Od jakiegoś czasu szukam przyczyny dudnienia/drżenia na biegu jałowym w aucie, a związku z tym, że tym samochodem pojeżdżę około 10 lat ponieważ bardzo mi się podoba, jestem skłonny zaryzykować i wymienić hydraulikę.
W takim razie dla silnika BRF (136 KM) muszę wymienić :
1. Wałek rozrządu... tylko jeden czy dwa ? numery wg intercars
INA - 428 0121 10 i INA - 428 0152 10.
2. Uszczelniacz wałka rozrządu: INA - 413 0102 10 (1 czy 2) ?
3. Komplet 8 popychaczy:
INA 420 0222 10
4. Komplet 10 panewek GLYCO tylko, które bo są 3 rodzaje dla silnika BRF
H079/5 0.25MM
H079/5 0.50MM
H079/5 STD
Czy coś jeszcze?
Proszę o pomoc ponieważ chciałbym sobie idealnie dopasować najlepsze i części, a nie te, na których najwięcej zarobi mechanik.
Dzięki, pozdrawiam
[BRF ] Wymiana wałka rozrządu
Kolego, sprawdź jeszcze czy praca silnika nie zmieni się po odłączeniu podciśnienia z "gruszki" sterującej klapami wirowymi kolektora ssącego. Siłownik (gruszka) znajduje się bezpośrednio za obudową paska rozrządu przykręcona do kolektora ssącego. U mnie strasznie rzucało budą, jak zdjąłem i zaślepiłem to podciśnienie to silnik zaczął równo pracować. Należałoby "naprawić klapy wirowe". Ja jednak się poddałem, bo kumulacja usterek w moim BRF przekonała mnie do SWAPa silnika.