[ BRE 2.0 140 KM] Wycięty filtr DPF a kupno nowego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
[ BRE 2.0 140 KM] Wycięty filtr DPF a kupno nowego
Witam
Tydzień temu zakupiłem Audi A6 C6 140km i zauważyłem, że nie ma filtra DPF. Znaczy jest tylko pusty. Wiem, że takim autem za granicę raczej nie można jechać bo duże ryzyko. Z czasem jednak chciałbym jeździć za granice i czy takie urządzenie zdaje rezultat?? Czy miał ktoś styczność z takim filtrem??
http://allegro.pl/filtr-czastek-stalych ... 95586.html
Na czym polega "System pasywnej regeneracji - filtr nie ulega zapychaniu!" czyli co mogę jeździć po mieście i nie martwić się, że filtr się zapcha??Jak to ma się do całego komputera który steruje Dpfem. Proszę o jakieś informację czy jest coś aby można było jeździć dużo po mieście i od czasu do czasu za miasto i nie martwić się o wypalanie filtra.
Tydzień temu zakupiłem Audi A6 C6 140km i zauważyłem, że nie ma filtra DPF. Znaczy jest tylko pusty. Wiem, że takim autem za granicę raczej nie można jechać bo duże ryzyko. Z czasem jednak chciałbym jeździć za granice i czy takie urządzenie zdaje rezultat?? Czy miał ktoś styczność z takim filtrem??
http://allegro.pl/filtr-czastek-stalych ... 95586.html
Na czym polega "System pasywnej regeneracji - filtr nie ulega zapychaniu!" czyli co mogę jeździć po mieście i nie martwić się, że filtr się zapcha??Jak to ma się do całego komputera który steruje Dpfem. Proszę o jakieś informację czy jest coś aby można było jeździć dużo po mieście i od czasu do czasu za miasto i nie martwić się o wypalanie filtra.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
http://www.dpf-fap.pl/regeneracja-dpfwielebny81 pisze:Na czym polega "System pasywnej regeneracji - filtr nie ulega zapychaniu!"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
Firma która sprzedaje te dpfy napisala mi cos takiego. Czy możliwe jest wypalanie filtra przy 400 stopniach?:
"Filtr działa na zasadzie takiej samej jak oryginał z tą różnicą, że wypalanie następuje w temp. niższej (około 400 stopni zamiast 700), tak więc bardziej samoczynnie, częściej i w normlanych warunkach eksploatacji nie dochodzi do zapychania filtra.
Jeżeli Pana układ został przerobiony a filtr wycięty, to należy się zgłosić do osoby która dokonywała wycięcia teog układu aby ocenić skalę zniszczeń. My nie jesteśmy w stanie tego zrobić. natomiast na pewno trzeba przywrócić wszystkie czujniki i rurki podciśnienia.
Nasz filtr posiada homologację i spełnia normę EURO5, tak więc uzyska Pan przegląd w każdym kraju UE.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszam telefonicznie, aby w pełni wyczerpać tematy, które Pan poruszył w pytaniach, musiałbym napisać odpowiedź na 20 stron A4, na co oczywiście nie możemy sobie pozwolić. Niemniej jednak gwarantujemy, że filtr (po przywróceniu instalacji w aucie do oryginału) będzie działał poprawnie i bez zarzutu i dłużej niż filtr oryginalny (minimum 150.000 km)."
"Filtr działa na zasadzie takiej samej jak oryginał z tą różnicą, że wypalanie następuje w temp. niższej (około 400 stopni zamiast 700), tak więc bardziej samoczynnie, częściej i w normlanych warunkach eksploatacji nie dochodzi do zapychania filtra.
Jeżeli Pana układ został przerobiony a filtr wycięty, to należy się zgłosić do osoby która dokonywała wycięcia teog układu aby ocenić skalę zniszczeń. My nie jesteśmy w stanie tego zrobić. natomiast na pewno trzeba przywrócić wszystkie czujniki i rurki podciśnienia.
Nasz filtr posiada homologację i spełnia normę EURO5, tak więc uzyska Pan przegląd w każdym kraju UE.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszam telefonicznie, aby w pełni wyczerpać tematy, które Pan poruszył w pytaniach, musiałbym napisać odpowiedź na 20 stron A4, na co oczywiście nie możemy sobie pozwolić. Niemniej jednak gwarantujemy, że filtr (po przywróceniu instalacji w aucie do oryginału) będzie działał poprawnie i bez zarzutu i dłużej niż filtr oryginalny (minimum 150.000 km)."
