Hej,
Auto ma niecałe 290tys przebiegu, więc ostatnio zabrałem się za klapy wirowe i egr.
Wymieniłem egr wraz z całą chłodnicą spali, dodatkowo wyczyszczony cały kolektor, klapy wirowe itp. jednym słowem cały dolot. Auto odzyskało dół. Wydaje się być bardziej elastyczny.
Od tego czasu przejechałem z 300km i zauważyłem dziwne objawy.
1. Na biegu jałowym wszystko w normie.
2. Przy ruszaniu, lub na postoju od 1tys obrotów czuć dziwne wibracje, jakby auto pracowało na mniej cylindrów. Najbardziej odczuwalne przy ~1,7tys. Po przekroczeniu 2tys znowu jest ok.
Raczej nie jest to widoczne na zimnym silniku. Z tego co zauważyłem to najwsześniej było przy ok 50stopniach. Raz jest raz nie. Czasami po zgaszeniu silnika i ponowym odpaleniu jest przez pewien czas ok.
No i przechodzimy danych z kompa. Błędów brak.
Korekty:
700\900\1100\1300\1900\2100\2500obr
cylinder 1: -0,56; -0,56; 0,05; 0,09; -0,05; -0,14; -0,52
cylinder 2: 0,09; 0,09; 0; -0,05; 0; 0,09; -0,33
cylinder 3: 0,38; 0,33; -0,75; -1,36; -3,11; -2,87; -1,32
cylinder 4: -0,38; -0,38; -0,33; -0,24; 0,14; 0,24; 0,66
cylinder 5: 0,33; 0,33; 0; -0,14; -0,24; 0,05; 0,66
cylinder 6: 0; 0,05; 0,94; 1,6; 3,06; 2,49; 0,71
Czy to może być przyczyna? Wszystkie wtryski są z wartościami na tym samym poziomie, tylko 3 z 6 się "wyrównują" jakby 3 nie dolewał to 6 przelewa.
[3.0TDI CDYA] wibracje do 2tys obrotów - wtryski?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 paź 2017, 18:28
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [3.0TDI CDYA] wibracje do 2tys obrotów - wtryski?
Update.
Sprawdziłem na zimnym silniku jak zabardzo nie telepie i korekty są takie same. Czy w takim razie jest to normalne i przyczyny szukać gdzie indziej?
Dodatkowo sprawdziłem grupy 72-77
72: 0; 3; 8
73: -18; 2; 3
74: 10; 15; 12
75: -3; 8; 7
76: 12; 9; 2
77: -12; -5; 1
Sprawdziłem na zimnym silniku jak zabardzo nie telepie i korekty są takie same. Czy w takim razie jest to normalne i przyczyny szukać gdzie indziej?
Dodatkowo sprawdziłem grupy 72-77
72: 0; 3; 8
73: -18; 2; 3
74: 10; 15; 12
75: -3; 8; 7
76: 12; 9; 2
77: -12; -5; 1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: [3.0TDI CDYA] wibracje do 2tys obrotów - wtryski?
wyniki z grupy 72-77 to nie ma tragedii, w sumie korekty na wolnych ok, na wyzszych troche za duzo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 paź 2017, 18:28
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [3.0TDI CDYA] wibracje do 2tys obrotów - wtryski?
Dzisiaj sprawdziłem na zimnym to na 6 wtrysku, ta sama sytuacja, ale nie rekompensował tego tylko 3, ale po trochu wszystkie pozostałe. Wnioskuje, że problem z 6.
Planuję zrobić test i 6 zamienić z 4 na chwilę i zobaczyć czy nadal się zmieni odczyt. Oczywiście przekodowanie 4<=>6. Przy okazji wymiana miedzianych uszczelek i potem TEC2000 na mały obiegu i nowy filtr paliwa.
Pytanie:
Czy jak przekoduje te 2 wtryski w komputerze to wyzerują się adaptacje z grupy 74 i 76? Czy to w ogóle miarodajny test? Chodzi mi o znalezienie bezpośredniej przyczyny, bo jak po zamianie dalej będzie słabo na 6, to wtedy wiem, że to coś z kolektorem, albo samym cylindrem.
Planuję zrobić test i 6 zamienić z 4 na chwilę i zobaczyć czy nadal się zmieni odczyt. Oczywiście przekodowanie 4<=>6. Przy okazji wymiana miedzianych uszczelek i potem TEC2000 na mały obiegu i nowy filtr paliwa.
Pytanie:
Czy jak przekoduje te 2 wtryski w komputerze to wyzerują się adaptacje z grupy 74 i 76? Czy to w ogóle miarodajny test? Chodzi mi o znalezienie bezpośredniej przyczyny, bo jak po zamianie dalej będzie słabo na 6, to wtedy wiem, że to coś z kolektorem, albo samym cylindrem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Re: [3.0TDI CDYA] wibracje do 2tys obrotów - wtryski?
Wszelkie wskazania stanu wtrysków przez komputer, nawet śmiem twierdzić, że przez firmy sprawdzające są niewiarygodne, istnieją lepsze metody sprawdzenia takie namacalne, jak zakodujesz wtryski to sie korekcje wyzerują, jedyna metoda na sprawdzenie cylindrów to sprawdzenie kompresji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 paź 2017, 18:28
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [3.0TDI CDYA] wibracje do 2tys obrotów - wtryski?
Wtryski zamienione 4 z 6 a korekty nadal rosną na 6.
Po wyciągnięciu wtrysków, nie wyglądają najgorzej, nie trzeba było nic czyścić. Przetarłem tec2000 oraz wymieniłem profilakrycznie oringi i miedziane podkładki.
Wymieniłem filtr paliwa i zrobie jeszcze płukanke na małym obiegu.
Masz racje, chyba kolejnym krokiem będę musiał posprawdzać kompresje.
Po wyciągnięciu wtrysków, nie wyglądają najgorzej, nie trzeba było nic czyścić. Przetarłem tec2000 oraz wymieniłem profilakrycznie oringi i miedziane podkładki.
Wymieniłem filtr paliwa i zrobie jeszcze płukanke na małym obiegu.
Masz racje, chyba kolejnym krokiem będę musiał posprawdzać kompresje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 paź 2017, 18:28
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [3.0TDI CDYA] wibracje do 2tys obrotów - wtryski?
Odkopuje temat.
Cały czas borykam się z tym problemem, ale teraz mam już przynajmnije diagnozę.
Drgania zaczęły się po wymianie egr wraz z chłodnicą egr. Problem znika jak odłącze wtyczkę od EGRa... I tutaj pojawia się pytanie, może to nastawy podstawowe?
Na jakim kanale w tym silniku powinienem zrobić takie nastawy po wymianie? Zrobiłem na 003, ale problem dalej występuje. Chyba, że to nie kwestia nastaw, a samego EGRa (przyszedł z wadą)
Cały czas borykam się z tym problemem, ale teraz mam już przynajmnije diagnozę.
Drgania zaczęły się po wymianie egr wraz z chłodnicą egr. Problem znika jak odłącze wtyczkę od EGRa... I tutaj pojawia się pytanie, może to nastawy podstawowe?
Na jakim kanale w tym silniku powinienem zrobić takie nastawy po wymianie? Zrobiłem na 003, ale problem dalej występuje. Chyba, że to nie kwestia nastaw, a samego EGRa (przyszedł z wadą)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga