Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C6 3.0 Tdi] turbina?

Silniki wysokoprężne
Bery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2010, 22:29
Lokalizacja: Tuszyn

[ A6 C6 3.0 Tdi] turbina?

Post autor: Bery » 25 cze 2011, 14:30

witam!
mam taki problem: w ciagu 2 tygodni zrobilo mi sie juz to 3 razy. Podczas szybkiej jazdy i zwolnieniu np na swiatlach auto traci moc mruga kontrolka od swiec, jak zgasze i zapale ponownie to jest wporzadku. zauwazylem jeszcze ze bardzo mi kopci z 2 rur na czarno po dodaniu gazu. znajomy podlaczyl mi auto pod komp i wyskoczyly 2 bledy

19804 - centralka sterujaca turbine ( czy jakos tak )

p0235 - czujnik doladowania turbo
co moga oznaczac te bledy ??
turbine do wymiany???

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 25 cze 2011, 15:01

zawór N75

Bery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2010, 22:29
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: Bery » 25 cze 2011, 15:07

a powiesz mi cos wiecej co to za zawor?
bo malo sie na tym znam i skad masz pewnosc ze to to?

fora audi

Post autor: fora audi » 25 cze 2011, 15:23

@krzysztofput,

Nie wprowadzaj kolegi w blad, bo turbo w C6 3.0 jest sterowane elektrycznie a nie przez przedpotopowy N75.

Dokladniejsze info o P3384:

SYS,
MIL
Ansteuerung Steuereinheit
fuer Abgasturbolader 1 -J724
elektr. Fehler im Stromkreis
TrbChHBrgShCirOvrLd
3. Mittlere Einspritzmenge
4. Spannung Klemme 30
5. Sollwert aus dem Koordinator des
Ladedruckstellers
6. Ladedrucksteller, Rueckmeldung
7. Ladedrucksteller, Ansteuerung
8. Kuehlmitteltemperatur
Notlauf
Notlauf, Kein DPF-Reg. (normal und Notregeneration)

Teraz co trzeba spawdzic:

Verkabelung DC-Motor Turbolader pruefen (KS M+ gegen M-) DC-Motor Turbolader abstecken --> FSP loeschen, Fehler neu eingetragen == MSG
defekt --> kein neuer Fehler == Steller defekt

Bery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2010, 22:29
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: Bery » 25 cze 2011, 18:10

wiec koledzy co powinienem najpierw sprawdzic , bo sie pogubilem juz
pozdro

Bery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2010, 22:29
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: Bery » 25 cze 2011, 18:39

ale zaden ross-tech nic nie napisal :)

Bery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2010, 22:29
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: Bery » 25 cze 2011, 19:22

ha ha , ju wiem o co chodzi :P

Bery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2010, 22:29
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: Bery » 28 cze 2011, 07:36

zobaczylem panowie ze mam do tego jeszcze nadmiar oleju

Pablo200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 223
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Śląski

Post autor: Pablo200 » 28 cze 2011, 09:15

Czyli wtryski :)

Bery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2010, 22:29
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: Bery » 17 sie 2011, 20:00

czyki to turbina raczej nie bedzie a przyczyna tego wszystkiego sa wtryskiwacze?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 24 sie 2011, 17:43

Panowie podczas jazdy "wyłączyła" mi się turbina :|
Vag pokazał mi P0243 - zawór regulacji ciśnienia, obwód prądowy... czy tu chodzi o N75 czy możliwe, że przy swapie pompy coś się poluzowało? :\ mój mechanik jest na urlopie i jestem w ciężkiej... szukam nr tej części aby zamówić ale mam z tym problem, może ktoś pomóc?

[ Dodano: 2011-08-24, 18:15 ]
czy to jest ta część ?
8E0 906 627 C

grolo89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 maja 2015, 16:00
Lokalizacja: rybnik

Post autor: grolo89 » 26 maja 2015, 16:06

Witam mam audi a 6 c6 3.0 tdi i wyskoczyły mi takie błedy na kompie 2259 , 2244 i 19804 , 16619 moze mi ktos powiedziec co dokładnie oznaczają dzieki

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 26 maja 2015, 20:04

grolo89 pisze:Witam mam audi a 6 c6 3.0 tdi i wyskoczyły mi takie błedy na kompie 2259 , 2244 i 19804 , 16619 moze mi ktos powiedziec co dokładnie oznaczają dzieki
Z tego co znalazłem w wiki.ross-tech:

16619/P0235/000565 - Boost Pressure: Regulation Range not Reached
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Turbocharger defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Charge Pressure Control
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check turbocharger

19804/P3348/013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Controller for Turbocharger 1 (J724) faulty
Controller for Turbocharger 1 (J724) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Controller for Turbocharger 1 (J724)
Check/Replace Controller for Turbocharger 1 (J724)
Perform (Selective) Output Test, the Vane Positions should change visibly and audibly
Perform System Test using VAS 6395
Special Notes
When stored in the 3.0l TDI (ASB/BKS/BMK/BNG) with throttle body faults P106B/004203 and/or 17988/P1580/005504 check the throttle unit and wiring for issues that may be falsely causing the turbocharger fault. This note is in reference to customer feedback, not official TSB or TPI documentation.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 27 maja 2015, 19:02

Kolego nie mam dobrych wiadomości bo:

nadmiar oleju ---> wtryski
utrata mocy i kontrolka świec ---> nastawnik turbiny (actuator) Problem występuje najczęściej jak auto jest rozgrzane i obroty spadną poniżej 2k obr/min wtedy gubi nastawy. Co oczywiście nie jest regułą! Dla pocieszenia albo i nie :D tą przypadłość mają też inne marki m.in. BMW, JAGUAR, itd W sumie bez znaczenia czy turbina Garrett czy BorgWarner.

Niestety masz do wymiany jedno i drugie, bo na 99,9% wtryski nie są powodem utraty mocy, a są powodem nadmiaru oleju.

Dla pocieszenia możesz wymienić sam nastawnik i dalej cieszyć się jazdą :-)

pozdr

P.S.
Dołączam zdjęcie nastawnika BorgWarner
Załączniki
actuator.jpg

darr33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2014, 00:52
Lokalizacja: Opole

Post autor: darr33 » 29 maja 2015, 23:26

Witam serdecznie wszystkich
Odświeżam temat :) dokładnie chodzi o ten nieszczęśliwy nastawnik turbiny .
Od niedawna jestem posiadaczem audi c6 z silnikiem 3.0 BMK i mam problemy z tym nastawnikiem .
Kupując auto byłem w servisie Bosch i koleś powiedział mi takie coś że , to norma z tymi nastawnikami ale problem jest w gnieździe !! i nie trzeba od razu wymieniać nastawnika , tylko podłubać i można go uratować .
Czy ktoś może miał z tym do czynienia próbował reanimacji nastawnika ??
wszelkie info mile widziane

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl