[ BNG 3.0 211 KM] Wymiana alternatora 3.0 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 08 lut 2011, 16:04
- Lokalizacja: Głogów
[ BNG 3.0 211 KM] Wymiana alternatora 3.0 TDI
Witam.
Szukałem już w necie informacji na temat wymiany alternatora lecz nie ma jednoznacznej informacji i chce ją uzyskać od osób co już to robili.
Dokładnie mi chodzi jak najlepiej się dobrać do wymiany alternatora w 3.0 TDI, czy trzeba ściągać cały przód, czy trzeba dać przód w pozycję serwisową? jak tak to w jaki sposób to wykonać. Zderzak wiem jak zdjąć ale co dalej.
Za każdą informację z góry dziękuję, pozdrawiam.
Szukałem już w necie informacji na temat wymiany alternatora lecz nie ma jednoznacznej informacji i chce ją uzyskać od osób co już to robili.
Dokładnie mi chodzi jak najlepiej się dobrać do wymiany alternatora w 3.0 TDI, czy trzeba ściągać cały przód, czy trzeba dać przód w pozycję serwisową? jak tak to w jaki sposób to wykonać. Zderzak wiem jak zdjąć ale co dalej.
Za każdą informację z góry dziękuję, pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 08 lut 2011, 16:04
- Lokalizacja: Głogów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Znalazłem w ELSIE instrukcję wymiany alternatora (wspólna dla wszystkich silników V6 TDI), ale nie rozumiem po co robić niektóre rzeczy. Dla mnie wystarczyłoby:
- odłączyć minusową klemę (dla bezpieczeństwa),
- zdjąć osłony silnika i skrzyni od spodu,
- zdjąć pokrywę silnika,
- ściągnąć pasek wielorowkowy,
- odłączyć kable od alternatora,
- zdemontować alternator.
Oczywiście, aby zrobić niektóre rzeczy trzeba może zdjąć jakieś dodatkowe osłony, np. paska zębatego, ale nie spuszczać olej ze skrzyni lub demontować część dolotu. Albo częściowo odkręcać zawieszenie silnika. Po co
? Chyba tylko, po to, aby w serwisie zapłacić za prostą rzecz kilka razy więcej.
Instrukcja wymiany alternatora V6 TDI - instrukcja.
- odłączyć minusową klemę (dla bezpieczeństwa),
- zdjąć osłony silnika i skrzyni od spodu,
- zdjąć pokrywę silnika,
- ściągnąć pasek wielorowkowy,
- odłączyć kable od alternatora,
- zdemontować alternator.
Oczywiście, aby zrobić niektóre rzeczy trzeba może zdjąć jakieś dodatkowe osłony, np. paska zębatego, ale nie spuszczać olej ze skrzyni lub demontować część dolotu. Albo częściowo odkręcać zawieszenie silnika. Po co

Instrukcja wymiany alternatora V6 TDI - instrukcja.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 08 lut 2011, 16:04
- Lokalizacja: Głogów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 08 lut 2011, 16:04
- Lokalizacja: Głogów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
- Imię: patryk
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Somonino/Borcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
- Imię: patryk
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Somonino/Borcz
ja swój dzisiaj zawiozłem deo regeneracji ale powiem wam ze ściągałem przód ja siebie nie widzę do demontażu tak jak w instrukcji pytanie u was w 3.0 tdi idzie od kostki alternatora tylko jeden kabelek bo u mnie tak jest czy to okk
[ Dodano: 2017-03-07, 19:47 ]
tzn do wtyczki jedne kabelek
[ Dodano: 2017-03-07, 19:47 ]
tzn do wtyczki jedne kabelek
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika
było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika
było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
U mnie też wtyczką od alternatora ( dokładniej od regulatora napięcia ) idzie jeden kabelek - niebieski ( później wchodzi do puszki w podszybiu i docelowo do sterownika aku w bagażniku )kozak_patryk pisze:ja swój dzisiaj zawiozłem deo regeneracji ale powiem wam ze ściągałem przód ja siebie nie widzę do demontażu tak jak w instrukcji pytanie u was w 3.0 tdi idzie od kostki alternatora tylko jeden kabelek bo u mnie tak jest czy to okk
[ Dodano: 2017-03-07, 19:47 ]
tzn do wtyczki jedne kabelek
Oryginalna pełna opcja S-Line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
- Imię: patryk
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Somonino/Borcz
noo to mam okk u mnie tak samo jest i ten sam kolor kabelka bo widziałem ze w środku były dwa styki a gościu od regeneracji sprawdził i to był ori nikt tam nie kombinował i wychodzi jeden kabelek ogólnie rozbierałem ponieważ miałem bład Złącze alternatora Brak sygnału/komunikacji Lamp OFF i z tym tez wiązały się inne błędy. Wymienił mi całe nowe ori valeo regulator napięcia ten plastik kompletny z wtyka było łożysko na kółku do roboty i jakieś inne rzeczy czyli ogólnie dobrze ze go zdemontowałem jutro będzie do odbioru ..
i wtedy znowu zabawa z skręcaniem




jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika
było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika
było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
- Imię: patryk
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Somonino/Borcz
odebrałem założyłem dzisiaj tylko po niedzieli go poskręcam całego regeneracje kompletna praktycznie po znajomości bez faktury i zniżce 220 zł



jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika
było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika
było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led