Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BRE 2.0 140 KM] wibracje silnika - po wym. turbiny, zabier

Silniki wysokoprężne
przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

[ BRE 2.0 140 KM] wibracje silnika - po wym. turbiny, zabier

Post autor: przemek480 » 13 kwie 2016, 09:42

Hej,
Ostatnio miałem awarie turbiny, zassało olej. Silnik udało się szybko zgasić. Wymieniłem turbinę, silnik zalany olejem i przepłukany i ponownie zalany olejem (był syf w misce i na przewodach od turbiny i taki zabieg polecił sprzedawca turbiny a by nie zatrzeć nowej). Przed płukaniem była zdjęta miska i przy okazji wymieniony zabierak. Żeby zdjąć miskę, było rozpinane zawieszenie, sanki chyba tak to się nazywa, silnik odpięty od poduszek i uniesiony. Po tej naprawie czuć na całej karoserii wibracje. Ponownie odpięta została przednia poduszka (ta przy pasie), poluzowane były śruby od głównych poduszek, następnie odpalony silnik aby mógł się podczas pracy ustawić. Niestety to też nie wiele pomogło.
Poduszki z zewnątrz wyglądają ok., brak błędów po podłączeniu do kompa.
Może ktoś podpowie gdzie jeszcze szukać? Pompowtryski ok. Dwumasa też po wymianie, nie cały rok temu. Przed tą awaria było wszystko Oki. Wibracje pojawiły się po ostatniej naprawie.
Do czego są te czujniki w poduszkach? Można coś sprawdzić vcds, np. stopień zużycia?

[ Dodano: 2016-04-13, 09:42 ]
Koledzy, ktoś podpowie gdzie szukać tych wibracji? Do czego te czujniki w poduszkach? Wszystko skręcone jak należy, a przy redukcji biegu to coraz bardziej czuć drgania. Element na którym niby spiera się poduszka, ta przy pasie jest już najniżej ustawiona, ale poduszka ma jeszcze luz pod sobą a guma nie jest ściśniętą.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2016, 13:54 przez przemek480, łącznie zmieniany 1 raz.

fosis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: fosis » 13 kwie 2016, 10:22

Pozwole sobie zacytowac odpowiedz z innego tematu.
karolsieradz pisze:
kociak3000 pisze:[quote="lucky21"

- poszarpywanie na postoju,
- zbyt mocne dohamowywanie przez silnik tak jak bym trzymał nogę na hamulcu,
- lekkie drgania silnika także przy przyspieszaniu,
- na wolnych obrotach kołysanie przy około 1300 obr i koło 2000 jednak wysokość obrotów w których silnik kołysze jest zmienna.
- przy gaszeniu delikatne silnik zatrzęsie,
- przy odpalaniu na ciepłym trzęsie całą budą a na zimnym tak jak gaszenie.


Pozdrawiam.
Panowie, cały czas wałkujemy ten sam problem. Typowe 2.0... Miałem te wszystkie objawy i jeszcze raz napisze jak sie teg pozbyłem. Zacząłem od wtrysków. Wtryski na stół i sprawdzamy sprawność - jesli kicha kupujemy nowe. Potem Wyciagniecie kolektora dolotowego przepustnicy i egr. Mycie,czyszczenie, kontrola stanu. Jesli niesprawnosc wymieniamy. Kontrola poduszek silnika. Jeśli przednie loze opiera sie a nie jest na środku wymiana poduszek silnika i samego łoża + kontrola poduszki skrzyni biegów. ostatnia rzecz rozrzad i jego kąt synchronizacji. Nie ma odpowiedniego kata dla wszystkich 2.0 trzeba metoda prob i bledow znalezc "swoj" kat. Za mnie zrobil to kolega,który musze przyznac jest fachowcem silników wag. Jeśli to ogarnienie zapewniam was w 100% ze silnik bedzie chodzil plynnie jak na audi przystalo. nawet jesli wszystko bedzie u was bella a kont synchro rozrzadu bedzie zly to auto bedzie poszarpywalo, beda spadaly obroty przy dochamowywaniu, bedzie pdrygiwal etc. Po kolei sprawdzamy wszystko i wtedy jesli cos jest nie tak mozna powiedziec, ze jest problem. Mam nadzieje ze wszystko objasnilem jak trzeba. Jeśli ktoś nie wieży, ze 2.0 może pracować kulturalnie zapraszam na przejażdzkę do Sieradza. Pozdrawiam !

edit: zapomniałem o dwumasie i pompie oleju. Przestańcie pisać, że buja autem na postoju od dwumasy. Awaria tego elememtu daje zupełne inne objawy. Pompa oleju nie daje żadnych oznak bujania silnikiem, bo niby dlaczego ? Jedynie naped łańcuchem daje nieprzyjemny dzwiek szurania metalem o metal kiedy łańcuch rozciągnie się ponad możliwości napinacza
Forum Audi A6

przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

Post autor: przemek480 » 02 maja 2016, 14:25

Koledzy trochę posprawdzałem co może być z tymi wibracjami. Dziękuję kolegom karolsieradz i Bart_d za podpowiedzi, odnośnie poduszek i wałków.
Byłem w sobotę i jednego mechanika, posprawdzał auto i bardziej podejrzewa pompowtryski lub dwumasę (ja w sumie też celuję od paru dni, że to może być dwumas). Wg niego pompowtryski powinny być wymienione (regeneracja / nowe). W grupie 23 (BIPy) u niego na kompie (jakiś uniwersalny) i u mnie na vcds odczyty są zbliżone.
Załączam wyniki pompowtrysków, możecie powiedzieć czy one się kończą i próbować tu szukać winy wibracji? Czy jednak celować na ten dwumas? Korekty są w miarę oki. BIPy są rzędu średnio -50. Z tego co wyczytałem w necie to bipy powinny mieścić się w granicach -100/+100. Mechanik mówił, że dla niego -70 to już regeneracja / wymiana. Też ucieka trochę kąt synchronizacji wałków.
Rozmawiałem z mechanikiem który wymieniła mi turbo i zabierak, potwierdzał że wałki balansujące są ustawione tak jak przed zdjęciem pompy z silnika (zdejmował cały blok pompy, wałki z tej obudowy nie były wyjmowane.
Koledzy podpowiedzcie czy te pompowtryski ruszać, czy najpierw ustawić kąt na rozrządzie, wymienić dwumas i wtedy sprawdzić co jest i ewentualnie ruszyć pompowtryski.
Dodam że samochód śmigał jak należy do momentu awarii turbiny, tj zaciągnięcia oleju.

[ Dodano: 2016-05-02, 14:25 ]
dodam jeszcze, że dwumas był wymieniany w lipcu 2015
Załączniki
g04.jpg
g13.jpg
g18.jpg
g23a.jpg

karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 04 maja 2016, 10:16

Bipami się nie sugeruj. U mnie nowe wtryski przy źle ustawionym synchro rozrządu były w granicach -50. jak chcesz miec pewność, to oddaj je do specjalisty niech sprawdzi to wiele nie kosztuje. Co do dwumasy... raczej wątpie,ale na odległość to tylko gdybanie

przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

Post autor: przemek480 » 05 maja 2016, 08:04

Dzisiaj rano jadę do pracy i na zimnym silniku w zakresie ok 1200-1800 obr gdy chciałem utrzymać stałą prędkość to kończyło się szarpaniem, nierówną pracą silnika. Wystarczy dodać przyspieszyć, zwolnić i szarpanie ustaje. Lub mieć obroty pow. 2000. Gdy silnik się rozgrzeje szarpania nie ma, ale wibracje na całej budzie są cały czas. Podczas puszczenia gazu (gdy pompowtryski nie tłoczą paliwa do cylindra) wibracje też są.

