Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BMK 3.0 224 KM] Urwany korbowód. a6 c6 3.0 tdi

Silniki wysokoprężne
Gepard9903
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: Olsztyn

[ BMK 3.0 224 KM] Urwany korbowód. a6 c6 3.0 tdi

Post autor: Gepard9903 » 24 gru 2016, 10:10

Witam. Niedawno zakupiłem Audi a6 c6 3.0 tdi silnik BMK 2005 r. Podczas jazdy urwał się korbowód i wywalił dziurę w bloku. Chciałbym zapytać czy to jest jakaś typowa dolegliwość tych silników czy po prostu miałem pecha. Auto przed zakupem było sprawdzane w aso. Wtryski nie lały, rozrządu też nie było słychać, kompletnie żadnych objawów że coś mogło się stać. Nie kopcił kompletnie nic. Tylko jedno mnie zastanawia, po wybiciu dziury w bloku wyleciał bardzo czarny olej czy po przejechaniu około 3 tyś km powinien być aż taki czarny? Zalany był castrol magnatec.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 gru 2016, 10:24

Był zalany zły olej, poneważ Magnatec nie spełnia normy VW 504 00 507 00. Nie słyszałem, aby komuś wywaliło w tym silniku dziurę w bloku <mysli> .

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 24 gru 2016, 14:20

w dieslu czarny olej bedzie nawet juz wczesniej.
jesli naprawde byl olej magnatec zalany to jak kolega mowi, nie spelnia normy 50400/50700.
Mimo to watpie zeby to zalezalo od oleju.

Gepard9903
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Gepard9903 » 24 gru 2016, 14:53

Zalany był castrol edge odgrzebałem fakturę. Pomijając już olej ciekawy jestem co mogło spowodować aż taką awarię i jak się uchronić przed czymś takim. Znalazłem już 2 silniki w okolicy z a8 i q7 teraz muszę zastanowić jaki wstawić o ile pasują. Oba siedzą jeszcze w samochodach więc można je uruchomić przed kupnem. Jeszcze przed wymianą sprawdzę te wtryski dla pewności.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 gru 2016, 15:01

U siebie mam zalanego Motula i dopiero po 10 tysiącach km jest ciemny, ale nadal nie jest to smoła. Po 15 tysiącach przy wymianie jest już bardzo ciemny, ale po wytarciu go w jasną szmatkę zostawia jasnozielony kolor, czyli jest jeszcze w miarę ok. Dodam, że na liczniku mam ponad 335 tysięcy km.

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 24 gru 2016, 15:42

Nie sadze zeby tu zawinił olej, sadze ze miałes pecha i tyle< jeżeli poziom oleju był ok to raczej przypadek chyba ze dawałes mu na zimnym <lol>
Zatarło i łup .
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

Gepard9903
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Gepard9903 » 24 gru 2016, 18:13

Korbowód pękł po około 15 min jazdy. Więc już chyba złapał odpowiednią temperaturę. Przebieg 258 tyś udokumentowany.

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 25 gru 2016, 09:48

Zazwyczaj obraca panewki a tu było inaczej coż życie kolego, wymien słupek i ciesz sie jazda dalej nic nie zrobisz jedynie koszta spore :shock:
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl