Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[MULTI] błąd P1818 - 18226

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Skalpi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 sty 2013, 13:46
Lokalizacja: Szczecin

[MULTI] błąd P1818 - 18226

Post autor: Skalpi » 31 maja 2015, 14:52

Witam wszystkich. Od tygodnia mam problem z jazdą samochodem prawdopodobnie związany ze skrzynią biegów. Posiadam A6 C6 z silnikiem 2,4 BDW oraz skrzynią Multitronic GAC. Podczas jazdy niezależnie od prędkości w pewnym momencie samochód przechodzi w tryb awaryjny - zero reakcji na pedał gazu, obroty spadają do 850 obr/min, skrzynia pomimo ze na D lub S zachowuje się jakby była na luzie. Po wytraceniu prędkości i wyhamowaniu auta, przy wciskaniu pedału gazu brak reakcji silnika cały czas trzyma wolne obr, po wrzuceniu na P następuję blokada lewarka, nie można przełączyć na inny tryb. Po wyłączeniu pojazdu i odczekaniu 2-3 min odpalam auta i wszystko działa normalnie, dalsza jazda do końca dnia niezależnie od czasu i km bez problemów. Usterka zazwyczaj się pojawia po starcie z zimnego auta i przejechaniu 9-10 km, kub jeżeli auto jeździło i postało przynajmniej 4 godz. wtedy po przejechaniu ok 2 km. Innych problemów ze skrzynią nie posiadam, przebieg to 280 tys km, olej wymieniany regularnie częściej niż co 60 tys km.
Po odczycie błędów na kompie wychodzi błąd 18226 - P1818 - zawór regulacji ciś 2 usterka elektryczna. Obstawiam albo problem ze sterownikiem albo z płytą sterującą (zaworową).
Może ktoś ma jakiś pomysł, lub miał tego typu problem albo zna sprawdzonego fachowca od Multi w okolicach Szczecina.

Po przeskanowaniu porządniejszym komputerem doszedł jeszcze błąd 18165 - P1757...
Ostatnio zmieniony 04 cze 2015, 20:24 przez Skalpi, łącznie zmieniany 1 raz.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 31 maja 2015, 21:50

Tak zrobic porzadna diagnoze, odczyt blokow pomiarowych. A jak chcesz po latwosci to sterownik na stol i sprawdzenie czy jest dobry. Jak bedzie dobry to hydraulika. Po ew. naprawie sterownika oczywscie nowy olej ;)

Skalpi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 sty 2013, 13:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Skalpi » 15 lip 2015, 13:43

Problem rozwiązany - regeneracja sterownika Multitronica i po temacie.
Poprzedni
A6 C6 2,4 BDW + Multi GAC

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja