Witam forumowiczów.
Mój problem dotyczy rozgrzewania silnika, a mianowicie trwa to bardzo długo. Przy temperaturach około 0 stopni, dieselek rozgrzewa się około 20km przy stałej jeździe 90-100 na godzinę.
Pierwszy czynnik czyli termostat wykluczam, bo wymieniałem 4 razy, aktualnie siedzi Ori z aso, sprawdzany przed montażem w gotowanej wodzie.
Czujnik temperatury, ori z ASO, działa, wskazania pokrywają się z kompem.
Mechanicy rozkładają ręce, ogólnie wykryli w płynie chłodniczym CO2, ale tylko na wysokich obrotach. Chłodnica spalin odpada, zaślepiona razem z EGR, czyli teoretycznie zostaje uszczelka pod głowicą.
Tylko pytanie, czy ma ona wpływ na wolne rozgrzewanie, bo raczej wtedy silnik się gotuje a nie w drugą stronę. Generalnie żadnych innych objawów nie mam, masła pod korkiem nie ma, nie dymi na biało, płynu nie ubywa, nie babelkuje ze zbiorniczka, węże nie są spuchnięte. Ale skądś się muszą te spaliny brać. Kwestia tego że nawet jeśli chciałbym wymienić tą uszczelkę to czy faktycznie by pomogło na docelowy problem czyli wolne rozgrzewanie silnika.
Nadmienię że 3 lata temu silnik był rozbierany, zakładana nowa głowica bo stara była pęknięta.
Rozrząd z pompą wody wymieniony w wakacje, nie wiem co jeszcze może mieć wpływ na rozgrzewanie płynu chłodniczego.
[2.0 TDI BRE 140km] wolne rozgrzewanie silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Re: [2.0 TDI BRE 140km] wolne rozgrzewanie silnika
Pierwsze co zaślepiony egr, ma to wpływ na nagrzewanie.
Zrób prosty test.
Przed jazdą wyłącz całkowicie ogrzewanie. Po około 6-7 km powinno być ok 90 stopni. Jeżeli jeździsz z załączonym nawiwewem to silnik długo się nagrzewa. Nagrzewnica odbiera duzo ciepła i stąd ten czas. DAj znać jak poszło
Zrób prosty test.
Przed jazdą wyłącz całkowicie ogrzewanie. Po około 6-7 km powinno być ok 90 stopni. Jeżeli jeździsz z załączonym nawiwewem to silnik długo się nagrzewa. Nagrzewnica odbiera duzo ciepła i stąd ten czas. DAj znać jak poszło
pozdro
Re: [2.0 TDI BRE 140km] wolne rozgrzewanie silnika
Mam klimatronik na 4 pokrętła, jak ustawie nawiew na minimum, to niewiele szybciej się rozgrzewa. Spróbuję z całkowicie wyłączonym ale już teraz mogę powiedzieć że w 6-7km to mi wskazówka dopiero się zacznie podnosić przy dobrych wiatrach
Re: [2.0 TDI BRE 140km] wolne rozgrzewanie silnika
10 minut, 12km bez ogrzewania, temperatura 81 stopni czyli 90 na liczniku. Po włączeniu ogrzewania w oczach spadło do 71 stopni!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 paź 2012, 20:39
- Lokalizacja: Zagórz
Re: [2.0 TDI BRE 140km] wolne rozgrzewanie silnika
sprawdź wiatraki a dokładnie ich działanie i sterownik . prawdopodobnie chłodzą już nim auto się nagrzeje. pamiętaj że jeden z nich włącza się razem z włączeniem klimatronika.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga