[ BLB 2.0 140 KM] Utrata mocy dymienie na biało-siwo
[ BLB 2.0 140 KM] Utrata mocy dymienie na biało-siwo
Witam mam problem ze swoją audiczka a mianowicie jadąc obwodnicą prędkośc około 140km/h nagle zacziceła zwalniac, i kopcić na biało. parametry silnika sprawdzone wszystko w normie.
niedawno regenerowałem turbine i pompowtryski jak auto ostygnie to bez odpięcia podcinienia od gruszki turbo odpala na 4-5s i ganie jak odepne gruszke odpala kopci na biało-siwo nie wkręca sie na obroty. błędów zadnych nie pokazuje. może ktoś miał taką awarie i wie co mogło pójść. egr działa. sztanga w gruszce też.
niedawno regenerowałem turbine i pompowtryski jak auto ostygnie to bez odpięcia podcinienia od gruszki turbo odpala na 4-5s i ganie jak odepne gruszke odpala kopci na biało-siwo nie wkręca sie na obroty. błędów zadnych nie pokazuje. może ktoś miał taką awarie i wie co mogło pójść. egr działa. sztanga w gruszce też.
byłe:
A4 b5 Sedan 1,8 ADR
A6 c5 Avant 2,4 AFL
A6 c5 Avant 2,5 BAU
A4 b5 Sedan 1,8 ADR
A6 c5 Avant 2,4 AFL
A6 c5 Avant 2,5 BAU
Silnik odpala i gasnie. Oleju w rurach nie ma. Turbina miesiac po regeneracji. Luzów nie ma. Jak sie rozvrzeje podlacze podcisnienie do turbiny i wtedy jest masakra turbo zalacza ale swiata za samochodem nie widac. Oleju ani plynu chlodzacego nie ubywa.
byłe:
A4 b5 Sedan 1,8 ADR
A6 c5 Avant 2,4 AFL
A6 c5 Avant 2,5 BAU
A4 b5 Sedan 1,8 ADR
A6 c5 Avant 2,4 AFL
A6 c5 Avant 2,5 BAU
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Typowy błąd w rozumowaniu działania turbosprężarki.killer-91 pisze:Jak sie rozvrzeje podlacze podcisnienie do turbiny i wtedy jest masakra turbo zalacza
Turbina nie włącza/wyłącza się. Działa/kręci się od momentu włączenia silnika, do zakończenia jego pracy.
Podciśnienie, które odłączasz/załączasz, służy do ustawiania szczelin kierownic turbosprężarki. Regulują one ciśnienie gazów wylotowych, które napędzają wałek turbosprężarki.
Szczeliny te nigdy nie są zamknięte.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
płynu, olej dymiłby na niebiesko.
Tam nie reguluje się szczelin, tylko ułożenie tzw. "kierowniec". One zaś niczego nie zamykaja ani nie otwierają, tylko zmieniają kąt, pod którym spaliny wpadają na łopatki turbiny, która napędza sprężarkę.
Typowy błąd w rozumowaniu działania turbosprężarkitomnik pisze:Podciśnienie, które odłączasz/załączasz, służy do ustawiania szczelin kierownic turbosprężarki. Regulują one ciśnienie gazów wylotowych, które napędzają wałek turbosprężarki.
Szczeliny te nigdy nie są zamknięte.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Tam nie reguluje się szczelin, tylko ułożenie tzw. "kierowniec". One zaś niczego nie zamykaja ani nie otwierają, tylko zmieniają kąt, pod którym spaliny wpadają na łopatki turbiny, która napędza sprężarkę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Typowy...? Proszę o podanie przykładów potwierdzających tą "typowość".damos pisze:Typowy błąd w rozumowaniu działania turbosprężarki
Typowe, to pisanie o włączaniu/wyłączaniu turbosprężarki. Wyłączaniu jej przez odpięcie podciśnienia. Na co nie reagujesz/nie zareagowałeś.
Pisałem o szczelinach pomiędzy kierownicami, aby obrazowo wytłumaczyć, że gazy wylotowe zawsze pchają/napędzają wirnik. Nigdy szczeliny te (odstęp pomiędzy kierownicami, stanowiącymi niejako żaluzję) nie są zamknięte, aby można było "wyłączyć" turbosprężarkę. Odstęp/szczeliny pomiędzy kierownicami zmienia się wraz z ich ruchem (regulacją).
Oprócz tego napisałeś :
Nie tylko - Kierownice stanowią też rodzaj dyszy/dysz przyspieszających przepływ spalin(gazów wylotowych). Przy niskich obrotach silnika, kierownice ustawione są pod takim kątem (odstęp/szczeliny między nimi niewielki), aby średnica przepływu powietrza była jak najmniejsza. Przyspiesza to prędkość spalin, które dzięki temu zwiększają obroty wirnika turbiny.damos pisze: tylko zmieniają kąt, pod którym spaliny wpadają na łopatki turbiny
Na marginesie - typowym błędem jest też przypuszczenie, że im więcej spalin przedostaje się przez kierownice ("otwarte"), tym szybciej obraca się wałek (zwiększa się efektywność turbosprężarki). Jest wręcz przeciwnie.
Proszę nie zarzucać mi braku zrozumienia działania przedmiotowego podzespołu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Skoro dymi tak mocno, że jest chmura to i musi być duże pęknięcie. A jeżeli dalej iść tym tropem to po ostrzejszej jeździe na pewno stan płynu będzie poniżej minimum, a do tego będzie ginęło ogrzewanie.pan42 pisze:Też to sugerowałem, ale napisał, że rura dolotu jest jednak sucha więc stawiam na pękniętą głowicęwojciech007 pisze:Wszystko wskazuje na to, że bierze olej. Prawdobodobnie została źle zregenerowana.