Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Stuki w silniku ? przy dodawaniu gazu

Silniki wysokoprężne
b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

[ BMK 3.0 224 KM] Stuki w silniku ? przy dodawaniu gazu

Post autor: b4ndit90 » 13 lip 2019, 08:06

Witam zaobserwowałem takie stuki w silniku. Zazwyczaj zaczynają się jak wrzuce na 5 bieg i jade na obrotach około 1600 do 1900 potem ustają ale czasami sie utrzymują do 2000 2100 . przy gwałtownym dodaniu gazu ich nie ma. Tylko spokojna jazda i lekkie dodanie gazu własnie w takich warunkach.

Klapy wywalone ponieważ było przypuszczenie że to te klapy - jednak nie

Co jeszcze może powodować taki hałas grzechotanie jakby coś miało wyskoczyć ? Silnik ciepły zimny nie ma znaczenia.

Audi a6 c6 3.0 BMK 1

Audi a6 c6 3.0 BMK 2

[ Dodano: 2019-07-13, 08:06 ]
Kolega z forum ma podobnie

3.0 inne forum

U mnie rozrząd nowy stukalo przed jak i teraz po. Stukalo na jednych wtryskach, kupiłem inne z niskim przebiegiem BD stuka tak samo. Co dziwne po odpieciu w zeszłym roku wtyczek od klap nie klepalo prawie 10miesiecy ani razu. Może to przypadek. Klapy usunięte w ECU. Egr też już wywalony i dla pewności nie klepania zaslepiony... W dziś w nocy wróciłem z morza 700km trasa idealnie. W 1dna i 2ga stronę. Tam na miejscu klepalo 2x przy przejazdach do innych miejscowości zazwyczaj wtedy gdy temperatura dochodziła do 90°. Jeżdżę z tym już półtora roku w sumie i powoli daje sobie spokój bo ciężko to znaleźć..
Czyli wtryski , rozrząd odpada klapy też. Zostaje dwumasa ? czy zawory juz sie konczą ? ale to nie logiczne dlaczego to sie dzieje tylko na 5 biegu na 1 2 3 4 tego nie ma obroty te same itp i nie ma grzechotania

dzisiaj wracalem z pracy i na zimnym 5 6 bieg cisza temperatura doszla do 90 stopni chwle przejechalem i gruchotanie ..

Na jalowym tego nie ma .. to sie dzieje tylko na 5 biegu od 1600 do 2000 czsami do 2200 a potem juz cisza

Tzu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 mar 2019, 22:01
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tzu » 16 lip 2019, 18:45

Może warto problemu w skrzyni poszukać? Bo to jest nielogiczne, żeby silnik stukał tylko na 5- tym biegu.. 2000rpm to 2000rpm, niezależnie od wrzuconego biegu, jedynie obciążenie się zmienia, ale przy 2000rpm ciężko mówić o obciążeniu silnika, zrozumiałbym 1150rpm na 5. Ten 5 bieg wchodzi bez problemu? <mysli> <mysli>
Jak każdy mam swoje jazdy, a hajsy niech robią gwiazdy, ja mam styl co gasi blask ich

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 28 lip 2019, 16:01

Testowałem już setki razy. I wyglada to tak .

Auto za nim nie osiagnie 90 stopni nie halasuje na zadnym biegu. Dopiero jak juz dochodzi do 90 a czasami chwile po tzn osiagnie 90 stopni 5 10 min pozniej zaczyna halasowac.

wrzycam bieg 5 - schodze do 1600 1700 i daje gazu i slysze te gruchotanie. wrzucam na 6 i gruchocze ale ciszej ze malo slyszalne ale tylko do momentu doladowania tzn tak gdzies 2000 a potem jest ciag i tego juz nie slychac ..

Obserwujac to gruchotanie to jest na wysokim biegu na dole . bo jak turbina wrzuca powietrze jest to tak zwane jebniecie w fotel to juz tego nie ma ...

dostalem od mechanikow wiele analiz. dwumas / wtryski / rozrzad / klapy / pompa wysokiego cisniea

wiele z nich odpada poniewaz koledzy z grupy np maja nowy rozrzad czy dwumas a gruchoze .. Zastanawia mnie dalczego gruchot jest tylko i wylacznie po 90 stopniach oleju .. czyli jest zadki silnik rozgrzany .. ? Co dalej ?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 29 lip 2019, 07:34

Może skrzynia biegów ??

b4ndit90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 sie 2016, 01:23
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Yeovil / Somerset / UK
Kontakt:

Post autor: b4ndit90 » 30 lip 2019, 00:21

to by nie stukala na kazdym biegu ? Dlaczego halas pojawia sie na cieplym ? tylko powyzej 90 stopni jak dojdzie .. do momemntu nizszej temp to cisza

Jawku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 19 lip 2021, 20:49
Imię: Jan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: [ BMK 3.0 224 KM] Stuki w silniku ? przy dodawaniu gazu

Post autor: Jawku » 19 lip 2021, 20:52

Witam,
Odkopuję temat - mam ten sam problem ale nie mogę nigdzie znaleźć przyczyny - może tutaj udało się ustalić co dawało takie objawy?

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Re: znalazłeś przyczynę

Post autor: maly81 » 16 cze 2023, 20:31

b4ndit90 pisze:
28 lip 2019, 16:01
Testowałem już setki razy. I wyglada to tak .

Auto za nim nie osiagnie 90 stopni nie halasuje na zadnym biegu. Dopiero jak juz dochodzi do 90 a czasami chwile po tzn osiagnie 90 stopni 5 10 min pozniej zaczyna halasowac.

wrzycam bieg 5 - schodze do 1600 1700 i daje gazu i slysze te gruchotanie. wrzucam na 6 i gruchocze ale ciszej ze malo slyszalne ale tylko do momentu doladowania tzn tak gdzies 2000 a potem jest ciag i tego juz nie slychac ..

Obserwujac to gruchotanie to jest na wysokim biegu na dole . bo jak turbina wrzuca powietrze jest to tak zwane jebniecie w fotel to juz tego nie ma ...

dostalem od mechanikow wiele analiz. dwumas / wtryski / rozrzad / klapy / pompa wysokiego cisniea

wiele z nich odpada poniewaz koledzy z grupy np maja nowy rozrzad czy dwumas a gruchoze .. Zastanawia mnie dalczego gruchot jest tylko i wylacznie po 90 stopniach oleju .. czyli jest zadki silnik rozgrzany .. ? Co dalej ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga