[ BRE 2.0 140 KM] Żółta kontrolka silnika
[ BRE 2.0 140 KM] Żółta kontrolka silnika
Witam
Dziś zapaliła mi się żółta kontrolka silnika. Auto również nie przyspiesza tak jak wcześniej, zauważyłem spadek mocy, nie wchodzi na obroty.
Z tego co poczytałem na forum to przyczyn może być wiele, np. czujnik ERG itp.
Proszę o jakieś sugestie związane z tym problemem i tym spadkiem mocy. Mam auto z 2006r., wersja AVANT, silnik 2,0 TDI 140KM, przebieg ok. 230tys.
Dziś zapaliła mi się żółta kontrolka silnika. Auto również nie przyspiesza tak jak wcześniej, zauważyłem spadek mocy, nie wchodzi na obroty.
Z tego co poczytałem na forum to przyczyn może być wiele, np. czujnik ERG itp.
Proszę o jakieś sugestie związane z tym problemem i tym spadkiem mocy. Mam auto z 2006r., wersja AVANT, silnik 2,0 TDI 140KM, przebieg ok. 230tys.
Kuba
To wiem , że trzeba się do komputera podłączyć, co będzie jutro rano wykonane. Chodziło mi tylko o jakieś sugestie, na co może zwrócić uwagę mechanikowi, co może być najczęstszą przyczyną takich objawów.Apophis pisze:No to musisz do wrózki napisać. My tu raczej wrózymy ze wskazań vaga a nie z kuli
Kuba
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
Przeczytaj ten post z naszego forum. Na pewno bym sprobowal pierw czyszczenie!
viewtopic.php?t=11538
viewtopic.php?t=11538
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
Auto już po diagnostyce komputerowej, która wykazała następujące problemyApophis pisze:No to musisz do wrózki napisać. My tu raczej wrózymy ze wskazań vaga a nie z kuli
1. potencjometr układu recyrkulacji gazów spalinowych (G212) : sygnał zbyt wysoki, DTC 01032
2. zawór układu recyrkulacji gazów spalinowych (N18): usterka, DTC 01027.
W serwisie twierdzą że w pierwszej kolejnosci będzie trzeba wyczyścić zawór EGR i to powinno być przyczyną jak nie to być może problem leży w niesprawności tzw. "gruchy". Co uważasz na ten temat, w dobrym kierunku idzie diagnostyka?
Kuba