Odpowiem Ci:
1. Takiej "wady" prawdopodobnie się nie spodziewano, ale jak już wyszła - Audi uznało to za dobry patent do zrobienia kasy. Gdyby tylko chcieli mogli wyprodukować mocniejszą zębatkę i mocniejszy zabierak i zrobić akcję serwisową. Mogli też nie robić AS ale gdy już ktoś zgłaszał się z problemem - usuwać na swój koszt. Mogli PRZYNAJMNIEJ zachować w sprzedaży części zamienne, nawet tej lipnej jakości - ale tego nie zrobili. Wyprodukowali "zestaw naprawczy" na którym zbijają majątek (w skali wyprodukowanych/sprzedanych BLB i innych są to grube miliony), a za oficjalne stanowisko uznano, że nie jest to wada fabryczna a normalne zużywanie się części (sic!).
Klubowicze A4 Klub Polska podjęli próbę zbiorowego zapytania/pozwu przeciw Audi, ale nie dało to żadnego skutku. Szczegóły TUTAJ .
Niestety kiedyś robiło się samochody z pasji tworzenia, jak najmocniejsze, jak najmniej awaryjne. Teraz samochody robi się tak, aby jak najwięcej zarobić - i to są efekty.
2. My stosujemy sposób bez wymiany wału - jest mniej inwazyjny i nie ma konieczności jego wymiany.
3. Kilku metalurgów próbowało podjąć temat produkcji takiego koła zębatego ale z kilku powodów wykonanie tego jest niemożliwe, tzn. takie koło mogłoby powstać, ale mogłoby jednocześnie powodować duże problemy. Nie pamiętam szczegółów, ale do znalezienia na forum A4. Niestety nie da się powymieniać części na ori, bo one nie istnieją. Zabierak istnieje, ale gniazdo w które wchodzi w zespole wałków wyrównoważających - już nie.
Odnośnie wymiany zębatki i łańcucha - zakładany jest zupełnie inny zestaw o innej konstrukcji i z zupełnie innych materiałów. Czy ktoś kiedyś słyszał, aby w 1.9 TDI pojawił się problem z napędem pompy oleju?
Ja nie, i właśnie dlatego montuje się napęd stosowany w tych właśnie silnikach. Jest to zupełnie inna zębatka (z której nie ścierają się zęby), inny łańcuch, inny napinacz. Nie nowy - tylko inny. Zabieraka po modyfikacji już nie ma, ponieważ wywala się całkowicie zespół wałków wyrównoważających (a w nich jest zabierak i gniazdo zabieraka), dzięki czemu uzyskujemy A4/A6 które cudownie przestaje drgać - bo to wadliwie działające wałki wyrównoważające powodują drganie całej budy. I znów - jeśli powymieniasz elementy ale zostawisz cała konstrukcję - cała buda dalej będzie drgała aż w końcu napęd wałków całkiem się rozleci.
Przypomnę, ze modyfikacja nie polega na wymianie części ale na zastosowaniu innego mechanizmu, sprawdzonego i stosowanego w innych silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI, który pozbawiony jest WSZYSTKICH wad fabrycznych.
Wieczorem wstawię fotki napędu fabrycznego i nowej konstrukcji to będzie bardziej obrazowe.
[A6 C6 2.0 TDI] szarpie po dodaniu gazu
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Piero, To powiedz mi jak do dziecka co mam wymienić też mam BLB ale z 2006 co mnie zdziwiło i wkur... nieważne Czy ten zestaw naprawczy załatwia definitywnie sprawę czy coś innego podziałać? Czy nie orientujesz się czy gdzieś na śląsku jest naprawdę dobry fachowiec od takich spraw? czy wystarczy "dobry" warsztat z instrukcją co mają zrobić?
Jutro jadę na przegląd do swojego mechanika zapytam się o to bo chyba będe miał coś z N75 zobaczymy...
aha no i też chodzi mi też o dodanie koników tak jak wcześniej pisałeś... motor był robiony w w Niemczech w ABT ale silnik nie wytrzymał i trzeba było wymontować...
Jutro jadę na przegląd do swojego mechanika zapytam się o to bo chyba będe miał coś z N75 zobaczymy...
aha no i też chodzi mi też o dodanie koników tak jak wcześniej pisałeś... motor był robiony w w Niemczech w ABT ale silnik nie wytrzymał i trzeba było wymontować...
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Jak masz BLB to polecam sposób nr 3 i masz wszystko z glacy raz na zawsze :-D
Niestety nic mi nie wiadomo o jakimkolwiek warsztacie na ÂŚląsku, który by ogarniał temat. Jeżeli ktoś jest kumaty to myślę, że za 2-3 razem wszystko powinno wyjść, nie życzę jednak nikomu by był tym 1 :mrgreen: Odpowiedziałem Ci dokładnie w TYM wątku.
Niestety nic mi nie wiadomo o jakimkolwiek warsztacie na ÂŚląsku, który by ogarniał temat. Jeżeli ktoś jest kumaty to myślę, że za 2-3 razem wszystko powinno wyjść, nie życzę jednak nikomu by był tym 1 :mrgreen: Odpowiedziałem Ci dokładnie w TYM wątku.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga