Witam,
Dziś podczas powrotu do domu z roboty podczas przyspieszania brakło mocy - odczucie takie jak by nie włączyła się turbina. Na 5 i 6 biegu mimo max wciśnięcia pedału gazu chwilowe spalanie wskazywało 6,0 l/100km. Auto nie zbiera się brak totalnie mocy!!!
Zatrzymywałem się kilka razy aby auto zgasić i ponownie odpalić jednak nic to nie pomogło.
Po dojechaniu do domu podłączyłem kompa i znalazł taki błąd:
1 Fault Found:
005522 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
P1592 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Pressure: 156 mbar
Pressure: -64 mbar
Bin. Bits: 00011010
Absolute Pres.: 958.8 mbar
Absolute Pres.: 1162.8 mbar
Readiness: 1 1 0 0 0
W necie wyczytałem, że to może być wina czujnika G31. Co o tym myślicie?
Po skasowaniu błędu VAGIEM na chwilę było dobrze po czym znowu za którymś razem znów brakło mocy...
Gdzie znaleźć ten czujnik ?
Macie jakieś pomysły???
[ BRE 2.0 140 KM] Utrata mocy - BÂŁÂĄD 005522 - Altitude Senso
- wozio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
- Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie
[ BRE 2.0 140 KM] Utrata mocy - BÂŁÂĄD 005522 - Altitude Senso
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 167
- Rejestracja: 18 mar 2012, 18:28
- Lokalizacja: zielona góra
znalazłem u siebie coś takiego to jakieś niepełne tłumaczenie:
18000/P1592/005522
Wysokość Sensor / Boost Pressure Sensor: Nieoczekiwane korelacji
Ewentualne objawy
Malfunction Indicator Light (MIL) aktywnych
Limp Tryb aktywny
Możliwe przyczyny
Okablowanie z / do boost Pressure Sensor (G31) wadliwe
Miejsca ziemi skorodowany
Zwiększ Czujnik ciśnienia (G31) wadliwe
Możliwe rozwiązania
Sprawdź połączeń z / do boost Pressure Sensor (G31)
Sprawdź Miejsca Ground na korozję
Sprawdź boost Pressure Sensor (G31)
Uwagi specjalne
Kiedy znajduje się w 2,0 l TDI-PPD (BMN), sprawdzić TSB / OC to pierwszy.
Możliwe przyczyny: problem z oprogramowaniem, wysoka odporność na wiązkę przewodów silnika, Ground Spots skorodowanych
Możliwe rozwiązania: Sprawdź / Aktualizacja oprogramowania sterującego silnikiem Moduł Sprawdź połączeń z / do boost Pressure Sensor (G31), Sprawdź Ground Spots na korozję
spróbuj sprawdzić vagiem w blikach pomiarowych wskazania ciśnienia doładowania.
18000/P1592/005522
Wysokość Sensor / Boost Pressure Sensor: Nieoczekiwane korelacji
Ewentualne objawy
Malfunction Indicator Light (MIL) aktywnych
Limp Tryb aktywny
Możliwe przyczyny
Okablowanie z / do boost Pressure Sensor (G31) wadliwe
Miejsca ziemi skorodowany
Zwiększ Czujnik ciśnienia (G31) wadliwe
Możliwe rozwiązania
Sprawdź połączeń z / do boost Pressure Sensor (G31)
Sprawdź Miejsca Ground na korozję
Sprawdź boost Pressure Sensor (G31)
Uwagi specjalne
Kiedy znajduje się w 2,0 l TDI-PPD (BMN), sprawdzić TSB / OC to pierwszy.
Możliwe przyczyny: problem z oprogramowaniem, wysoka odporność na wiązkę przewodów silnika, Ground Spots skorodowanych
Możliwe rozwiązania: Sprawdź / Aktualizacja oprogramowania sterującego silnikiem Moduł Sprawdź połączeń z / do boost Pressure Sensor (G31), Sprawdź Ground Spots na korozję
spróbuj sprawdzić vagiem w blikach pomiarowych wskazania ciśnienia doładowania.
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Mogę się mylić, ale prawdopodobnie zacina się klapka w EGR. Należy rozebrać EGR, oczyścić, nasmarować, złożyć, potestować. Nie koniecznie naprawa mechaniczna wystarczy. Może być konieczna wymiana EGR - w nim szukałbym problemu. Jak możesz to podmieĂą na inny.
Czy przy tej utracie mocy zaobserwowałeś, że depniesz, a obroty silnika w ogóle nie idą do góry dynamicznie, tylko bardzo powoli lub wcale, auto powinno wtedy puszczać lekkiego lub większego dymka z tyłu. W nocy słabo widoczne, w dzieĂą też trzeba się przyjrzeć. Czasem wystarczy zgasić auto aby problem zniknął, nie trzeba nawet kasować błędu. Z pewnością będzie się powtarzał, aż w koĂącu zostanie na stałe, auto straci moc i prawie nie będzie jechało, max prędkość ok 90-100km/h jak go dobrze powolutku rozbujasz i koniec... Dodam, że błąd nie wskazuje takiej usterki jak opisuje, to raczej tak na wyczucie z doświadczenia
Możesz też sprawdzić czujnik G31 o którym piszesz w innym wątku, na to bardziej wskazuje błąd komputera.
Czy przy tej utracie mocy zaobserwowałeś, że depniesz, a obroty silnika w ogóle nie idą do góry dynamicznie, tylko bardzo powoli lub wcale, auto powinno wtedy puszczać lekkiego lub większego dymka z tyłu. W nocy słabo widoczne, w dzieĂą też trzeba się przyjrzeć. Czasem wystarczy zgasić auto aby problem zniknął, nie trzeba nawet kasować błędu. Z pewnością będzie się powtarzał, aż w koĂącu zostanie na stałe, auto straci moc i prawie nie będzie jechało, max prędkość ok 90-100km/h jak go dobrze powolutku rozbujasz i koniec... Dodam, że błąd nie wskazuje takiej usterki jak opisuje, to raczej tak na wyczucie z doświadczenia

Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- wozio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
- Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie
Dzięki za rady. Jutro biorę furę z garażu i będę ja testować. W zeszłą zimę miałem podobny przypadek. Auto łapało zawieszkę - traciło moc, a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było już ok. Powtórzyło mi się to ze 3 razy i był spokój aż do tej pory.
Przed weekendem odpiąłem wtyczkę od czujnika G31 i po psikałem ją środkiem poprawiającym przewodzenie. Nie jeździłem od tamtej pory więc nie wiem czy coś pomogło. Jutro przetestuję.
Piero czy masz jakiś sposób żeby zdiagnozować czy to faktycznie przypadkiem nie jest wina EGRu??
Przed weekendem odpiąłem wtyczkę od czujnika G31 i po psikałem ją środkiem poprawiającym przewodzenie. Nie jeździłem od tamtej pory więc nie wiem czy coś pomogło. Jutro przetestuję.
Piero czy masz jakiś sposób żeby zdiagnozować czy to faktycznie przypadkiem nie jest wina EGRu??
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7

- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Finalnie: ja u mnie go po prostu podmieniłem i auto ożyło natychmiast
Wcześniej był już problem z EGR, auto traciło moc, po chwili odzyskiwało, puszczał jakieś dziwne "bąki" w chwili gdy nie miał mocy, czasem miał problemy z ruszeniem nawet itp. Wyczyściłem EGR, sprawdziłem klapkę - zacinała się lekko. Początkowo po przeczyszczeniu pomogło, jednak z czasem problem wracał w coraz co nowszych formach i objawach także okazało się, że konieczna jest wymiana i dopiero problem zniknął na zawsze.

Wcześniej był już problem z EGR, auto traciło moc, po chwili odzyskiwało, puszczał jakieś dziwne "bąki" w chwili gdy nie miał mocy, czasem miał problemy z ruszeniem nawet itp. Wyczyściłem EGR, sprawdziłem klapkę - zacinała się lekko. Początkowo po przeczyszczeniu pomogło, jednak z czasem problem wracał w coraz co nowszych formach i objawach także okazało się, że konieczna jest wymiana i dopiero problem zniknął na zawsze.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- wozio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
- Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie
Mam nadzieję że obejdzie się bez czyszczenie EGRa, choć mam ochotę do niego się dorwać. Na razie skończyło się na przeczyszczeniu połączenia z czujnikiem i wtryśnięcia we wtyczkę środka poprawiającego przewodzenie. Auto jeździ bez zarzutu od kilku dni.
Oby tak dalej...
Oby tak dalej...
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7

- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Czasem problem jest prostszy do rozwiązania niż się wydaje. Pewnie na tym się skończy 

Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- wozio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 03 kwie 2011, 17:04
- Lokalizacja: Starachowice/świętokrzyskie
W sobotę wyciągnąłem profilaktycznie EGRa wraz z przepustnicą. EGR nieco obrośnięty zwłaszcza w okolicach klapki ale bez tragedii. Potem kąpiel w nafcie i jego skrobanko. Przy okazji przepustnica też przeczyszczona. Myślę jednak, że przypadłość związana z utratą mocy to jednak czujnik G31. Wyciągnięcie EGRa i jego przeczyszczenie pozwoliło mi się upewnić jaki jest obecny stan.
Dodatkowo "zerknąłem" na turbinę od strony zimnej - brak jakichkolwiek luzów więc myślę że jeszcze jest w dobrej kondycji.
Po założeniu gratów z powrotem na swoje miejsce i odbyciu jazdy testowej wrażenie tak jak by dostał więcej mocy, ale to pewnie tylko to pozorne wrażenie
W każdym razie furka lata bez zarzutu 
Dodatkowo "zerknąłem" na turbinę od strony zimnej - brak jakichkolwiek luzów więc myślę że jeszcze jest w dobrej kondycji.
Po założeniu gratów z powrotem na swoje miejsce i odbyciu jazdy testowej wrażenie tak jak by dostał więcej mocy, ale to pewnie tylko to pozorne wrażenie


Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7
wiele różnych w tym kilka AUDI
Jest:
AUDI A6 C7