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
To fakt, żeby zamontować filtr DPF należy wszystkie czujniki, rurki przywrócić jak były, ale też na pewno był zmieniony program pod auto bez DPF-a i jego też trzeba przywrócić.wielebny81 pisze:Jeżeli Pana układ został przerobiony a filtr wycięty, to należy się zgłosić do osoby która dokonywała wycięcia teog układu aby ocenić skalę zniszczeń. My nie jesteśmy w stanie tego zrobić. natomiast na pewno trzeba przywrócić wszystkie czujniki i rurki podciśnienia.
Ale żeby on sam się wypalał taj jak oni Ci napisali - nie chce mi się w to wierzyć, żeby rozpoczęła się procedura wypalania muszą być spełnione odpowiednie warunki.
Poszukaj tu na forum bo o tym już było.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przecież wypalanie inicjuje sterownik silnika, a nie sam filtr
. Sterownik silnika na podstawie zapełnienia filtra (odczyt z czujnika różnicy ciśnień oraz wyliczeń komputera), temperatury przed i za filtrem stwierdza czy wypalanie jest potrzebne i możliwe. Oczywiście musi być też rozgrzany płyn i olej, ale w czasie jazdy nie jest to problem. Dodatkowo w momencie rozpoczęcia wypalania temperatura odczytywana z czujników musi się zwiększać, aż do osiągnięcia temperatury maksymalnej (+/- 700*C). Jeśli zaczniemy zmniejszać prędkość/obroty, to temperatura zacznie spadać, a procedura zostanie przerwana, co skutkuje spłynięciem nadmiaru paliwa do oleju. Po stwierdzeniu, że wszystkie warunki zostały spełnione sterownik uruchamia procedurę wypalania filtra. W tym czasie do cylindrów wtryskiwana jest większa dawka paliwa, aby łatwiej było osiągnąć temperaturę wypalania. Powiedz mi, w jaki sposób ten magiczny filtr z pasywnym wypalaniem stwierdza, że czas wypalić sadzę? I dlaczego przy 400*C? Przecież taka temperatura panuje prawie cały czas w układzie wydechowym. Nawet na stronie podanej powyżej napisane jest, że sadza wypala się w temperaturze większej niż 600*C, więc jakim cudem wypala się w tym filtrze przy niższej temperaturze :shock:. Dla mnie jest to naciąganie klientów, którzy nie wiedzą jak to dokładnie działa i myślą, że wszystko będzie dobrze. Jeśli przy niby tych 400*C sadza się wypala, to co się stanie przy 700*C, do których będzie dążył sterownik silnika - będziemy mieć smoka zionącego ogniem
.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
Dokładnie. Dzięki, też tak myślałem. A jest może jakaś przeróbka która zamiast dpfa da zwykły katalizator żeby tak nie kopcił?? Albo jakiś magik który zrobił by, żę auto bedpfa przechodziło by kontrole za granicą??mat1324 pisze:Nawet na stronie podanej powyżej napisane jest, że sadza wypala się w temperaturze większej niż 600*C, więc jakim cudem wypala się w tym filtrze przy niższej temperaturze
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kilka słów ode mnie.
Parę miesięcy temu przechodziłem walkę z DPF. Dzięki determinacji w poznaniu szczegółów problemu, nabyłem (nie chwaląc się) sporej wiedzy w tym temacie.
Priorytetem dla mnie było nie pozbywanie się DPF z auta. Jednym z rozwiązań problemu był zakup nowego filtra. Jak pewnie wiecie, koszt nowego w ASO, to wydatek około 6 tysięcy złotych... Próbując zaoszczędzić(w tym przypadku jest to chyba zrozumiałe) postanowiłem dokonać zakupu zamiennika (wygląda identycznie, jak ten z aukcji, do której podano tu link). Zrobiłem to mimo posiadanej informacji, dotyczącej zamienników DPF, pozyskanej od nieznanego mi człowieka, pracującego(?)/będącego właścicielem(?) sklepu, zajmującego się sprzedażą układów wydechowych i tego rodzaju zamienników DPF, który opiniował je negatywnie.
Zamiennik zakupiłem w akcie desperacji, parę miesięcy później w innym sklepie (internet, allegro) za 1250zł. Wyprodukowany przez Firmę JMJ (zakład pod Kaliszem). Zasugerowałem się wpisem na A4-Klub Polska, w którym to autor wyrażał pozytywna opinię, o zakupionym tym właśnie zamienniku, pisząc między innymi, o czystym wydechu...
Niestety.... po montażu i pokonanych pierwszych kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach okazało się, że wszystko to, co mówił mi ów człowiek o zamiennikach, okazało się prawdą. Zamiennik ten nie spełnia funkcji DPF, nie filtruje, nie zatrzymuje sadzy, wydala ją przez wydech w atmosferę. O czystych rurkach można zapomnieć.
Drugą wadą tego (okrągłego) zamiennika jest to, że zamontowanie go w aucie zmniejsza jego(auta) tzw. prześwit, o około 3-4 może 5 cm.
Zamienniki te, to swego rodzaju emulatory, "oszukują" sterownik silnika.
Nie miałem okazji sprawdzić, co dzieje się podczas przeprowadzanej przez sterownik regeneracji - nie czekałem z tym zastępnikiem, tylko wymontowałem go z auta.
Stary, oryginalny DPF został oczyszczony, zamontowany i o efektach czyszczenia poinformuję Was za jakiś czas.
Jeśli zaś chodzi o wymianę DPF na nowy, to istnieje tylko jedna opcja - oryginał z ASO.
Niestety oryginał nie jest dostępny po za siecią ASO.
Parę miesięcy temu przechodziłem walkę z DPF. Dzięki determinacji w poznaniu szczegółów problemu, nabyłem (nie chwaląc się) sporej wiedzy w tym temacie.
Priorytetem dla mnie było nie pozbywanie się DPF z auta. Jednym z rozwiązań problemu był zakup nowego filtra. Jak pewnie wiecie, koszt nowego w ASO, to wydatek około 6 tysięcy złotych... Próbując zaoszczędzić(w tym przypadku jest to chyba zrozumiałe) postanowiłem dokonać zakupu zamiennika (wygląda identycznie, jak ten z aukcji, do której podano tu link). Zrobiłem to mimo posiadanej informacji, dotyczącej zamienników DPF, pozyskanej od nieznanego mi człowieka, pracującego(?)/będącego właścicielem(?) sklepu, zajmującego się sprzedażą układów wydechowych i tego rodzaju zamienników DPF, który opiniował je negatywnie.
Zamiennik zakupiłem w akcie desperacji, parę miesięcy później w innym sklepie (internet, allegro) za 1250zł. Wyprodukowany przez Firmę JMJ (zakład pod Kaliszem). Zasugerowałem się wpisem na A4-Klub Polska, w którym to autor wyrażał pozytywna opinię, o zakupionym tym właśnie zamienniku, pisząc między innymi, o czystym wydechu...
Niestety.... po montażu i pokonanych pierwszych kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach okazało się, że wszystko to, co mówił mi ów człowiek o zamiennikach, okazało się prawdą. Zamiennik ten nie spełnia funkcji DPF, nie filtruje, nie zatrzymuje sadzy, wydala ją przez wydech w atmosferę. O czystych rurkach można zapomnieć.
Drugą wadą tego (okrągłego) zamiennika jest to, że zamontowanie go w aucie zmniejsza jego(auta) tzw. prześwit, o około 3-4 może 5 cm.
Zamienniki te, to swego rodzaju emulatory, "oszukują" sterownik silnika.
Nie miałem okazji sprawdzić, co dzieje się podczas przeprowadzanej przez sterownik regeneracji - nie czekałem z tym zastępnikiem, tylko wymontowałem go z auta.
Stary, oryginalny DPF został oczyszczony, zamontowany i o efektach czyszczenia poinformuję Was za jakiś czas.
Jeśli zaś chodzi o wymianę DPF na nowy, to istnieje tylko jedna opcja - oryginał z ASO.
Niestety oryginał nie jest dostępny po za siecią ASO.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2016, 02:02 przez tomnik, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
Kup uzywanego ori kata z a6 c6 2.0 tdi wsadzi i będzie po problemie. Wszystko podejdzie bez żadnych przeróbek
PS: Nie wiem co ty masz tam za program lub w jaki stanie sa wtryski/turbo/silnik. Ale ja przy wycietym dpf praktycznie nie dymiłem. Moze masz chipa zrobionego, moze wtryski leja, albo turbo puszcza .
Zdrowy silnik w PL przejdzie badania na stacji nawet bez DPFa
PS: Nie wiem co ty masz tam za program lub w jaki stanie sa wtryski/turbo/silnik. Ale ja przy wycietym dpf praktycznie nie dymiłem. Moze masz chipa zrobionego, moze wtryski leja, albo turbo puszcza .
Zdrowy silnik w PL przejdzie badania na stacji nawet bez DPFa

Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.