Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] wymiana silnika w audi A6 C6 może ktoś pomoże?

Silniki wysokoprężne
andu_000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:56
Lokalizacja: Kraków

[ INNY] wymiana silnika w audi A6 C6 może ktoś pomoże?

Post autor: andu_000 » 28 lut 2012, 23:01

witam. prawie rok temu kupiłam audi a6 c6 2.0 tdi z 2006 r. i wtedy zaczeły sie moje problemy... nie wiedziałam ze te silniki sa tak wadliwe.

Mianowicie miesiac po kupnie padła turbina.. a gdy kupowałam auto sprzedajacy zapewniał, że sprowadził auto z niemeic juz ze zesputą turbina i naprawiał ją w polsce.
Gdy naprawiłam turbine dwa miesiace pożniej wystapił problem z cisnieniem oleju nie pamietam co dokładnie było wtedy robione ale naprawa wyniosła ponad 3 tysiace.
Miesiąc temu musiałam przerabiac pompe tzn. wiem tylko, że był przerabiany jakiś "dzyndzel" na dłuższy.
Jednak na tym sie nie skoĂączyło.. tydzien temu znów padła turbina ;/ co gorsze mechanik gdy ją rozebrał powiedział tylko ze chyba doszło do uszkodzenia głowicy i innych czesci o których ja jako kobieta nawet nie mam pojecia i ze on naprawy sie nie podejmie. wycenił koszty na ok 7-8 tysiecy ale dodał że po tak wielu awariach moga pasc wtryski gdyz juz były tego pierwsze oznaki podczas naprawy pompy a wiem, ze to jeszcze bardziej kosztowna naprawa.

Nie mam pojecia co dalej z tym wszystkim zrobić. dołozyłam już do samochodu ponad 8 tysiecy. Zastanawiam sie nad wymiana silnika na bezyne ale nie mam pojecia czy taki silnik bedzie pasował i jaki jest tego koszt i jesli mam automatyczna skrzynie biegów to czy ją też musze wymieniać.
może ktoś miał podobny problem i jest w stabnie pomuc? jestem z krakowa i byłabym wdzieczna za kontakt do jakieś firmy lub fachowca.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 29 lut 2012, 18:17

witaj
ładnie cie naciaga ten twój mechanik hehe. wydalas juz 8 tyś a za tyle to mozna całe 3 silniki wsadzić . Powiem tak kupiłem w sierpniu takie audi jak ty masz z 2l silnikiem i juz przy zakupie wiedziałem ze cos jest nie tak albo z wtryskami albo z napedem pompy olejowej bo telepało silnikiem, ale z uwagi ze wypasik był taki jak szukałem to kupiłem. po diagnozie mojego mechanika okazalo sie ze w silniku sa uwalone 3 wtryski . Regeneracja w nadazynie to koszta 3400 za 4 sztuki i trzeba sie bylo jeszcze liczyc w wymiana napedu pompy olejowej koszta ok 2000zł. Dzieki przetartym szlakom kolegi jaro4444 postanowiłem wymienic silnik na nowy juz bez zadnych wad fabrycznych od mitsubishi , trafil sie z 2010 roku z przebiegiem 8 tys km. za 2,5 tys zł PLN + wymiana 800zł . dodam ci tylkoo jeszcze ze stary silnik (słupek)sprzedalem za 1700zł PLN .w razie pytan pisz na priv bo juz mi sie nie chce opisywac kolejny raz co i jak pozdrawiam ;)

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 01 mar 2012, 08:41

andu_000
Współczuję problemów.. :( Ja też posiadam ten silnik, ale póki co zastanawiam się nad całkowią modyfikacją pompy olejowej, żeby wyeliminować największą bolączkę tych silników. Później będę kombinował reszte..

To co pisze Peter22 jest dość ciekawym rozwiązaniem i jeżeli koszta, które podaje czyli 2500 zł ( silnik - przebieg 8 tyś ), 800 zł ( wymiana ) są osiągalne + sprzedaż starego silnika w całości lub na częście to nie jest to duża kwota za cenę pozbycia się problemów.

ÂŻyczę powodzenia ! :)

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 01 mar 2012, 10:45

trzeba tylko pamietac ze jak bedziecie dzwonic po silnik od mitsubishi to nie przyznawac sie ze to ma byc do audi bo cena rosnie odrazu. A i dla niedowiarków silnik w mitsubishi to jest silnik Audi/VW sa na nim wybite oznaczenia . Zapomniałem jeszcze dodac wczesniej ze nasze silniki miały wadliwe głowice, dopiero od od oznaczenia V130 sa poprawione . Mój nowy silnik chodzi super a teraz legitymuje sie mocą 205 KM i 405 Nm Pozdrawiam

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 01 mar 2012, 12:22

andu_000, nie rób takich kosztownych napraw, w tych autach to się nie opłaca - taniej wymienić na nową (używaną) rzecz.

Ja wymieniałem silnik, ale na taki sam jak miałem poprzednio, bo taniej niż naprawa starego i kupiłem 2 lata młodszy.

Jak padnie Ci turbina - kup używkę (ok.800złł),
Jak padnie wtrysk, kupiłbym używkę (około 300zł/szt.),
Jak padnie głowica, lub przeskoczy rozrząd - kupiłbym nowy (używany) kompletny silnik a stary rozprzedał na części. Koszt kompletnego silnika (takiego jak Twój) na allegro to 3900,- z 2009r.

Także nie warto w tych silnikach raczej nic naprawiać, a lepiej wymieniać całe podzespoły...

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 01 mar 2012, 13:02

w 2009 roku w grupie vw to juz był CR wiec nie taki sam
a silniki 2.0 diesla montowane w mitsubischi to sa silniki na ktorych sa wybite znaczki audi/vw po prostu nie mieli sojej jednostki i zapożyczyliod niemcow

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 01 mar 2012, 13:51

Peter22

A ile już masz nalatane kilometrów po wymianie silnika na motor z Mitsubishi Outlander ?

Jakieś awarie lub nieprawidłowości z czasem nie wyskoczyły ?

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 01 mar 2012, 18:55

ja mam przejechane ok 5000km a silnik miał przejechane 8000km jak go wkladałem .
generalnie idąc za ciosem wywaliłem DPF-a zaslepiłem EGR , wsadziłem turbine caha od CR 170KM wsadziłem IC od audi a4 b8 3.0TDi (bo mój sie rozszczelnił , kolejna awarja w 2.0) teraz mam 205KM i 405Nm i auto zapierdziela jak talala. Teraz sie jeszcze zastanawiam nad wsadzeniem Quattro <lol> <lol>

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 02 mar 2012, 08:18

No to powiem Ci, że wymiana silnika na Mitsubishi Outlander 2.0 co raz bardziej mnie zaczyna interesować :)
Muszę tylko się mechaników dopytać czy podjeliby się takiej wymiany :) Ja w swoim A6 nie mam DPF, więc też musiałbym usunąć, też myśle nad wymianą turbo i IC, ale to już późniejsze plany. Najpierw muszę albo zmodyfikować napęd pompy, albo zacząć szukać silnika do Mitsubishi <mysli>
Jeśli by się udało znaleźć silnik w podobnych pieniądzach jak Ty + wymiana ok. 1000 zł to się opłaca :) W sumie masz nowy silnik jak z salonu :)

Bezawaryjnej jazdy :]

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 02 mar 2012, 20:58

jak nie masz dpf-a to nie masz problemu nowy silnik moze byc z takiego auta w ktorym był oryginalnie dpf i nic nie zmieniasz . pamietam jak szukalem swojego to od lancera i grandisa było bardzo mało moze jeden albo dwa od outlandera jest od groma. Pozdrawiam. a ja jeszcze brałem bez faktury ani rachunku i dlatego taka cena .

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 03 mar 2012, 08:11

Jeżeli w silniku, który kupisz będzie PDF, to go mechanik może wymontować i sprzedać za kilkaset zł :)

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 03 mar 2012, 08:14

tak ale po co ma kupowac caly silnik ??, potrzebny jest jej tylko goły zamkniety słupek

MikeeNHa

Post autor: MikeeNHa » 05 mar 2012, 10:26

Andu_000

I co tam u Ciebie słychać ? Jak z silnikiem ?

Pozdrawiam ;)

andu_000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: andu_000 » 05 mar 2012, 14:41

jestem zdecydowana na wymiane silnika ale nie znalażlam jeszcze nic gdyż ceny jakei sobie ludzie liczą za silnik z przebiegiem np.140 tyś-4.500 zł to moim zdaniem troche dużo. moze ktoś z Was ma namiar na firme lub osobe prywatna która zajmuje sie czymś takim w rejonie krakowa?

Awatar użytkownika
Modrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: londyn

Post autor: Modrzej » 07 mar 2012, 22:17

Zobacz na ebay,u

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja