>. Możliwe, że wymiana oleju pomoże, ale jeśli jest coś uszkodzone, to na długi czas nie pomoże.

patricoo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 31 paź 2017, 23:01
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: patricoo94 » 06 lis 2017, 22:42

Za wymianę dynamiczną wołają u mnie w Lublinie 1800 zł. Olej oryginalny mają za 80zł/ł to chyba ta cena to trochę przesada ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 lis 2017, 22:51

Jeśli jest to Lifeguard Fluid 6, to cena jest <okok>. Chyba, że to cena netto <uoee>. Dzisiaj zauważyłem, że przy bardzo wolnym zwalnianiu skrzynia też mi uderza między 4 a 3 biegiem. Zdarza się to może raz na dwa tygodnie, więc olewam.

patricoo94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 31 paź 2017, 23:01
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: patricoo94 » 07 lis 2017, 07:29

Zdaje mi się ze wymiana statyczna tak jak kolego piszesz będzie najbezpieczniejsza. Może skrzynia trochę odsapnie jak dostanie trochę świeżej oliwy i pojeździ jeszcze te 100 tkm jak u Ciebie :) A przy wymianie statycznej tez się robi adaptacje ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2017, 10:43

Nie ma takiej potrzeby :).

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 19 lis 2017, 10:37

A moim tipie pare dni temu to samo sie pojawiło 3 bieg i dalej nie przełącza. Częsty problem z tymi skrzyniami. Z tego co wiem to remont skrzyni mnie czeka. Z jednej strony cieszę się, ze wczesniej oleju nie wymieniałem bo pewnie musiałbym teraz bulić 2 razy. Remont i tak nie bedzie tani ale bedzie nowy olej filtr itp, a skrzynia bedzie miała nowe życie

Tedson.ustka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, 15:14
Imię: Mateusz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ustka okolice

Wymiana oleju tip

Post autor: Tedson.ustka » 23 lis 2017, 19:40

Witam jestem świeżym forumowiczem , wcześniej byłem użytkownikiem a4.
Od paru dni jestem nabywca A6 jak w opisie :) .
Auto ma przelatane 380 tys przebiegu , wszystko było serwisowane na czas ale nie widziałem nic wzmiance o wymianie oleju w skrzyni
Chyba tylko raz coś było tam robione .
Chcę wymienić olej filtry itd .
Zastanawiam się nad tym zf life guard 8
Bądź ravenol .
Pytanie co lepiej .
I czy ktoś zna jakiś zakład w okolicach Słupska kto by się tym zajął i na jakie koszty liczyć .
Wiem że to nie ten sam dział ale tak samo
O serwis oleju w silniku plus filtry ..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lis 2017, 19:58

Do tiptronica 6HP19 leje się tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 6, a w wersji poliftowej i najnowszym sofcie skrzyni (RdW 0070) można lać Fluid 8. Napisałeś, że coś tam było robione, ale co? Wymiana oleju? Konwerter? Remont?
Ogólnie przy tym przebiegu raczej nie wymieniałbym oleju, ponieważ skrzynia może szybko zakończyć swój żywot :). U siebie mam 391 tysięcy km przebiegu, ale olej wymieniam regularnie co 60 tysięcy km (ok. 10 miesięcy :p ). Oprócz oleju nic innego nie było robione przy skrzyni :] .

Tedson.ustka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, 15:14
Imię: Mateusz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ustka okolice

Post autor: Tedson.ustka » 23 lis 2017, 22:21

Hehe . Zaraz będę miał kartke przed sobą co było robione
Ale wydaje mi się że olej był już wymieniany .
Chcę zrobić cały serwis a teraz mnie przestraszyłes

[ Dodano: 2017-11-23, 22:21 ]
Tak jak pisałem . Auto było serwisowane od 2007 do 2014.10
Ale w papierach nic nie widzę na temat wymiany oleju skrzyni automatycznej, . Tak więc od nowości w skrzyni nic nie było robione .
Czy wymienić ten olej czy lepiej dać spokój póki się nic nie dzieje i pomału szukać nowej skrzyni ? Hmm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lis 2017, 22:37

W takim razie nie ruszaj skrzyni, bo będziesz żałował <uoee> . Wydasz prawie 1000 zł na wymianę oleju i za jakiś czas padnie i będziesz musiał zrobić remont. Jeśli skrzynia zachowuje się w porządku, to odpuść temat <okok>.

Tiptronica się remontuje, a nie szuka nowego :). Dopóki nie przeciąga biegów, nie uderza przy zmianie, nie ma drgań/wibracji po zapięciu lock-upa oraz nie falują obroty przy stałej prędkości (ok. 70-80 km/h), to nie jest z nią jeszcze źle :). Na zimnym może trochę inaczej się zachowywać, ale po rozgrzaniu powinno być już <okok>.

Tedson.ustka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, 15:14
Imię: Mateusz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ustka okolice

Post autor: Tedson.ustka » 24 lis 2017, 06:23

Nie lubię jeDzic samochodem i nie wymieniać podstawowych rzeczy , i również nie wiem dlaczego osoby nie dbają o auta ,
No ale cóż nic tylko czekać.;) Więc skrzynie odpuszczę sobie ,
Mówisz że lepiej skrzynie remontować niz kupować nowa ?
Jaka jest cena remontu mniej więcej ? Hmm
Bo jak wczoraj mi napisałeś to z ciekawości patrzyłem ceny skrzyni to lepiej się opłaca teraz czekac aż padnie niż wymieniać olej , bo cena dibr j używanej niby 2-/3 tys

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lis 2017, 11:09

A remont kosztuje ok. 5-6 tysięcy złotych. Jak kupisz używaną za 3 tysiące, to i tak musisz wymienić olej i filtr, więc dochodzi dodatkowy tysiąc. Nie wiadomo w jakim stanie będzie konwerter i prawie kolejny tysiąc może dojść i robi się już koszt remontu :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja