[ TIP+Q] Buczenie przy cofaniu, manewrowaniu- przy bardzo ma
[ TIP+Q] Buczenie przy cofaniu, manewrowaniu- przy bardzo ma
Witam szanownych użytkowników Audi A6. Od niedawna dołączyłem do grona posiadaczy Audi A6 C6 3.0 TDI AVANT. Mam taki problem, że gdy cofam do tylu przy skręconych kołach pojawia się odgłos buczenia w tylnej części auta- od strony pasażera. Jadąc znowu do przodu, przy skręconych kołach przy bardzo małej prędkości (toczenie się) słychać delikatne stuki- takie przeskakiwanie- również z tylnej części samochodu. Koła 19 cali 235/40. Jazda przy prędkościach powyżej 10 km/h do xx przebiega bez problemu.
Proszę o informację, czy też macie takie objawy w quattro? jest to normalne, czy coś się posypało?
Za informację serdecznie dziękuję.
Proszę o informację, czy też macie takie objawy w quattro? jest to normalne, czy coś się posypało?
Za informację serdecznie dziękuję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
- Imię: Marek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Giżycko/Aachen
dziwne objawy
pierwszy raz słysze u mnie nic takiego sie nie dzieje przelotu 295 kk
a ty ile masz kolego najechane??
u mojeg koleszki tez w hgk zaczeła skrzynia strasznie wbijać biegi tzn czuć ich zmiane i po długim postoju gdy wrzuca z p na d to mówi ze ma mocne udeżenie od spodu auta
dobrze to nie wróży
pierwszy raz słysze u mnie nic takiego sie nie dzieje przelotu 295 kk
a ty ile masz kolego najechane??
u mojeg koleszki tez w hgk zaczeła skrzynia strasznie wbijać biegi tzn czuć ich zmiane i po długim postoju gdy wrzuca z p na d to mówi ze ma mocne udeżenie od spodu auta

dobrze to nie wróży
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Diagnoza serwisu: zaleca się sprawdzenie mechanizmu torsen tj. płukanie i zalanie nowym olejem. I tak się stało.... po wymontowaniu torsena okazało się że był zalany czymś bardzo gęstym. Torsen został poddany myciu (w serwisie) na ciepło oraz zalany nowym olejem (oryginalny). Niestety, problem nie ustąpił (może trochę). Gdy samochód jest rozgrzany (po przejechaniu ok. 30 km) dalej słychać przy manewrach takie buczenie w tylnej części auta. Kiedy auto jest zimne problemu nie ma. Co to może być
? Proszę o pomoc.

Sprawdzili luz na zebatkach?napewno nie.mialem to samo,radze wylewac olej puki nowy i zalozyc torsena uzywanego sprawnego koszt od 500-700zl.zalac olejem i bedzie ok.ja tez wyciagalem mylem i co z tego jak luz na zebatkach byl.pojezdzisz jeszcze troche i bedziesz mial tez buczenie i szarpanie nawet do przodu przy manewrowaniu na skreconych kolach
Szanowni koledzy. Zamykam temat. Po testach i przejechaniu ok. 250 km nastała cisza. Torsen pewnie się rozgrzał i ułożył jak należy. Brak buczenia, stuków przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Wibracje przy 90 km/h znikły. Winny był olej w torsenie. Niemiec chciał zaoszczędzić lub mechanik nie miał pojęcia i wlali jakąś dziwną substancję. Auto odebrane z serwisu i jest ok. Koszt naprawy z 1300 zł wraz z pełną diagnostyką samochodu. Koszt samego oleju to 450 zł. Pozdrawiam