[A6 C6 3.0 TDI] wymiana tłoków
[A6 C6 3.0 TDI] wymiana tłoków
Witam wszystkich maniaków a6
Mam problem z moim 3.0 mianowicie lejące wtryski wypaliły dwa tłoki (na jednym kompresja =0) czy któryś z kolegów wykonywał już kiedyś takie naprawy. chodzi mi przede wszystkim jak ustawić rozrząd, momenty dociągnięcia głowicy i pokryw łożysk korbowodów, o ile planować głowice i czy zawsze trzeba docierać zawory. Przydadzą się wszystkie rady dot. tego silnika i każda wiedza fachowa mile widziana a przede wszystkie niespodzianki które mnie czekają. Przyznam że robiłem już remonty kilku silników ale z tym motorem nie miałem żadnych przygód. Pozdrawiam
Mam problem z moim 3.0 mianowicie lejące wtryski wypaliły dwa tłoki (na jednym kompresja =0) czy któryś z kolegów wykonywał już kiedyś takie naprawy. chodzi mi przede wszystkim jak ustawić rozrząd, momenty dociągnięcia głowicy i pokryw łożysk korbowodów, o ile planować głowice i czy zawsze trzeba docierać zawory. Przydadzą się wszystkie rady dot. tego silnika i każda wiedza fachowa mile widziana a przede wszystkie niespodzianki które mnie czekają. Przyznam że robiłem już remonty kilku silników ale z tym motorem nie miałem żadnych przygód. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010, 06:03 przez mariooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki pawelek600 za odpowiedź, bardzo przydatne, natomiast teraz powinienem zmienić temat na wymiana zaworów bo po diagnozie aso w Niemczech i w Polsce stwierdzono dziury w tłoku 6 cylindra i jakie zdziwienie mnie ogarnęło gdy zdjąłem głowicę i moim oczom pokazał się poluzowany zawór patrzę dalej i nie wierze nawet mechaniory z aso tego w audi nie widzieli PęKNIęTA SPRęÂŻYNA zaworu wydechowego. O co tu chodzi przecież to audi a nie jakiś polonez. Pozostawiam wam temat do dyskusji i módlcie się żeby po 200 tkm wam sprężynki nie pękły, ja miałem tyle szczęścia że pękła o pół zwoju i zawór nie wypadł do cylindra.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
mariooo, kazda awaria to oczywiście przykra rzecz. Jednakże różne rzeczy nawalają, to tylko maszyna w końcu. jak na razie jest to jedyny chyba przypadek opisany na forum, w rzeczywistosci pewnie nie jedyny, ale to za mało aby demonizować, że po 200 kkm wszystkim pekną spręzyny zaworowemariooo pisze:Pozostawiam wam temat do dyskusji i módlcie się żeby po 200 tkm wam sprężynki nie pękły, ja miałem tyle szczęścia że pękła o pół zwoju i zawór nie wypadł do cylindra.

Szkoda, że wcześniej trafiłeś na fachowców ponoszonych rutyną, którzy bez demontazu okreslili Ci, że masz dziury w tłokach (i jeszcze podali przyczyne, że od lejących wtrysków :mrgreen: )
Części samochodowe online - Motostacja pl
właśnie chciałem o to zapytać czy jest możliwe aby przez niedomknięty zawór wtryskiwacz podawał korekty na -5, czy to faktycznie padnięty wtryskSzkoda, że wcześniej trafiłeś na fachowców ponoszonych rutyną, którzy bez demontazu okreslili Ci, że masz dziury w tłokach (i jeszcze podali przyczyne, że od lejących wtrysków :mrgreen: )
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Czyli to na podstawie korekt określili, że masz dziurawe tłoki i do tego z powodu lejących wtrysków :?: :shock:mariooo pisze:właśnie chciałem o to zapytać czy jest możliwe aby przez niedomknięty zawór wtryskiwacz podawał korekty na -5, czy to faktycznie padnięty wtryskSzkoda, że wcześniej trafiłeś na fachowców ponoszonych rutyną, którzy bez demontazu okreslili Ci, że masz dziury w tłokach (i jeszcze podali przyczyne, że od lejących wtrysków :mrgreen: )
jasnowidze, czy co :roll:
Myslałem, że chociaż kompresję pomierzyli <smuty>
Miałeś nieszczelną komorę spalania, a czy to przez niezamknięty zawór, czy przez dziurę w tłoku to chyba pbjaw taki sam, więc chyba Cię tymi tłokami straszyli tak "z grubej rury" trochę :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl
Oczywiście że w niemczech i w polsce robili kompresje i nawet ja ją mierzyłem i na 6 cylindrze bylo 0 a na vas-ie na 6 wtrysku pokazywało dawkę -5 więc stwierdzono wypalenie tłoka nr 6, nawet na tym forum w temacie o wtryskach pisano o możliwości wypalenia denka tłoka jeśli wtrysk leje.RomanS pisze:Czyli to na podstawie korekt określili, że masz dziurawe tłoki i do tego z powodu lejących wtrysków :?: :shock:
Kolego Piotruś to nie jest jak myślisz silnik mam już rozebrany i nie nosi zniszczeń opisanych powyżej, głowice całe, zero progów na cylindrach ropa po całej nocy nie zeszła z cylindrów, nie jestem aktywnym zawodowo mechanikiem ale kiedyś pracowałem w tym zawodzie i obecnie naprawiam tylko swoje auta więc nie są dla mnie remonty silnika czymś nowym, to audi kupiłem świadomie z uszkodzonym silnikiem i spodziewałem się uszkodzonego tłoka ale w tym silniku naprawdę wszystko jest w idealnym stanie jedynie ta jedna sprężyna jest pęknięta o jeden zwój i nie domykała zaworu. Sprawa jest świeża bo właścicielowi stało się to na trasie, zatrzymał się wezwał lawetę i do aso, tam stwierdzono że jest "motor schsden" i się facet pozbył problemu a ja to kupiłem z tego serwisu w DE więc nikt nic nie kombinował. Zastanawia mnie jedynie ten zbieg okoliczności czyli taka ujemna dawka wtrysku i uszkodzenie zaworu (brak kompresji)na tym samym cylindrze.Piotruś pisze:Co bardziej istotne - niestety Kolego mariooo ale Twój przypadek wcale aż taki odosobniony nie jest i trudno orzekać nie widząc silnika - czy ta pęknięta sprężyna zaworowa w Twoim autku to jest bezpośrednia przyczyna niesprawności albo "tylko" skutek jakiejś większej masakry - na przykład podobnej do przypadków opisanych poniżej :
a6-3...g%B3owicy+++tdi
a6-c...5,15.htm#205524
całość: a6-c...niu-vt17535.htm
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Ano to OK, bo pisałeś wcześniej tylko o korekcjimariooo pisze:Oczywiście że w niemczech i w polsce robili kompresje

to jest mozliwe, tylko, że nikt nie sprawdził, że wtrysk leje (czyli nie rozpyla). Miałem na mysli to, że w przypadku braku kompresji wymyslono od razu dziurawe tłoki a jak widzisz nieszczelny zawór daje ten sam obraz - nieszczelnej komory spalania (o czym pisałem wczesniej).mariooo pisze:pisano o możliwości wypalenia denka tłoka jeśli wtrysk leje.
A może to żaden zbieg okoliczności ?mariooo pisze:Zastanawia mnie jedynie ten zbieg okoliczności czyli taka ujemna dawka wtrysku i uszkodzenie zaworu (brak kompresji)na tym samym cylindrze.
Czy nie jest tak, że na skutek niesprawności cylindra została tak skorygowana praca wtryskiwacza ? (tu pytanie do Piotrusia, nie mam własnych doświadczeń tego typu)
Części samochodowe online - Motostacja pl
Stwierdzono że wtrysk na uszkodzonym cylindrze ma złe korekty i za długi czas otwarcia może i wszyscy byli niesieni rutynom ale jakie było zdziwienie chłopaków z aso gdy powiedziałem o sprężynie ponoć się jeszcze nie spotkali z takim przypadkiem.RomanS pisze:mariooo napisał/a:
pisano o możliwości wypalenia denka tłoka jeśli wtrysk leje.
to jest możliwe, tylko, że nikt nie sprawdził, że wtrysk leje (czyli nie rozpyla).
Właśnie do tego zmierzam dwa posty wyżej o to pytałem czy jest możliwe by przez brak kompresji komputer tak korygował dawki że wygląda jakby wtrysk był padnięty, czekam aż jakiś światły w tej dziedzinie forumowicz się wypowie. :idea:RomanS pisze:Czy nie jest tak, że na skutek niesprawności cylindra została tak skorygowana praca wtryskiwacza ? (tu pytanie do Piotrusia, nie mam własnych doświadczeń tego typu)
No panowie i panie autko poskładane, odpalone i wszystko super działa koszt napraw 1500 pln z powodu pękniętej sprężyny jak by ktoś potrzebował rad odnośnie tego silnika z punktu widzenia konstrukcji bo zdążyłem mu się dość dokładnie przyjrzeć i nie taki diabeł straszny wystarczy tylko trochę systematyczności. Co do wtrysków to mam prośbę do znawców tematu co sądzą o tych wynikach: http://paula.mariusz.wrzuta.pl/plik/3BHZLbJJoa2/zeszyt1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
- Lokalizacja: Osiek