A6 C6 wał napędowy
A6 C6 wał napędowy
Cześć. Musze wymienić wał. Przy próbie wymiany podpory uszkodzony został przegub łączący dwie części wału ten środkowy... . Idzie kupić taki przegub (koszyczek z kulkami) osobno? Czy szukać wału z używki? jak tak to jaki bo nie bardzo wiem nie mam na wale już nalepki z numerem. Pewnie od automata będzie dłuższy albo krótszy ale może przegub będzie taki sam? Proszę o pomoc a6 c6 avant quattro bmk skrzynia HVE 6b monual
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ostatnio też wymieniałem wał u siebie. Na początku kupiłem używkę w bardzo dobrym stanie, ale po kilku kilometrach jednak był w podobnym stanie co mój stary wał. Podczas oglądania był sztywny, bo trzymała go rdza i brud
. Także oryginalny (stary) poszedł do kompleksowej regeneracji: dwa nowe przeguby homokinetyczne LOBRO (te zewnętrzne), nowa podpora z nowym łożyskiem FAG, ze środkowego przegubu został skasowany tylko luz (jest taka możliwość), a cały wał został wyważony. Dodatkowo podczas wymiany zostały zastosowane nowe śruby, nowe podkładki, nowe uszczelki (wszystko z ASO) oraz smar wysokotemperaturowy LOBRO. Całkowity koszt to ok. 2000 zł netto. Z tego co mi wiadomo (od zakładu, gdzie regenerowałem wał), to wały w Audi są strasznie trudne w naprawie, ponieważ Audi nie przewiduje napraw i nie ma żadnych części zamiennych (w ASO dostępny jest tylko kompletny wał za ok. 6860 zł). Trzeba szukać części bezpośrednio u producenta przegubów na pierwszy montaż (LOBRO). Oczywiście można zrobić to za 1/3 tej ceny, ale na częściach pochodzenia azjatyckiego. Wszyscy robią na zamiennikach, ponieważ jest taniej. Jako pierwszy chciałem wszystko mieć zrobione na oryginalnych częściach
. Jeśli ktoś robi przykładowo 12 tysięcy rocznie, a zamiennik wytrzyma 100 tysięcy, to wałem będzie martwił się dopiero następny właściciel. Taki przebieg zrobię w 1,5 roku, więc wolałem wydać więcej i mieć spokój na kolejne 300 tysięcy km.
Do Twojej konfiguracji auta potrzebujesz wał o numerze: 4F0 521 101 lub z końcówką E. Jest to wał przeznaczony tylko i wyłącznie do silnika 3.0 ze skrzynią manualną.
[ Dodano: 2016-10-06, 22:55 ]
Jeśli jesteś z Kamionek koło Kórnika, to w Daszewicach masz warsztat, który regeneruje wały. Ty masz do nich 5 km, a ja miałem 80 km, bo właśnie u nich robiłem. Jeśli będziesz u nich robić wał, to nie będą zadowoleni, ponieważ wiedzą, że nie jest łatwo
.


Do Twojej konfiguracji auta potrzebujesz wał o numerze: 4F0 521 101 lub z końcówką E. Jest to wał przeznaczony tylko i wyłącznie do silnika 3.0 ze skrzynią manualną.
[ Dodano: 2016-10-06, 22:55 ]
Jeśli jesteś z Kamionek koło Kórnika, to w Daszewicach masz warsztat, który regeneruje wały. Ty masz do nich 5 km, a ja miałem 80 km, bo właśnie u nich robiłem. Jeśli będziesz u nich robić wał, to nie będą zadowoleni, ponieważ wiedzą, że nie jest łatwo

Dzięki kolego
zaryzykowałem i kupiłem wał od automata z końcówką F. U mnie niestety koszyczek środkowego przegubu który trzyma kulki pękł a jest niewymienny... . Wału do monuala niestety nie ma używanego a potrzebny na gwałt
Wał a raczej jego część ta grubsza czyli od podpory do dyfra w której znajduje się przegub jest jednakowej długości i grubości w automacie i monualu ilość wieloklinu również więc udało mi się to przełożyć a przy okazji założyłem nową podporę. Przeguby zewnętrzne bez luzu. Pozostaje dać wał do wyważenia do firmy TransWał już dzwoniłem koszt +-130zł netto
Rozebranie wału który jest niby nie rozbieralny nie jest takie złe
Dziękuje za pomoc pozdrawiam 


![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na rynku pojawiły się już zamienniki i to porządne, więc nie warto regenerować. Szkoda, że gdy sam regenerowałem to ich nie było, ponieważ są o połowę tańsze. Dodatkowo luz na środkowym przegubie (główna przyczyna uszkodzenia wału) jest nieusuwaln, a to on powoduje specyficzne pukanie i uderzenia podczas ruszania.
Poszukam numeru wału do Twojego auta i podeślę zamiennik jeśli taki jest
. Warsztat, w którym robiłem regenerację sam kupował części na podstawie modelu auta i wymiarów starych przegubów.
Edit:
Chciałem sprawdzić numer wału, ale przecież Ty masz przedni napęd
. Pisałem z telefonu i nie zauważyłem tego
.
Poszukam numeru wału do Twojego auta i podeślę zamiennik jeśli taki jest

Edit:
Chciałem sprawdzić numer wału, ale przecież Ty masz przedni napęd


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Teraz mogę szukać
. Do Twojego auta pasuje wał 4F0 521 101 B » 4F0 521 101 F (drugi zastąpił pierwszego). Odpowiednikiem tych wałów jest SPIDAN 28143, który kosztuje ok. 1300 zł pod warunkiem zwrotu starego. Jak pisałem wcześniej, gdy robiłem regenerację, to jeszcze nie było tego zamiennika, więc zamiast 1300 zł zapłaciłem 2100 zł i tak mam luz na środkowym przegubie, bo nie można tego zlikwidować
. SPIDAN należy do GKN i Lobro, więc jakość jest
. Kolega mat695 montował taki wał, więc możesz się podpytać
.




-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Słabo szukałeś, np. https://www.czesciauto24.pl/spidan/7150459
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 lis 2020, 23:22
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: A6 C6 wał napędowy
Witam jestem zmuszony wymienic wal regeneracja nie wchodzi w gre teraz pytanie czy to musi byc wal z tym samym nr 4F0521101E czy bedzie pasowal jakis inny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: A6 C6 wał napędowy
Według wymiarów są zamienne.F/H/G/B/E mają te same wszystkie wymiary.A czym się różnią,to nie wiem.