zamienność silników dla ASB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
zamienność silników dla ASB
Cześć,
jak w temacie
silnik ASB - można zamienić na BMK, i na jakie inne które podejdą P&P.
jak w temacie
silnik ASB - można zamienić na BMK, i na jakie inne które podejdą P&P.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: zamienność silników dla ASB
Ten koleś będzie wiedział : BrylGarage na facebooku.
Robi takie rzeczy na co dzień.
Wymieniasz silnik?
Robi takie rzeczy na co dzień.
Wymieniasz silnik?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: zamienność silników dla ASB
To się okaże
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: zamienność silników dla ASB
Bardziej chodzi mi czy podejdzie z oznaczeniem BKN BUK.
Wsadzanie nowszwego motoru nie sądzę by ekonomicznie jest zasadna.
Wsadzanie nowszwego motoru nie sądzę by ekonomicznie jest zasadna.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Re: zamienność silników dla ASB
Tak wejdzie asb bmk bkn są zamienne w pełni, jak masz jakieś pytania co do swapów czy strony technicznej to wal śmiało.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: zamienność silników dla ASB
Hej, dzięki za info, ten bkn to widziałem w a4.
To dobra wiadomość bo niedaleko stoi anglik z takim motorem.
Bardziej chodzi mi o p&p. Na dniach będę więcej wiedział co robię że swoim motorem.
Jeszcze szukałem z q7 BUG ale tam jest inna miska olejowa a cenowo jakiś kosmos.
Pytanko czy 3,0 z.moca 204 km podchodzą.
Oczywiscie na pompie cp1
To dobra wiadomość bo niedaleko stoi anglik z takim motorem.
Bardziej chodzi mi o p&p. Na dniach będę więcej wiedział co robię że swoim motorem.
Jeszcze szukałem z q7 BUG ale tam jest inna miska olejowa a cenowo jakiś kosmos.
Pytanko czy 3,0 z.moca 204 km podchodzą.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Re: zamienność silników dla ASB
W bug musiał byś zmienić miskę olejowa i jej podstawę oraz na upartego spływ oleju, w bug wydaja się mocniejsze walki rozrządu bynajmniej na takie wyglądają. Jak masz niezajechane bkn to sobie go weź, nie rozważałeś remontu? Z doświadczenia wiem ze finalnie jak auto zostaje u ciebie to najlepsza opcja, co się u ciebie stało ze supkiem ze wyzioną ducha?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: zamienność silników dla ASB
na razie jedno wiem
dymi przy przyspieszaniu i jest słaby
lecz
na 1-2 korekty na +3
na 4 - 5 korekty na -3
wtryski podmienione brak poprawy,
dolot szczelny turbo wstaje,
odpala od strzała na wolnych obrotach pracuje w miarę równo
przy dodawaniu gazu zaczyna go szarpać tak przy 1100 obr,
stawiam na
1. uszczelka pod głowicą na 4-5
2. dmuchnięte zawory na wydechu
nie kopci z odmy nadmiarowo, wiec obstawiam ze kopytka są ok,
Na ten moment musze ogarnąć ciśnienie spełzania czy jest. jak sie okaże ze brak głowica out i wtedy poznam skale problemu.
jak się okaże ze jest ciśnienie to wtryski na stół choć nie podejrzewam ze to one.
Co do remontu - powiem szczerze w łodzi nie znam warsztatu który by to ogarnął.
Kupowanie używki no cóż loteria, dlatego albo będzie na samochodzie do sprawdzenia albo wymiana w układzie tam gdzie kupuję tam mi wymieniają.
dymi przy przyspieszaniu i jest słaby

lecz
na 1-2 korekty na +3
na 4 - 5 korekty na -3
wtryski podmienione brak poprawy,
dolot szczelny turbo wstaje,
odpala od strzała na wolnych obrotach pracuje w miarę równo
przy dodawaniu gazu zaczyna go szarpać tak przy 1100 obr,
stawiam na
1. uszczelka pod głowicą na 4-5
2. dmuchnięte zawory na wydechu
nie kopci z odmy nadmiarowo, wiec obstawiam ze kopytka są ok,
Na ten moment musze ogarnąć ciśnienie spełzania czy jest. jak sie okaże ze brak głowica out i wtedy poznam skale problemu.
jak się okaże ze jest ciśnienie to wtryski na stół choć nie podejrzewam ze to one.
Co do remontu - powiem szczerze w łodzi nie znam warsztatu który by to ogarnął.
Kupowanie używki no cóż loteria, dlatego albo będzie na samochodzie do sprawdzenia albo wymiana w układzie tam gdzie kupuję tam mi wymieniają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Re: zamienność silników dla ASB
Na wolnych w miarę równo? Tzn. Lekko wibruje czy szatkuje? Ogólnie te uszczelki pod głowicą są bardzo trwałe. Głowicę rzadko kiedy pękają, wypala gniazda czy uszczelka to są marginalne usterki, tutaj najczęstrzym problemem jest <font color='red'><b>censored</b></font> wal, zatarcie na cylindrach, popłynięte tłoki, pokrzywione korby i brak smarowania. Ale na większość tych bolaczek są rozwiazania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: zamienność silników dla ASB
konradkry77 ściągaj głowice i sprawdzaj. Obstawiam problem z tłokami.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: zamienność silników dla ASB
Teraz tylko wróżenie. Jak dostanę się do glowicy będę więcej wiedział.
Jak wyjolem świece z 4 cylindrach wygląd średnio cala w oleju. Wiec obstawiam że 4 5 przytarty i puścił oliwę
Dodano po 7 minutach 11 sekundach:
Przy 1100 zaczyna utykac .
Dziwne jest ze mocowanie szpilek od wtryskow sa krzywe. Mialem problemy by obsadzić stopkę.
Na prawej jest ok.
Remontujesz takie silniki
Jak wyjolem świece z 4 cylindrach wygląd średnio cala w oleju. Wiec obstawiam że 4 5 przytarty i puścił oliwę
Dodano po 7 minutach 11 sekundach:
Lekko. Wibruje mozna bybpowiedziec działa jak działał.tb303 pisze: ↑13 lip 2021, 16:11Na wolnych w miarę równo? Tzn. Lekko wibruje czy szatkuje? Ogólnie te uszczelki pod głowicą są bardzo trwałe. Głowicę rzadko kiedy pękają, wypala gniazda czy uszczelka to są marginalne usterki, tutaj najczęstrzym problemem jest <font color='red'><b>censored</b></font> wal, zatarcie na cylindrach, popłynięte tłoki, pokrzywione korby i brak smarowania. Ale na większość tych bolaczek są rozwiazania.
Przy 1100 zaczyna utykac .
Dziwne jest ze mocowanie szpilek od wtryskow sa krzywe. Mialem problemy by obsadzić stopkę.
Na prawej jest ok.
Remontujesz takie silniki

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Re: zamienność silników dla ASB
No ok, a w chwili odpalenia on kreci normalnie czy masz wrażenie ze opór stawiany jest mniejszy? Mam tu na myśli hmmm jak sprawdzasz kompresje to silnik tak bezwładnie kręci bez żadnych oporów, jak nie ma kompresji na którymś cylindrze obrazu idzie to wyczuć podczas odpalania. Oczywiście zajmuje się z kolegą hobbystycznie i w zasadzie z pasji naprawą oraz przywracaniem do stanu fabrycznego, ale najlepsze jest szukanie jakichś rozwiązań które później zapobiegają awariom, co śmiem twierdzić, że jak chodzi o 4.2 czy 3.0 tdi mamy opanowane w pełni 🏋
🏋
🏋