Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BLB 2.0 140 KM] Utrata mocy dymienie na biało-siwo

Silniki wysokoprężne
killer-91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sie 2015, 00:07
Lokalizacja: Gdynia

[ BLB 2.0 140 KM] Utrata mocy dymienie na biało-siwo

Post autor: killer-91 » 28 wrz 2018, 20:31

Witam mam problem ze swoją audiczka a mianowicie jadąc obwodnicą prędkośc około 140km/h nagle zacziceła zwalniac, i kopcić na biało. parametry silnika sprawdzone wszystko w normie.
niedawno regenerowałem turbine i pompowtryski jak auto ostygnie to bez odpięcia podcinienia od gruszki turbo odpala na 4-5s i ganie jak odepne gruszke odpala kopci na biało-siwo nie wkręca sie na obroty. błędów zadnych nie pokazuje. może ktoś miał taką awarie i wie co mogło pójść. egr działa. sztanga w gruszce też.
byłe:
A4 b5 Sedan 1,8 ADR
A6 c5 Avant 2,4 AFL
A6 c5 Avant 2,5 BAU

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 28 wrz 2018, 23:07

killer-91 pisze: jak auto ostygnie to bez odpięcia podcinienia od gruszki turbo odpala na 4-5s i ganie
Mógłbyś doprecyzować ? - Turbo odpala i gaśnie ..?

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 29 wrz 2018, 07:53

Odłącz rurę gumową, która idzie do EGR, jak jest w niej olej to turbina padła
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

killer-91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sie 2015, 00:07
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: killer-91 » 29 wrz 2018, 10:44

Silnik odpala i gasnie. Oleju w rurach nie ma. Turbina miesiac po regeneracji. Luzów nie ma. Jak sie rozvrzeje podlacze podcisnienie do turbiny i wtedy jest masakra turbo zalacza ale swiata za samochodem nie widac. Oleju ani plynu chlodzacego nie ubywa.
byłe:
A4 b5 Sedan 1,8 ADR
A6 c5 Avant 2,4 AFL
A6 c5 Avant 2,5 BAU

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 29 wrz 2018, 11:55

killer-91 pisze:Jak sie rozvrzeje podlacze podcisnienie do turbiny i wtedy jest masakra turbo zalacza
Typowy błąd w rozumowaniu działania turbosprężarki.
Turbina nie włącza/wyłącza się. Działa/kręci się od momentu włączenia silnika, do zakończenia jego pracy.
Podciśnienie, które odłączasz/załączasz, służy do ustawiania szczelin kierownic turbosprężarki. Regulują one ciśnienie gazów wylotowych, które napędzają wałek turbosprężarki.
Szczeliny te nigdy nie są zamknięte.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 29 wrz 2018, 17:03

Silnik BLB ma problem z pękającymi głowicami <mysli> może i Tobie się to przytrafiło. Jak dymi biało-szaro to musi ubywać oleju lub płynu
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 29 wrz 2018, 17:12

płynu, olej dymiłby na niebiesko.
tomnik pisze:Podciśnienie, które odłączasz/załączasz, służy do ustawiania szczelin kierownic turbosprężarki. Regulują one ciśnienie gazów wylotowych, które napędzają wałek turbosprężarki.
Szczeliny te nigdy nie są zamknięte.
Typowy błąd w rozumowaniu działania turbosprężarki :]
Tam nie reguluje się szczelin, tylko ułożenie tzw. "kierowniec". One zaś niczego nie zamykaja ani nie otwierają, tylko zmieniają kąt, pod którym spaliny wpadają na łopatki turbiny, która napędza sprężarkę.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 29 wrz 2018, 18:02

damos pisze:płynu, olej dymiłby na niebiesko.
Wiele osób myli kolor dymu.
Moim zdaniem problem jest z turbiną. Wszystko wskazuje na to, że bierze olej. Prawdobodobnie została źle zregenerowana.

killer-91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 sie 2015, 00:07
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: killer-91 » 29 wrz 2018, 20:39

Problem rozwiazany. Rozlecial sie egr. A ze ma chipa na 170km to bledu nie wywalil. Dzieki za odpowiedzi. Doszedl do tego znajomy mechanik metoda prob i bledow.
byłe:
A4 b5 Sedan 1,8 ADR
A6 c5 Avant 2,4 AFL
A6 c5 Avant 2,5 BAU

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 29 wrz 2018, 20:51

damos pisze:Typowy błąd w rozumowaniu działania turbosprężarki
Typowy...? Proszę o podanie przykładów potwierdzających tą "typowość".
Typowe, to pisanie o włączaniu/wyłączaniu turbosprężarki. Wyłączaniu jej przez odpięcie podciśnienia. Na co nie reagujesz/nie zareagowałeś.
Pisałem o szczelinach pomiędzy kierownicami, aby obrazowo wytłumaczyć, że gazy wylotowe zawsze pchają/napędzają wirnik. Nigdy szczeliny te (odstęp pomiędzy kierownicami, stanowiącymi niejako żaluzję) nie są zamknięte, aby można było "wyłączyć" turbosprężarkę. Odstęp/szczeliny pomiędzy kierownicami zmienia się wraz z ich ruchem (regulacją).
Oprócz tego napisałeś :
damos pisze: tylko zmieniają kąt, pod którym spaliny wpadają na łopatki turbiny
Nie tylko - Kierownice stanowią też rodzaj dyszy/dysz przyspieszających przepływ spalin(gazów wylotowych). Przy niskich obrotach silnika, kierownice ustawione są pod takim kątem (odstęp/szczeliny między nimi niewielki), aby średnica przepływu powietrza była jak najmniejsza. Przyspiesza to prędkość spalin, które dzięki temu zwiększają obroty wirnika turbiny.
Na marginesie - typowym błędem jest też przypuszczenie, że im więcej spalin przedostaje się przez kierownice ("otwarte"), tym szybciej obraca się wałek (zwiększa się efektywność turbosprężarki). Jest wręcz przeciwnie.

Proszę nie zarzucać mi braku zrozumienia działania przedmiotowego podzespołu.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 29 wrz 2018, 21:27

wojciech007 pisze:Wszystko wskazuje na to, że bierze olej. Prawdobodobnie została źle zregenerowana.
Też to sugerowałem, ale napisał, że rura dolotu jest jednak sucha więc stawiam na pękniętą głowicę
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 30 wrz 2018, 00:53

pan42 pisze:
wojciech007 pisze:Wszystko wskazuje na to, że bierze olej. Prawdobodobnie została źle zregenerowana.
Też to sugerowałem, ale napisał, że rura dolotu jest jednak sucha więc stawiam na pękniętą głowicę
Skoro dymi tak mocno, że jest chmura to i musi być duże pęknięcie. A jeżeli dalej iść tym tropem to po ostrzejszej jeździe na pewno stan płynu będzie poniżej minimum, a do tego będzie ginęło ogrzewanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl