Witam. Jak w temacie, zgasło podczas jazdy i nie odpala.
Auto przy nie dużej prędkości zgasło, zaraz po ruszeniu z sygnalizacji świetlnej, przejechałem skrzyżowanie i nagle zgasło.
Zgasło bez żadnego stuknięcia, szarpniecia itp. Poprostu silnik się wyłączył. Skrzynia automat, więc był wrzucony bieg D, ale auto bez problemu toczyło się luźno dalej, tak jakby skrzynia nie dawała żadnego oporu. Nie jestem pewny czy tak mam być w automacie.
Komputer pokazał 3 błędy:
Błąd klap kolektora dolotowego,
Błąd świecy na 6 cylindrze,
Błąd czujnika położenia wału.
Dwa pierwsze pojawiały się sporadycznie wcześniej więc wykluczam ich związek ze sprawą.
Czujnik położenia wału wymieniony natomiast auto dalej nie odpala.
Sprawdziłem dopływ paliwa, paliwo do silnika dochodzi.
Sprawdziłem rozrząd, wkręciłem dolną blokadę w wał i dwie górne blokady w wałki, wszystko pasuje więc rozrząd nie puścił.
Gdzie szukać dalej?
[ BMK 3.0 224 KM] Zgasło podczas jazdy i nie odpala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lut 2017, 21:50
- Lokalizacja: Zgorzelec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lut 2017, 21:50
- Lokalizacja: Zgorzelec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lut 2017, 21:50
- Lokalizacja: Zgorzelec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Były ekstremalne przypadki wyłamania zęba na kole lub jego wykrzywienia przez dwumasę.
Jeśli rozrząd jest 100% pewny i wiązka oraz czujnik jest ok, zostaje koło zamachowe,rozrusznik siejący zakłóceniami przez zużyte szczotki węglowe lub uszkodzony sterownik silnika.
Każdy z tych możliwych objawów trzeba oo kolei eliminować.
Jeśli rozrząd jest 100% pewny i wiązka oraz czujnik jest ok, zostaje koło zamachowe,rozrusznik siejący zakłóceniami przez zużyte szczotki węglowe lub uszkodzony sterownik silnika.
Każdy z tych możliwych objawów trzeba oo kolei eliminować.