Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6 avant] szarpanie (dławienie) silnika

Silniki wysokoprężne
Miechol7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2010, 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

[A6 C6 avant] szarpanie (dławienie) silnika

Post autor: Miechol7 » 15 lis 2010, 19:50

Witam wszystkich forumowiczów. Mam nastepujacy problem z autem z 2006 r. Od jakigoś czasu podczas przyspieszania na 2 biegu, w zakresie obrotów od około 1 tys. do 2 tys. silnik przerywa, nie jest to jakieś mocne szarpanie ale jednak i mam wrażenie, że to się potęguje. Dodam, że własnie auto wróciło z serwisu audi, gdzie miało poprawione błedy w oprogramowaniu oraz wyeliminowano nieszczelność układu chłodzenia spalin. Mechanik stwierdził, że komputer nie pokazuje innych błędów silnika. Liczyłem, że ta nieszczelność była powodem przerywani, niestety okazało się, że przyczyny trzeba szukać gdzie indziej. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. pozdr.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 20:06 przez Miechol7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 20 lis 2010, 01:17

wariant optymistyczny - problem z EGR/przeplywką/N75 (pokazywałoby błędy których rzekomo nie ma)
wariant pesymistyczny - problem z PD (pompowtryski)

Potrzebna jest szczegółowa diagnostyka i wszystko będzie jasne.

Miałem ten sam problem jeszcze przy silniki BLB i u mnie niestety był problem z PD. Szarpanie odczuwalne głównie w zakresie 1800-2100 obr. Jak odpuszczasz gaz zapewne przerywanie ustępuje. Tak samo jeśli przyspiesza się delikatnie.

Jeśli to problem z PD zalecam czyszczenie wtrysków, to powinno je uratować jeszcze na jakiś czas. Wymiana to niestety duuuże koszty.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Miechol7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2010, 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Miechol7 » 05 mar 2011, 12:18

Udało mi się dotrzeć do przyczyny dławienia się silanika. Na szczęście okazało się, że przyczyną nie są wtryski, a nieszczelny intercooler. Może komuś się to przyda i zaoszczędzi sobie nerwów. pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl