[ ASB 3.0 232 KM] Wtrysk regeneracja - czy to dobry pomysł?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Tu masz nowe:krzysiek-lex pisze:No to stoję teraz przed zaje.......tym dylematem.... z jednej strony cena i obietnica że wszystko będzie ok a z drugiej strony, po twoich przeżyciach, że wcale nie musi być ok.... jakbym gdzieś dorwał wtrysk za 900 zł to bym brał a tak....niby to wszystko ma być na gwarancji. A może macie jakieś namiary na wtryski?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=52 ... ule_id=201
Możesz kupić nówki sztuki, albo z programu Bosch eXchange.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Też już je patrzyłem ale zastanawia mnie końcówka "BD" u mnie jest "AH", w opisie jest że te z "BD" są nowsze i mniej awaryjne, prawda to? No i czy właśnie te do mnie podejdą?
Ogólnie trochę poczytałem i podzwoniłem i wychodzi na to że :
1, wtrysków Boscha jeszcze nikt nie ma prawa poprawnie regenerować (chyba że fabryka ), a jeżeli już ktoś to robi to pytanie na jakich podzespołach , bo bosch nie udostępnia swoich ( chyba że chinole juz działają
)
2. Nie prawdą jest, to co napisał jeden forumowicz, że trzeba wymienić komplet wtrysków bo niby nie psują się wybiórczo. Można jeden, dwa czy cztery, nie ma znaczenia, fakt jest tylko taki, że pozostałe na pewno też padną, kwestia czasu, ważne jest obserwowanie czy coś się zaczyna znowu niedobrego dziać z naszym autem.
3. Lanie wtrysków nie jest tak bardzo groźne dla silnika, gorsze, i to jest wadą tych wtrysków, jest kapanie. Co ciekawe na stole tego raczej się nie stwierdzi. Występuje tylko na wolnych obrotach, przy ciśnieniu 0.25 chyba, mogę się mylić. Stwierdzić możemy to sami, jak na wolnych obrotach dymi a po leciutkim daniu gazu przestaje, to na 90% kapie. Wychodzi na to że teoretycznie wystarczy podnieść lekko ciśnienie na szynie i wyeliminujemy kapanie
Ogólnie trochę poczytałem i podzwoniłem i wychodzi na to że :
1, wtrysków Boscha jeszcze nikt nie ma prawa poprawnie regenerować (chyba że fabryka ), a jeżeli już ktoś to robi to pytanie na jakich podzespołach , bo bosch nie udostępnia swoich ( chyba że chinole juz działają

2. Nie prawdą jest, to co napisał jeden forumowicz, że trzeba wymienić komplet wtrysków bo niby nie psują się wybiórczo. Można jeden, dwa czy cztery, nie ma znaczenia, fakt jest tylko taki, że pozostałe na pewno też padną, kwestia czasu, ważne jest obserwowanie czy coś się zaczyna znowu niedobrego dziać z naszym autem.
3. Lanie wtrysków nie jest tak bardzo groźne dla silnika, gorsze, i to jest wadą tych wtrysków, jest kapanie. Co ciekawe na stole tego raczej się nie stwierdzi. Występuje tylko na wolnych obrotach, przy ciśnieniu 0.25 chyba, mogę się mylić. Stwierdzić możemy to sami, jak na wolnych obrotach dymi a po leciutkim daniu gazu przestaje, to na 90% kapie. Wychodzi na to że teoretycznie wystarczy podnieść lekko ciśnienie na szynie i wyeliminujemy kapanie

Z tym wymienianiem po kolei to już zrobisz jak będziesz uważał. Ja myślę, że lepiej albo zrobić to dobrze i kompleksowo, albo nie robić nic. Bo tak to płaci się pieniądze, a wciąż nie ma świętego spokoju. Im więcej cylindrów w silniku, tym trudniej jest wyczuć problemy z pracą na poszczególnych cylindrach. Nie jest też tak że wtryski są zero-jedynkowe, sprawne lub zużyte. Wymienisz te 2 najgorsze, uwalone w 95%, a zostawisz inne uwalone w 80% i możesz nawet nie zauważyć że coś się złego dzieje z silnikiem. Pytanie też, jak poprawnie zdiagnozujesz który wtrysk jest uwalony i jak mocno, skoro ani bloki pomiarowe nie są miarodajne, ani pomiary na stole mają nie dawać rzetelnych rezultatów. A potem będzie kolejny post z cyklu "pomocy!!! jechałem autostradą na tempomacie 190 km/h, nagle pojawiła się kontrolka oleju i auto zgasło".
Chyba mało jeszcze poczytałeś, skoro pytasz czy BD podejdą, ale odpowiadam Ci że tak. Natomiast ich odpowiednik z numeracji Boscha to 0 445 115 078.
Chyba mało jeszcze poczytałeś, skoro pytasz czy BD podejdą, ale odpowiadam Ci że tak. Natomiast ich odpowiednik z numeracji Boscha to 0 445 115 078.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
U mnie siedzą z końcówką BD jak na razie sprawują się super (4 lata około 70 KKM)W Polsce jeszcze nie spotkałem żeby ktoś regenerował wtryski pizo jedynie czyszczenie ultra dźwiękami co tyle daje co umarłemu kadzidło. ASO jedynie zabiera stare wtryski i wysyła do fabryki i z tego co pamiętam po regeneracji fabrycznej oznaczone są AX i też dostają dwa lata gwarancji.
Jak robisz wymianę dla siebie to wymieniaj wszystkie
Jak robisz wymianę dla siebie to wymieniaj wszystkie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Wymieniaj wszystkie.... żeby to było takie proste...... jest takie staropolskie powiedzenie: jak się nie ma miedzi to się na du..ie siedzi. I tu jest sęk w tym że brak kasy w tej chwili...
Wymienić wszystkie a moim zdaniem i tak nie ma gwarancji że to długo polata, nawet nowy wtryskiwacz może paść, ciekawe jak sprawdzić czy te z allegro to ori a nie jakiś chinol?
Spoko, doczytałem o tych BD ale chciałem się upewnić.
Na stole się sprawdzi czy są dobre czy złe, wszystko oprócz tego kapania. I to samo można powiedzieć po włożeniu nowych.
Ciekawe czy w aso były jakieś akcje serwisowe na te wtryski, zaraz będę dzwonił.
[ Dodano: 2016-04-08, 12:05 ]
A się na dzwoniłem. .... telefon czerwony. .. zresztą ja już też...
W tym programie bosch exchange to koszt wtrysku przy zdaniu starego -1300, nowy około 1780. Intercars około 2000, może trochę taniej. I jak te ceny mają się do tych z allegro?
Dzwoniłem do paru ASO żeby mi powiedzieli czy coś było robione przy moim silniku ale odpowiedzi ( ogólnie takich się spodziewałem ) były takie, że nie mogą mi takich info udzielić telefonicznie. Dzwonię więc do najbliższego ode mnie serwisu , Koszalin ul Gnieźnieńska, salon serwis, a tam mnie informują że muszę osobiście do Szczecina bo oni już takich info nie ujawniają, ponoć dla tego że oni teraz to tylko vw i nie mają dostępu do baz danych audi. Szlag mnie zaraz trafi. I jak tu teraz uzyskać info które mnie interesuje?
Wymienić wszystkie a moim zdaniem i tak nie ma gwarancji że to długo polata, nawet nowy wtryskiwacz może paść, ciekawe jak sprawdzić czy te z allegro to ori a nie jakiś chinol?
Spoko, doczytałem o tych BD ale chciałem się upewnić.
Na stole się sprawdzi czy są dobre czy złe, wszystko oprócz tego kapania. I to samo można powiedzieć po włożeniu nowych.
Ciekawe czy w aso były jakieś akcje serwisowe na te wtryski, zaraz będę dzwonił.
[ Dodano: 2016-04-08, 12:05 ]
A się na dzwoniłem. .... telefon czerwony. .. zresztą ja już też...
W tym programie bosch exchange to koszt wtrysku przy zdaniu starego -1300, nowy około 1780. Intercars około 2000, może trochę taniej. I jak te ceny mają się do tych z allegro?
Dzwoniłem do paru ASO żeby mi powiedzieli czy coś było robione przy moim silniku ale odpowiedzi ( ogólnie takich się spodziewałem ) były takie, że nie mogą mi takich info udzielić telefonicznie. Dzwonię więc do najbliższego ode mnie serwisu , Koszalin ul Gnieźnieńska, salon serwis, a tam mnie informują że muszę osobiście do Szczecina bo oni już takich info nie ujawniają, ponoć dla tego że oni teraz to tylko vw i nie mają dostępu do baz danych audi. Szlag mnie zaraz trafi. I jak tu teraz uzyskać info które mnie interesuje?
Myślisz, że taka firma pociskałaby chińskie podróbki? Każdy wtryskiwacz ma numer seryjny, pewnie łatwo to zweryfikować u producenta.krzysiek-lex pisze: Wymienić wszystkie a moim zdaniem i tak nie ma gwarancji że to długo polata, nawet nowy wtryskiwacz może paść, ciekawe jak sprawdzić czy te z allegro to ori a nie jakiś chinol?
http://allegro.pl/my_page.php?uid=17655305
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Wiesz, patrząc na zdjęcia wszystko jest ok ale już nie raz było tak, że zdjęcia to jedno a rzeczywistość to już zupełnie co innego.
Ten sprzedawca to jednak świeżak na allegro.
[ Dodano: 2016-04-08, 14:13 ]
Chyba nie zrobię błędu jak podam namiary na tą firmę która "rzekomo"regeneruje te wtryski. Dodatkowo info jakie od nich otrzymalem: na jakich podzespołach jest przeprowadzana regeneracja -tego nie powiedzą. Wymieniają części zużyte. Na pytanie skąd mają technologie, wiadomo że bosch nie udostępnia, mówią że jest to technologia jakiejś firmy niemieckiej która im taką technologie udostępniła. Pytanie jak sprawdzą to "kapanie" odpowiedź że sprawdzają szczelność na stole (?), gwarancja 12 mc plus wydruk z maszyny.
Pracownia Systemów Common Rail
Andrzej Nowak
32-329 Bolesław
[ Dodano: 2016-04-14, 14:29 ]
Wracam do tematu. Myślałem że oprócz lania mam też objawy kapania wtrysku, ale ostatnio samochód chodził ponad pół godziny na wolnych obrotach i zero białego dymu, po przygazowaniu też zero, ani białego ani czarnego, i nie mam fabrycznie dpf.
Kupiłem środek millers oils diesel power ecomax na którym mam zamiar przejechać około 500 km, do tego olej 2t i zobaczymy na ile mi to przeczyści i przesmaruje układ wtryskowy. Jeżeli to nie pomoże to w tedy wymiana na nowy
Dodatkowo mam taką ciekawostkę, że można wstawić wtryski od motoru 313 KM, są niby wyższe ale ktoś już to potrafi ogarnąć i ponoć wszystko śmiga a przy okazji po samych wtryskach dostaje więcej kucy.
Ten sprzedawca to jednak świeżak na allegro.
[ Dodano: 2016-04-08, 14:13 ]
Chyba nie zrobię błędu jak podam namiary na tą firmę która "rzekomo"regeneruje te wtryski. Dodatkowo info jakie od nich otrzymalem: na jakich podzespołach jest przeprowadzana regeneracja -tego nie powiedzą. Wymieniają części zużyte. Na pytanie skąd mają technologie, wiadomo że bosch nie udostępnia, mówią że jest to technologia jakiejś firmy niemieckiej która im taką technologie udostępniła. Pytanie jak sprawdzą to "kapanie" odpowiedź że sprawdzają szczelność na stole (?), gwarancja 12 mc plus wydruk z maszyny.
Pracownia Systemów Common Rail
Andrzej Nowak
32-329 Bolesław
[ Dodano: 2016-04-14, 14:29 ]
Wracam do tematu. Myślałem że oprócz lania mam też objawy kapania wtrysku, ale ostatnio samochód chodził ponad pół godziny na wolnych obrotach i zero białego dymu, po przygazowaniu też zero, ani białego ani czarnego, i nie mam fabrycznie dpf.
Kupiłem środek millers oils diesel power ecomax na którym mam zamiar przejechać około 500 km, do tego olej 2t i zobaczymy na ile mi to przeczyści i przesmaruje układ wtryskowy. Jeżeli to nie pomoże to w tedy wymiana na nowy

Dodatkowo mam taką ciekawostkę, że można wstawić wtryski od motoru 313 KM, są niby wyższe ale ktoś już to potrafi ogarnąć i ponoć wszystko śmiga a przy okazji po samych wtryskach dostaje więcej kucy.