[A6 C6] wymiana napedu pompy olejowej BLB
- Drakula7410
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 maja 2009, 13:14
- Lokalizacja: Leicester
[A6 C6] wymiana napedu pompy olejowej BLB
Witam jestem swierzo po wymianie napedu pompy w 2.0 tdi BLB olejowej tzn. lancuszka imbusika zebatki napinacza.Moja audinka ma 155 tys. przebiegu a po tych czesciach nie bylo widac zadnego zuzycia,zeczywiscie nie musze myslec juz o tym ale zastanawiam sie czy byl sens to wymieniac
Ja wymieniłem sam imbusik reszta podobno jest ok koszt 300 zł w krakowie + wymiana oleju oczywiście miałem przejechane 289000 bez ruszania czegokolwiek w silniku.Okazało się że imbusik zaczyna się zaokrąglać więc całe szczęście że wymieniłem,jednak zdaję sobie sprawę ze powinno się wymienić cały napęd
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Drakula - oczywiście, że był sens. Pytanie w jakim stanie było gniazdo zabieraka - jego nie da się wymienić. Choć jeśli sam zabierak nie był mocno wyrobiony to i gniazdo powinno być jeszcze w dobrej kondycji.
Napinasz miałeś cały czy był pęknięty?
Napinasz miałeś cały czy był pęknięty?
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Gniazda zabieraka się nie wymienia - taka część zamienna nie istnieje. Należy kupić zestaw naprawczy za 4500zł
albo zastosować jeden z myków:
- zakup używanych wałków wyrównoważających z gniazdem w dobrej kondycji (rozwiązanie tymczasowe) - koszt ok 400-800zł
- regeneracja gniazda u kolegi Tomka z Rumi (rozwiązanie z gwarancją, na jak długo nie wiem) (nie znam aktualnej ceny, coś ok. 700zł)
- wywalenie wałków i modyfikacja napędu pompy (rozwiązanie "na zawsze") (2000zł - rabat)

- zakup używanych wałków wyrównoważających z gniazdem w dobrej kondycji (rozwiązanie tymczasowe) - koszt ok 400-800zł
- regeneracja gniazda u kolegi Tomka z Rumi (rozwiązanie z gwarancją, na jak długo nie wiem) (nie znam aktualnej ceny, coś ok. 700zł)
- wywalenie wałków i modyfikacja napędu pompy (rozwiązanie "na zawsze") (2000zł - rabat)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Witam
Nie dawno kupiłem audika 2,0 tdi typ silnika BLB, w zasadzie autko śmiga jak trzeba, jednak już trochę poczytałem o problemie pompy oleju. Jedyny objaw jaki występuje u mnie to lekkie bujanie silnika na biegu jałowym. Chciałbym zapobiec awarii, zanim stanie się coś poważnego. Doradźcie gdzie najbliżej Konina się udać, aby wykonali to z głową, i jaki jest koszt zbliżony.
Dzięki i pozdrawiam
Nie dawno kupiłem audika 2,0 tdi typ silnika BLB, w zasadzie autko śmiga jak trzeba, jednak już trochę poczytałem o problemie pompy oleju. Jedyny objaw jaki występuje u mnie to lekkie bujanie silnika na biegu jałowym. Chciałbym zapobiec awarii, zanim stanie się coś poważnego. Doradźcie gdzie najbliżej Konina się udać, aby wykonali to z głową, i jaki jest koszt zbliżony.
Dzięki i pozdrawiam
Bo są auta i jest ...AUDI
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
W BRE do wymiany jest tylko imbus i wałek z nim współpracujący. Napęd pompy jest już na kołach zębatych, a nie na zębatkach, łańcuchu.
Około roku temu wymieniałem wałek z imbusem w w/w firmie i jak dotąd chodzi
Technologia naprawy polega na połączeniu na stałe zregenerowanego wałka z nowym imbusem - i teoretycznie problem znika na zawsze - tak przynajmniej firma gwarantuje.
Około roku temu wymieniałem wałek z imbusem w w/w firmie i jak dotąd chodzi

Technologia naprawy polega na połączeniu na stałe zregenerowanego wałka z nowym imbusem - i teoretycznie problem znika na zawsze - tak przynajmniej firma gwarantuje.