[A6 C6 140 KM 2.0 tdi] wysokie spalanie.
[A6 C6 140 KM 2.0 tdi] wysokie spalanie.
Hej. Bylem juz u kilku mechanikow i nic to nie daje.
Opis auta:
Auto ma zregenerowanąturbinę, wymienione sprzeglo i dwumas, wyczyszczony EGR i dolot, wymieniony czujnik temperatury. Wtryski OK . jeden bardzo delikatnie leje ale nie przekracza norm ( taka sytuacja jest od 4-5 lat)
Nie pokazuje błędów.
Problem: Jak wyzeruje mu serwis, wszysto chodzi pieknie i ładnie. Spala 8-9 litrów w miescie i przewaznie w ciagu paru godzin od wyzerowania, jak zgasze silnik i odpale go ponownie, pojawia sie komunikat SERVICE. Od tej pory jestem w stanie zrobic 600km na baku w miesice i 600 (!!) na trasie (o zgrozo). Czasami wtedy sie zdarza ze trzyma 1000obr nawet jak jest zagrzany.
W serwisie zachwalaja auto ze super utrzymane i ze pieknie chodzi jak na 263 tys przebiegu (1 wlasciciel, salon)
Wydaje mi sie ze problem pojawil sie bezposrednio po regenracji turbiny.
Macie jakies pomysly?
Opis auta:
Auto ma zregenerowanąturbinę, wymienione sprzeglo i dwumas, wyczyszczony EGR i dolot, wymieniony czujnik temperatury. Wtryski OK . jeden bardzo delikatnie leje ale nie przekracza norm ( taka sytuacja jest od 4-5 lat)
Nie pokazuje błędów.
Problem: Jak wyzeruje mu serwis, wszysto chodzi pieknie i ładnie. Spala 8-9 litrów w miescie i przewaznie w ciagu paru godzin od wyzerowania, jak zgasze silnik i odpale go ponownie, pojawia sie komunikat SERVICE. Od tej pory jestem w stanie zrobic 600km na baku w miesice i 600 (!!) na trasie (o zgrozo). Czasami wtedy sie zdarza ze trzyma 1000obr nawet jak jest zagrzany.
W serwisie zachwalaja auto ze super utrzymane i ze pieknie chodzi jak na 263 tys przebiegu (1 wlasciciel, salon)
Wydaje mi sie ze problem pojawil sie bezposrednio po regenracji turbiny.
Macie jakies pomysly?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lut 2016, 23:20
- Lokalizacja: Chybie
Witam,
Jestem co prawda nowy na forum, ale ponieważ posiadam trochę doświadczenia z silnikami to będę próbował pomagać, może i mi ktoś kiedyś pomoże:)
[ Dodano: 2016-02-28, 20:36 ]
1.Po pojawieniu się komunikatu SERVICE, pojawiają się jakieś błędy?
2.Oprócz podwyższonych obrotów i spalania zmienia się coś jeszcze w pracy silnika?
2.Sprawdź parametry ( przepływka, temp. silnika, otwarcie egr, zapełnienie dpf) przed pojawieniem się komunikatu i wtedy jak się pojawi.
Jestem co prawda nowy na forum, ale ponieważ posiadam trochę doświadczenia z silnikami to będę próbował pomagać, może i mi ktoś kiedyś pomoże:)
[ Dodano: 2016-02-28, 20:36 ]
1.Po pojawieniu się komunikatu SERVICE, pojawiają się jakieś błędy?
2.Oprócz podwyższonych obrotów i spalania zmienia się coś jeszcze w pracy silnika?
2.Sprawdź parametry ( przepływka, temp. silnika, otwarcie egr, zapełnienie dpf) przed pojawieniem się komunikatu i wtedy jak się pojawi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lut 2016, 23:20
- Lokalizacja: Chybie
nie wiem dlaczego ale powiem Ci że to moje 3 audi 2.0 tdi a miałem dwa passaty 2.0 tdi i tak jak mówisz passatom starczało 6,5 l a audi min 8htzz pisze:auto bez DPF.
Bledów nie wywala. Sprawdzilem synchro jest ok. Jutro sprawdze reszte bo mi laptop padł.
10l na trasie przy 140km/h to raczej nie jest normalneMam tez passata B6 2.0 tdi i na tej samej trasie mi wychodzi 6,3l
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Mój BRE na 1260 km spalił 100,2 litra w okresie zimowym na krótkich odcinkach czyli wychodzi 7,91 l/100 km . Jak widzę gości, którzy piszą że te silniki w A6 palą 6,5 l/100 to ....., tyle to palił mój poprzedni AJM w A4 B5. Może spalą 6,5 ale podczas jazdy nie przekraczająć 100 km/h. Miałem kilka diesel`i wiem jak to wygląda
Sądzę, że jak na taką masę auta i sezon zimowy to te 8 litrów to chyba normalny wynik, dodam, że jeżdzę ok 50/50 miasto/trasa (czasami silnik nie zdąży się nagrzać do właściwej temperatury) i średnio po trasie gonię ok 130-140 i od czasu do czasu "przedmuchanie pająków z wydechu"
Ale jak pisze kolega sapalanie ok 10 przy prędkości 140km/h to stanowczo za dużo, tyle to powinien wciągać przy 200-220 z jazdą pod wiatr
Sądzę, że jak na taką masę auta i sezon zimowy to te 8 litrów to chyba normalny wynik, dodam, że jeżdzę ok 50/50 miasto/trasa (czasami silnik nie zdąży się nagrzać do właściwej temperatury) i średnio po trasie gonię ok 130-140 i od czasu do czasu "przedmuchanie pająków z wydechu"
Ale jak pisze kolega sapalanie ok 10 przy prędkości 140km/h to stanowczo za dużo, tyle to powinien wciągać przy 200-220 z jazdą pod wiatr

Ostatnio zmieniony 17 maja 2017, 21:08 przez Flex 78, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdro
blazej107 pisze:A ten SERVICE to wywala inny sterownik chyba skoro nie ma błędów na silniku, albo jakaś inspekcja?
Co było powodem regeneracji turbiny? Przybywa oleju w silniku, może paliwo do oleju ucieka?
ps. co to synchro?, bo nie mówimy o starym passacie
Oleju nie przybywa a wrecz ubywa

Turbo zregenerowałem przy 250tys, odlaczalo je i wyskakiwal check engine. Generalnie mechanik powiedzial ze jeszcze 10km i by wpadlo do silnika. Caly intercooler i dolot zajebany olejem (wylali jakies 4 L) Przed regeneracja spalanie bylo ok.
Dwumas i sprzeglo wymienione dop po 260tys km wiec jakis dwumasowy fenomen.
Jakie jeszcze obiady: podczas hamowania buja budą i obroty spadaja na poziom 750-800obr (tylk o w trakcie hamowania)
Synchronizacja rozrzadu na poziomie +0,5. Przy gazowaniu sie nie zmienia.
Co do spalania to problemem jest trasa, nie miasto. Miesiac temu jechalem do berlina z wroclawia. Cała trasa 700km i 1,5 baku paliwa..... Rok temu jechalem do rzeszowa i spowrotem i obrobilem to na 1 baku (do suchego:))
[ Dodano: 2016-03-05, 23:31 ]
problem rozwiazany:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 lut 2016, 23:20
- Lokalizacja: Chybie