[ BRE 2.0 140 KM] wibracje silnika - po wym. turbiny, zabier
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
[ BRE 2.0 140 KM] wibracje silnika - po wym. turbiny, zabier
Hej,
Ostatnio miałem awarie turbiny, zassało olej. Silnik udało się szybko zgasić. Wymieniłem turbinę, silnik zalany olejem i przepłukany i ponownie zalany olejem (był syf w misce i na przewodach od turbiny i taki zabieg polecił sprzedawca turbiny a by nie zatrzeć nowej). Przed płukaniem była zdjęta miska i przy okazji wymieniony zabierak. Żeby zdjąć miskę, było rozpinane zawieszenie, sanki chyba tak to się nazywa, silnik odpięty od poduszek i uniesiony. Po tej naprawie czuć na całej karoserii wibracje. Ponownie odpięta została przednia poduszka (ta przy pasie), poluzowane były śruby od głównych poduszek, następnie odpalony silnik aby mógł się podczas pracy ustawić. Niestety to też nie wiele pomogło.
Poduszki z zewnątrz wyglądają ok., brak błędów po podłączeniu do kompa.
Może ktoś podpowie gdzie jeszcze szukać? Pompowtryski ok. Dwumasa też po wymianie, nie cały rok temu. Przed tą awaria było wszystko Oki. Wibracje pojawiły się po ostatniej naprawie.
Do czego są te czujniki w poduszkach? Można coś sprawdzić vcds, np. stopień zużycia?
[ Dodano: 2016-04-13, 09:42 ]
Koledzy, ktoś podpowie gdzie szukać tych wibracji? Do czego te czujniki w poduszkach? Wszystko skręcone jak należy, a przy redukcji biegu to coraz bardziej czuć drgania. Element na którym niby spiera się poduszka, ta przy pasie jest już najniżej ustawiona, ale poduszka ma jeszcze luz pod sobą a guma nie jest ściśniętą.
Ostatnio miałem awarie turbiny, zassało olej. Silnik udało się szybko zgasić. Wymieniłem turbinę, silnik zalany olejem i przepłukany i ponownie zalany olejem (był syf w misce i na przewodach od turbiny i taki zabieg polecił sprzedawca turbiny a by nie zatrzeć nowej). Przed płukaniem była zdjęta miska i przy okazji wymieniony zabierak. Żeby zdjąć miskę, było rozpinane zawieszenie, sanki chyba tak to się nazywa, silnik odpięty od poduszek i uniesiony. Po tej naprawie czuć na całej karoserii wibracje. Ponownie odpięta została przednia poduszka (ta przy pasie), poluzowane były śruby od głównych poduszek, następnie odpalony silnik aby mógł się podczas pracy ustawić. Niestety to też nie wiele pomogło.
Poduszki z zewnątrz wyglądają ok., brak błędów po podłączeniu do kompa.
Może ktoś podpowie gdzie jeszcze szukać? Pompowtryski ok. Dwumasa też po wymianie, nie cały rok temu. Przed tą awaria było wszystko Oki. Wibracje pojawiły się po ostatniej naprawie.
Do czego są te czujniki w poduszkach? Można coś sprawdzić vcds, np. stopień zużycia?
[ Dodano: 2016-04-13, 09:42 ]
Koledzy, ktoś podpowie gdzie szukać tych wibracji? Do czego te czujniki w poduszkach? Wszystko skręcone jak należy, a przy redukcji biegu to coraz bardziej czuć drgania. Element na którym niby spiera się poduszka, ta przy pasie jest już najniżej ustawiona, ale poduszka ma jeszcze luz pod sobą a guma nie jest ściśniętą.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2016, 13:54 przez przemek480, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Pozwole sobie zacytowac odpowiedz z innego tematu.
karolsieradz pisze:Panowie, cały czas wałkujemy ten sam problem. Typowe 2.0... Miałem te wszystkie objawy i jeszcze raz napisze jak sie teg pozbyłem. Zacząłem od wtrysków. Wtryski na stół i sprawdzamy sprawność - jesli kicha kupujemy nowe. Potem Wyciagniecie kolektora dolotowego przepustnicy i egr. Mycie,czyszczenie, kontrola stanu. Jesli niesprawnosc wymieniamy. Kontrola poduszek silnika. Jeśli przednie loze opiera sie a nie jest na środku wymiana poduszek silnika i samego łoża + kontrola poduszki skrzyni biegów. ostatnia rzecz rozrzad i jego kąt synchronizacji. Nie ma odpowiedniego kata dla wszystkich 2.0 trzeba metoda prob i bledow znalezc "swoj" kat. Za mnie zrobil to kolega,który musze przyznac jest fachowcem silników wag. Jeśli to ogarnienie zapewniam was w 100% ze silnik bedzie chodzil plynnie jak na audi przystalo. nawet jesli wszystko bedzie u was bella a kont synchro rozrzadu bedzie zly to auto bedzie poszarpywalo, beda spadaly obroty przy dochamowywaniu, bedzie pdrygiwal etc. Po kolei sprawdzamy wszystko i wtedy jesli cos jest nie tak mozna powiedziec, ze jest problem. Mam nadzieje ze wszystko objasnilem jak trzeba. Jeśli ktoś nie wieży, ze 2.0 może pracować kulturalnie zapraszam na przejażdzkę do Sieradza. Pozdrawiam !kociak3000 pisze:[quote="lucky21"
- poszarpywanie na postoju,
- zbyt mocne dohamowywanie przez silnik tak jak bym trzymał nogę na hamulcu,
- lekkie drgania silnika także przy przyspieszaniu,
- na wolnych obrotach kołysanie przy około 1300 obr i koło 2000 jednak wysokość obrotów w których silnik kołysze jest zmienna.
- przy gaszeniu delikatne silnik zatrzęsie,
- przy odpalaniu na ciepłym trzęsie całą budą a na zimnym tak jak gaszenie.
Pozdrawiam.
edit: zapomniałem o dwumasie i pompie oleju. Przestańcie pisać, że buja autem na postoju od dwumasy. Awaria tego elememtu daje zupełne inne objawy. Pompa oleju nie daje żadnych oznak bujania silnikiem, bo niby dlaczego ? Jedynie naped łańcuchem daje nieprzyjemny dzwiek szurania metalem o metal kiedy łańcuch rozciągnie się ponad możliwości napinacza
Forum Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Koledzy trochę posprawdzałem co może być z tymi wibracjami. Dziękuję kolegom karolsieradz i Bart_d za podpowiedzi, odnośnie poduszek i wałków.
Byłem w sobotę i jednego mechanika, posprawdzał auto i bardziej podejrzewa pompowtryski lub dwumasę (ja w sumie też celuję od paru dni, że to może być dwumas). Wg niego pompowtryski powinny być wymienione (regeneracja / nowe). W grupie 23 (BIPy) u niego na kompie (jakiś uniwersalny) i u mnie na vcds odczyty są zbliżone.
Załączam wyniki pompowtrysków, możecie powiedzieć czy one się kończą i próbować tu szukać winy wibracji? Czy jednak celować na ten dwumas? Korekty są w miarę oki. BIPy są rzędu średnio -50. Z tego co wyczytałem w necie to bipy powinny mieścić się w granicach -100/+100. Mechanik mówił, że dla niego -70 to już regeneracja / wymiana. Też ucieka trochę kąt synchronizacji wałków.
Rozmawiałem z mechanikiem który wymieniła mi turbo i zabierak, potwierdzał że wałki balansujące są ustawione tak jak przed zdjęciem pompy z silnika (zdejmował cały blok pompy, wałki z tej obudowy nie były wyjmowane.
Koledzy podpowiedzcie czy te pompowtryski ruszać, czy najpierw ustawić kąt na rozrządzie, wymienić dwumas i wtedy sprawdzić co jest i ewentualnie ruszyć pompowtryski.
Dodam że samochód śmigał jak należy do momentu awarii turbiny, tj zaciągnięcia oleju.
[ Dodano: 2016-05-02, 14:25 ]
dodam jeszcze, że dwumas był wymieniany w lipcu 2015
Byłem w sobotę i jednego mechanika, posprawdzał auto i bardziej podejrzewa pompowtryski lub dwumasę (ja w sumie też celuję od paru dni, że to może być dwumas). Wg niego pompowtryski powinny być wymienione (regeneracja / nowe). W grupie 23 (BIPy) u niego na kompie (jakiś uniwersalny) i u mnie na vcds odczyty są zbliżone.
Załączam wyniki pompowtrysków, możecie powiedzieć czy one się kończą i próbować tu szukać winy wibracji? Czy jednak celować na ten dwumas? Korekty są w miarę oki. BIPy są rzędu średnio -50. Z tego co wyczytałem w necie to bipy powinny mieścić się w granicach -100/+100. Mechanik mówił, że dla niego -70 to już regeneracja / wymiana. Też ucieka trochę kąt synchronizacji wałków.
Rozmawiałem z mechanikiem który wymieniła mi turbo i zabierak, potwierdzał że wałki balansujące są ustawione tak jak przed zdjęciem pompy z silnika (zdejmował cały blok pompy, wałki z tej obudowy nie były wyjmowane.
Koledzy podpowiedzcie czy te pompowtryski ruszać, czy najpierw ustawić kąt na rozrządzie, wymienić dwumas i wtedy sprawdzić co jest i ewentualnie ruszyć pompowtryski.
Dodam że samochód śmigał jak należy do momentu awarii turbiny, tj zaciągnięcia oleju.
[ Dodano: 2016-05-02, 14:25 ]
dodam jeszcze, że dwumas był wymieniany w lipcu 2015
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Dzisiaj rano jadę do pracy i na zimnym silniku w zakresie ok 1200-1800 obr gdy chciałem utrzymać stałą prędkość to kończyło się szarpaniem, nierówną pracą silnika. Wystarczy dodać przyspieszyć, zwolnić i szarpanie ustaje. Lub mieć obroty pow. 2000. Gdy silnik się rozgrzeje szarpania nie ma, ale wibracje na całej budzie są cały czas. Podczas puszczenia gazu (gdy pompowtryski nie tłoczą paliwa do cylindra) wibracje też są.
Kolego karolsieradz, widzisz doczytałem trochę co to są BIPy, na czym polega korekta dawki itp., a mechanik mi mówi że to jest % zużycie pompowtrysku
Nie wiem gdzie szukać usterki, bo co pojadę do warsztatu, to słyszę inną diagnozę. Koło dwumasowe, pompowtryski, poduszki, pompa oleju, rozrząd, źle ustawiona geometria turbiny, a samochód jak drga tak drga dalej. Wymieniać wszystko po kolei tez mi się nie uśmiecha. Boję że jak zostawię auto u mechanika to przy odbiorze zobaczę, połowę rzeczy wymienione i sumę że nogi się ugną.
Kolego karolsieradz, widzisz doczytałem trochę co to są BIPy, na czym polega korekta dawki itp., a mechanik mi mówi że to jest % zużycie pompowtrysku

Nie wiem gdzie szukać usterki, bo co pojadę do warsztatu, to słyszę inną diagnozę. Koło dwumasowe, pompowtryski, poduszki, pompa oleju, rozrząd, źle ustawiona geometria turbiny, a samochód jak drga tak drga dalej. Wymieniać wszystko po kolei tez mi się nie uśmiecha. Boję że jak zostawię auto u mechanika to przy odbiorze zobaczę, połowę rzeczy wymienione i sumę że nogi się ugną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Ogolnie to Twoj problem przypomina mi to co czytalem na forum a4:
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2776 ... 0-obrotow/
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2429 ... pieszania/
I to wlasnie bylo spowodowane EGR'em. Rozwiązaniem może być częściowe jego zaślepienie.
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2776 ... 0-obrotow/
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2429 ... pieszania/
I to wlasnie bylo spowodowane EGR'em. Rozwiązaniem może być częściowe jego zaślepienie.
Forum Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 gru 2013, 08:04
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Co do drgań, trochę się wyjaśniło, może komuś się przyda na przyszłość.
EGR działa ok. Wymieniona poduszka przy skrzyni biegów. Podczas testowania samochodu pod kompem okazało się, że lekkie szarpania w zakresie 1400-1800 na zimnym silniku są spowodowane jednym pompowtryskiem. Po rozgrzaniu jest ok. Zmieniłem dostawcę paliwa do autka (teraz statoil / shell, zwykły ON, zamiast vervy) i zauważyłem coraz mniejsze poszarpywanie na zimnych silniku. Może samo zniknie.. zobaczymy. Usłyszałem taką opinię, że verva jest suchszym paliwem i nie za bardzo nadaje się do PD, jak dokładnie jest nie wiem. Na razie autko zbiera się szybciej, silnik pracuje bardziej równomiernie i generalnie wraca frajda z jazdy
Zostały jeszcze, co prawda mniejsze, ale są wyczuwalne wibracje. To już przy wymianie oleju zlecę ustawienie wałków balansujących w pompie i mam nadzieje że wszystko już w 100% wróci do normy.
EGR działa ok. Wymieniona poduszka przy skrzyni biegów. Podczas testowania samochodu pod kompem okazało się, że lekkie szarpania w zakresie 1400-1800 na zimnym silniku są spowodowane jednym pompowtryskiem. Po rozgrzaniu jest ok. Zmieniłem dostawcę paliwa do autka (teraz statoil / shell, zwykły ON, zamiast vervy) i zauważyłem coraz mniejsze poszarpywanie na zimnych silniku. Może samo zniknie.. zobaczymy. Usłyszałem taką opinię, że verva jest suchszym paliwem i nie za bardzo nadaje się do PD, jak dokładnie jest nie wiem. Na razie autko zbiera się szybciej, silnik pracuje bardziej równomiernie i generalnie wraca frajda z jazdy

- Punisher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
przemek480 pisze:Co do drgań, trochę się wyjaśniło, może komuś się przyda na przyszłość.
EGR działa ok. Wymieniona poduszka przy skrzyni biegów. Podczas testowania samochodu pod kompem okazało się, że lekkie szarpania w zakresie 1400-1800 na zimnym silniku są spowodowane jednym pompowtryskiem. Po rozgrzaniu jest ok. Zmieniłem dostawcę paliwa do autka (teraz statoil / shell, zwykły ON, zamiast vervy) i zauważyłem coraz mniejsze poszarpywanie na zimnych silniku. Może samo zniknie.. zobaczymy. Usłyszałem taką opinię, że verva jest suchszym paliwem i nie za bardzo nadaje się do PD, jak dokładnie jest nie wiem. Na razie autko zbiera się szybciej, silnik pracuje bardziej równomiernie i generalnie wraca frajda z jazdyZostały jeszcze, co prawda mniejsze, ale są wyczuwalne wibracje. To już przy wymianie oleju zlecę ustawienie wałków balansujących w pompie i mam nadzieje że wszystko już w 100% wróci do normy.
Co do paliwa owszem, było sporo opini na forum że Verva to kiepski wybór
A co do wałeczków to w naszych BRE już nie ma tego rozwiązania (Podobno, na pewno jest jakaś modyfikacja do poprzednich silników)