Kolego karolsieradz, widzisz doczytałem trochę co to są BIPy, na czym polega korekta dawki itp., a mechanik mi mówi że to jest % zużycie pompowtrysku :/

Nie wiem gdzie szukać usterki, bo co pojadę do warsztatu, to słyszę inną diagnozę. Koło dwumasowe, pompowtryski, poduszki, pompa oleju, rozrząd, źle ustawiona geometria turbiny, a samochód jak drga tak drga dalej. Wymieniać wszystko po kolei tez mi się nie uśmiecha. Boję że jak zostawię auto u mechanika to przy odbiorze zobaczę, połowę rzeczy wymienione i sumę że nogi się ugną.

fosis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: fosis » 05 maja 2016, 08:16

A jak wyglada stan EGRa? Był czyszczony?
Forum Audi A6

przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

Post autor: przemek480 » 05 maja 2016, 08:29

Raczej nie był. Ale EGR takie drgania by generował? bo szarpanie na zimnym jeszcze bym zrozumiał. Choć w tym aucie już mnie nic nie zdziwi.

fosis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: fosis » 05 maja 2016, 08:33

Ogolnie to Twoj problem przypomina mi to co czytalem na forum a4:
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2776 ... 0-obrotow/
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2429 ... pieszania/

I to wlasnie bylo spowodowane EGR'em. Rozwiązaniem może być częściowe jego zaślepienie.
Forum Audi A6

przemek480
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kielce

Post autor: przemek480 » 24 maja 2016, 10:05

Co do drgań, trochę się wyjaśniło, może komuś się przyda na przyszłość.
EGR działa ok. Wymieniona poduszka przy skrzyni biegów. Podczas testowania samochodu pod kompem okazało się, że lekkie szarpania w zakresie 1400-1800 na zimnym silniku są spowodowane jednym pompowtryskiem. Po rozgrzaniu jest ok. Zmieniłem dostawcę paliwa do autka (teraz statoil / shell, zwykły ON, zamiast vervy) i zauważyłem coraz mniejsze poszarpywanie na zimnych silniku. Może samo zniknie.. zobaczymy. Usłyszałem taką opinię, że verva jest suchszym paliwem i nie za bardzo nadaje się do PD, jak dokładnie jest nie wiem. Na razie autko zbiera się szybciej, silnik pracuje bardziej równomiernie i generalnie wraca frajda z jazdy :) Zostały jeszcze, co prawda mniejsze, ale są wyczuwalne wibracje. To już przy wymianie oleju zlecę ustawienie wałków balansujących w pompie i mam nadzieje że wszystko już w 100% wróci do normy.

bydman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 lip 2016, 14:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: bydman » 29 wrz 2016, 23:25

Cześć przemek480, czy mogę prosić o kontakt? Chciałbym pogadać trochę na temat Twoich doświadczeń z BRE. Ja kupiłem takie samo auto w czerwcu i od tamtej pory to same nerwy są z nim.
Będę wdzięczny za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
Imię: Przemysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Punisher » 30 wrz 2016, 06:55

przemek480 pisze:Co do drgań, trochę się wyjaśniło, może komuś się przyda na przyszłość.
EGR działa ok. Wymieniona poduszka przy skrzyni biegów. Podczas testowania samochodu pod kompem okazało się, że lekkie szarpania w zakresie 1400-1800 na zimnym silniku są spowodowane jednym pompowtryskiem. Po rozgrzaniu jest ok. Zmieniłem dostawcę paliwa do autka (teraz statoil / shell, zwykły ON, zamiast vervy) i zauważyłem coraz mniejsze poszarpywanie na zimnych silniku. Może samo zniknie.. zobaczymy. Usłyszałem taką opinię, że verva jest suchszym paliwem i nie za bardzo nadaje się do PD, jak dokładnie jest nie wiem. Na razie autko zbiera się szybciej, silnik pracuje bardziej równomiernie i generalnie wraca frajda z jazdy :) Zostały jeszcze, co prawda mniejsze, ale są wyczuwalne wibracje. To już przy wymianie oleju zlecę ustawienie wałków balansujących w pompie i mam nadzieje że wszystko już w 100% wróci do normy.

Co do paliwa owszem, było sporo opini na forum że Verva to kiepski wybór
A co do wałeczków to w naszych BRE już nie ma tego rozwiązania (Podobno, na pewno jest jakaś modyfikacja do poprzednich silników)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl