Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 kwie 2018, 20:31

Wtryski fabrycznie nowe czy fabrycznie regenerowane?

Ogólnie takie wartości są w porządku <okok>.

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 24 kwie 2018, 20:50

nowe nowe. nie bawiłem się w regenerowane :)

Maniek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2018, 22:45
Lokalizacja: świebodzin

Wtryski 3.0 ASB

Post autor: Maniek1995 » 04 maja 2018, 12:40

Witam Panowie mozecie mi powiedziec coś o moich wtryskach, w jakim są stanie

18:21:24 Grupa 072: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 1
-8.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
-12.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
-12.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3


18:21:24 Grupa 073: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 2
28.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
14.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3


18:21:24 Grupa 074: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 3
26.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3


--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Adres 01: Silnik (4F9 910 401 B)

18:21:42 Grupa 075: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 4
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
-4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
-2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3


18:21:42 Grupa 076: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 5
10.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
8.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
2.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3


18:21:42 Grupa 077: Zero Quantity Calibration (ZQC) Cylinder 6
4.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 1
6.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 2
0.0 ms Cyl. 1 Activation Calibr. Pressure 3
była: A4B5 2.6 V6 Jest A6C6 3.0TDI ASB

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 04 maja 2018, 12:58

Mieszczą się w normie <okok> Masz jakieś objawy, że pytasz?

Maniek1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2018, 22:45
Lokalizacja: świebodzin

Post autor: Maniek1995 » 04 maja 2018, 13:16

tak dla świętego spokoju pytam :) <lol>
była: A4B5 2.6 V6 Jest A6C6 3.0TDI ASB

balon1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2017, 19:45
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: balon1990 » 07 maja 2018, 21:12

Czy to prawda, że przy uszkodzonych wtryskach auto ma objawy zacinania się przy rozruchu?
Pozdrswiam

mrskoku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 19 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: mrskoku » 07 maja 2018, 21:18

prawda
wymiana na nowe nowe to ok 8kpln
(wyjęcie starych, diagnoza, nowe wtryski, nowe podkładki, montaż)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 maja 2018, 21:36

Zacinanie występuje przy lejących wtryskach :). Z racji tego, że są ujemne korekty, to sterownik skraca czas wtrysku, co przekłada się na dłuższe odpalanie. Po odpaleniu jest już normalnie, ale często auto i tak dymi oraz przybywa mu oleju.

Podkładek nie trzeba nowych, ponieważ są razem z wtryskami. Jedynie brakuje środkowych oringów, ale to groszowa sprawa w SPAM do ceny wtrysków. Jeśli pokrywki/dekielki/zaślepki są zmęczone, to warto je wymienić, ponieważ będzie sączyć się olej po pokrywach.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 07 maja 2018, 22:00

Nowe trzeba dac "kladki" mocujace.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 maja 2018, 22:07

No bez przesady :). Jedna kosztuje w ASO ok. 80 zł, a potrzeba 6 sztuk. Kładka mocująca jest gruba, a wtrysku mocno się nie przykręca (10 Nm), więc nie jest w stanie się aż tak odkształcić. Według instrukcji serwisowej należy je wymienić, ale dość mocno podnosi to koszt wymiany.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 maja 2018, 22:09 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 07 maja 2018, 22:09

Porównaj sobie nową "kładkę" z używaną, taką po przebiegu 200-300k wtedy może zmienisz zdanie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 maja 2018, 22:10

Miałem przedmuch na jednym wtrysku i widziałem swoje po przebiegu 390 tysięcy km :p. Dodam, że były jescze fabryczne, ponieważ wtryski nie były nigdy ruszane. Miałem kupione nowe, ale oddałem je.

Jeśli ktoś chce, to może wymienić <okok>.

balon1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2017, 19:45
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: balon1990 » 08 maja 2018, 08:09

mat1324 pisze:Zacinanie występuje przy lejących wtryskach :). Z racji tego, że są ujemne korekty, to sterownik skraca czas wtrysku, co przekłada się na dłuższe odpalanie. Po odpaleniu jest już normalnie, ale często auto i tak dymi oraz przybywa mu oleju.

Podkładek nie trzeba nowych, ponieważ są razem z wtryskami. Jedynie brakuje środkowych oringów, ale to groszowa sprawa w SPAM do ceny wtrysków. Jeśli pokrywki/dekielki/zaślepki są zmęczone, to warto je wymienić, ponieważ będzie sączyć się olej po pokrywach.

Dzięki za odpowiedz, tylko jak mi wyjasnisz sprawę, że byłem w serwisie Audi Bydgoszcz i powiedzieli mi, że wtryski są ok, prócz na 6 cylindrze pracuje poza zakresem. Oczywiście wymieniłem odrazu na nowy. Nie dawało mi to wszytko spokoju jednak i wszystkie zdemontowałem i wysłałem na maszyne do Bosch Diesel Serwis na Podkarpaciu. Raport z serwisu, wtryski sprawne. Auto nie dymi nie postoju. przyspieszna normalnie, tylko te przycinki co jakis czas. Czasem to trochę siara, jak auto zaczyna odpalać i na sekunde brak prądu jakby >.
Pozdrawiam.

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 08 maja 2018, 21:18

Witam wszystkich. Mam pytanie czy poniższe korekty mogą powodować drganie silnika 2.7 TDI BPP 180km ? Tak jak radziliście zalalem najpierw na 45l liqui moly 2666, a później na cały bak. Na 4 wytryskach wartości spadly o 2 a na dwoćh pozostałych wzrosły o 2. Korekty obecnie sa takie:
072: 6, 14, 6
073: 20, 6, 16
074: 4, 4, 16
075: 10, 14, 16
076: 12, 16, 12
077: 6, 20, 16

Na rozgrzanym silniku, z klima i w pozycji P
013: 0.19 mg/H
0.05 mg/H
-0.09 mg/H

014: -0.09 mg/H
-0.19 mg/H
0.24 mg/H

Wydaje mi się że przybywa też oleju, ale to chyba wina DPF. Samochód użytkowany głównie w mieście. Podpowie mi ktoś przy jakich warunkach załącza koń wypalanie DPF ?
Ewentualnie jak wymusić wypalenie DPF na postoju i czy warto to robić? Czy wtedy niezakończone procesy wykasuja się?
Posiadam skaner viakena tylko nie wiem za bardzo jak rozpocząć ta procedurę.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 maja 2018, 21:44

Wtryski są w dobrym stanie <okok>.

Aby sprawdzić DPFa wrzuć pomiary z grupy 102 i 104 na rozgrzanym silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja