Jak nie ma kontrolki, znaczy że błąd występuje z małą częstotliwością, więc jeszcze EGR jest w miarę sprawny. Wyjmij i wyczyść, może coś z tego jeszcze będzie. Niestety dostęp jest trudny.
Bywają też przypadki, że wymiana na nowy EGR nie usuwa problemu, i błąd dalej występuje.
Wtedy właśnie trzeba dla wymienić chłodniczkę spalin, która nie jest tania.
P.S.
Czasem pomaga przeczyszczenie metalowego kolanka przed kolektorem dolotowym.
[ BMK 3.0 224 KM] Zawór ERG - za niski przepływ powietrza P0
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U mnie dziś ten sam błąd, wywaliło checka i błąd p0401.
Rozebrałem to kolanko przy przepustnicy wraz z przepustnicą. Montaż i demontaż całkiem spoko, trzeba uważać na śrubki bo 2 są szczególnie narażone na to by polecieć nam gdzieś dalej, więc powoli i z magnesem to robiłem.
Przepustnica była całkiem spoko, natomiast widzę że kolektory są zawalone delikatnie takim wręcz węglem. Ich nie rozbierałem, przejdę zatem do tematu problemu.
To kolanko ma kanalik który idzie do EGR'a, a w samej rurze przepustnicy ma 2 otwory. U mnie nawet nie było widać tych otworów - były tak zawalone. Czyli można powiedzieć że tak jakby EGR był zaślepiony.
Kupę węgla zeskrobałem i teraz wygląda czyściutka jak nowa. Kanaliki stały się drożne i EGR w końcu ma dostęp do powietrza. Póki co zrobiłem jazdę 10 km i błędu nie ma. Miejmy nadziej, że to mi pomogło. 
Rozebrałem to kolanko przy przepustnicy wraz z przepustnicą. Montaż i demontaż całkiem spoko, trzeba uważać na śrubki bo 2 są szczególnie narażone na to by polecieć nam gdzieś dalej, więc powoli i z magnesem to robiłem.
Przepustnica była całkiem spoko, natomiast widzę że kolektory są zawalone delikatnie takim wręcz węglem. Ich nie rozbierałem, przejdę zatem do tematu problemu.
To kolanko ma kanalik który idzie do EGR'a, a w samej rurze przepustnicy ma 2 otwory. U mnie nawet nie było widać tych otworów - były tak zawalone. Czyli można powiedzieć że tak jakby EGR był zaślepiony.


chlodnica egr
Witam !
Podlacze sie do tematu EGR Chlodnica ; mam Taki Problem od pewnego czasu walcze z temperatura plynu chlodniczego , wyglada to tak po miescie wolna jazda temperatura jest ok 90 st. ale jak wyskocze na autobane Spada nawet do 60 st.. wymienilem niedawno 2 raz termostaty nowy kupiony w ASO , po pierwszej wymianie Mechanik i tu na Forum sugerowali mi ze trafilem nowy ale walnienty
no to kupilem 2 i objawy dalej pozostaly , teraz czytam rozne fora i moj znajomy mechanik twierdzi ze chlodnica EGR , tu pytanie czy dobra diagnoza , moze mial ktos takie objawy
, Spada temperatura , i na jakies 1000 km musze dolac plynu chlodniczego co myslicie 
Pozdrawiam
Podlacze sie do tematu EGR Chlodnica ; mam Taki Problem od pewnego czasu walcze z temperatura plynu chlodniczego , wyglada to tak po miescie wolna jazda temperatura jest ok 90 st. ale jak wyskocze na autobane Spada nawet do 60 st.. wymienilem niedawno 2 raz termostaty nowy kupiony w ASO , po pierwszej wymianie Mechanik i tu na Forum sugerowali mi ze trafilem nowy ale walnienty



Pozdrawiam
Miałem problem z egr`em, przytkał się i silnik w tryb awaryjny. Najgorsze, że byłem jakieś 1000km od domu. Udało mi się skasować błędy i wszystko było ok, po następnej długiej trasie to samo. Więc się nie szczypiąc wywaliłem to ustrojswtwo:) tak wszystko kosztowało koło 700zł ale do tego wgrali mi mocniejszą mapkę silnika:)
polecam zrobić to samo.
polecam zrobić to samo.
chlodnica egr
Hej, Wlasnie dziwna sprawa komp . mi nie pokazuje zadnego bledu , tylko ta niska temperatura , i traci troche plynu chlodniczego ...