Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Straciło moc a później odzyskało .... prosze o pomoc

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
piotreknik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2009, 23:26
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[A6 C6] Straciło moc a później odzyskało .... prosze o pomoc

Post autor: piotreknik » 21 lis 2009, 23:43

Witam was pierwszy raz .
Do tej pory byłem szczęśliwym użytkownikiem A6 C6 2.0 tdi
Wszystko chodziło idealnie do wczoraj ...
Gdy zawoziłem gości do domu na rondzie poczułem lekkie szarpanie autkiem na 3 biegu i po sekundzie przestało , po przejechaniu kolejnych 500 m auto straciło moc i odłączyło turbinę , nie mogłem go rozpędzić powyżej 110 km/h , wyłączyłem silnik i zapaliłem go i turbina na chwilkę znów działała , po przejechaniu kolejnych 300 metrów znów się wyłączyła więc zgasiłem auto ; po jego zapaleniu turbina znów działała ale tym razem wyświetliło mi kontrolkę silnika (żółtą w jego krztałcie) lecz turbina już normalnie działa i się nie wyłancza i to nawet lepiej chodzi , a z pod maski dochodzi dzwięk jakby zasysającego huraganu - czyli znacznie głośniej aniżeli do tej pory silnik działał

Zastanawia mnie czy to turbina padła ,a może przepływomierz lub całkiem co innego , dodam że u nas leje od kilku dni i po tym zdażeniu autko zaczeło dymić na biało tak jak by para wodna z wydechu wychodziła ,
Dodam że jadę w poniedziałek podpiąć się pod komputer i zobaczymy co mi powiedzą ..

Może już ktoś z was się z tym problemem spotkał , bardzo dziękuję za pomoc ..
Pozdrowionka dla fanów A6
Piotr
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 12:26 przez piotreknik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 lis 2009, 10:00

"z pod maski dochodzi dźwięk jakby zasysającego huraganu" - to mi wskazuje raczej nie na zasysanie powietrza, a pęknięty interkuler - nieszczelność w dolocie powietrza za turbiną. Jeżeli nie masz możliwości wejścia pod autko, to jak otworzysz maskę inerkuler masz z prawej strony pod reflektorem i tam prawdopodobnie dmucha. Jeżeli masz kanał i chcesz się brudzić to trzeba zdjąć dolną osłonę silnika i włożyć od dołu rękę i obmacać cały interkuler przy włączonym silniku. Jak jest nieszczelny to palcami wyczujesz przedmuch. Bankowo wywali Ci błąd przepływomierza powietrza, ale nie śpiesz się z zakupem nowego, bo jeżeli to interkuler to przepływka jest dobra i szkoda kasy.

Awatar użytkownika
piotreknik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2009, 23:26
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: piotreknik » 22 lis 2009, 13:17

Panie 42 dziękuje za podpowiedz o interkulerze dziś sprawdziłem co i jak ,zapaliłem autko i się nim przejechałem kawałek , w okolicy 1500-2000 obrotów było odczuwalne silne szarpanie autkiem , więc wróciłem do domku i przyjrzałem się razem z moim sąsiadem interkulerowi co się okazało :głośny odgłos dochodził właśnie z interkulera , ściągnołem przeciwmgielną lampę i zobaczyłem slady oleju na interkulerze i miejsce przedmuchu , teraz czeka mnie jego naprawa lub wymiana ..
Dziękuje za dobrą radę i jakże szybką odpowiedź

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 lis 2009, 13:40

Miałem ten problem. Teraz sa dwa wyjścia zakup nowego, lub spawanie swojego. Ja to załatwiłem drugim sposobem koszt z wyjęciem i montażem 250 pln. Jeżeli pękła tzw rynienka jak u mnie to lepszym wyjściem jest naspawanie paska blachy aluminiowej. Widziałem w zakładzie inny interkuler z identycznym pęknięciem rynienki dolnej /od strony kabiny/ co moim zdaniem świadczy o jakiejś wadzie technologicznej - osłabienie materiału na zgięciu blachy.

Awatar użytkownika
piotreknik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2009, 23:26
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: piotreknik » 23 lis 2009, 12:34

Dziś wróciłem z warsztatu - komputer pokazał 2 błędy
1- p0101 mass air flow
2 p0299 turbo super charger - boost sensor
Tak jak mówiłeś że pokarze błąd czujnika powietrza - miałeś rację , teraz czeka mnie naprawa intekulera - napiszę co i jak gdy już usunę usterkę
Martwi mnie troszkę drugi błąd ale skoro to sensor to pewnie informuje o tej samej usterce ..
Dzięki za pomoc Pan42 bez ciebie bym się błąkał od mechanika do mechanika i już pewnie bym miał nowy sensor powietrza ...

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 23 lis 2009, 17:57

Cieszę się, że Ci pomogłem, uważam, iż po to jest właśnie to forum aby uniknąć min zbędnych wydatków. To, że ja mam zapasowy - niepotrzebnie kupiony przepływomierz ma ustrzec innych przed tym błędem.

Iro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2009, 18:50
Lokalizacja: Zonnemaire

Post autor: Iro » 23 lis 2009, 23:56

[A6C6] Najlepszym sposobem na sklejenie chłodnicy kolego jest poksylina ,miałem możliwość wypróbowania tego ,na swoim starym passacie ,.chłodnica wody trzyma już piąty rok .PS nie próbuj kleić klimy bo tam jest dosyć duże ciśnienie .

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 24 lis 2009, 07:44

Iro pisze:[A6C6] Najlepszym sposobem na sklejenie chłodnicy kolego jest poksylina ,miałem możliwość wypróbowania tego ,na swoim starym passacie ,.chłodnica wody trzyma już piąty rok .PS nie próbuj kleić klimy bo tam jest dosyć duże ciśnienie .
Sam się później zastanawiałem, czy istnieje możliwość sklejenia tego. Tak jak pisałem jest to wada technologiczna - przy wyginaniu rynienki prawdopodobnie forma nacina blachę i w tym miejscu pęka. Myślę, że po odtłuszczeniu i naklejeniu na tą szczelinę paska z aluminium np. distalem lub poxyliną powinno wytrzymać. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że całe przedsięwzięcie kosztowało mnie tylko 250 pln bez brudzenia rąk to jest jednak lepsze wyjście. Oczywiście później jeszcze podpięcie vag i likwidacja błędów.

roberttom83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 sie 2009, 16:53
Lokalizacja: london

Post autor: roberttom83 » 24 lis 2009, 09:06

mialem to samo al e teraz to zaczely sie problemy egr,zmienilem filter i auto wyczuwalnie nie ma tej mocy co wczesniej i slysze tuurbinke wczesniej nie oczywiscie przy zmianie biegow HELLLLLPPPPP

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 24 lis 2009, 10:08

Moja turbinka też zaczyna pogwizdywać, ale tyko przy obrotach 1200-1500. Czytałem gdzieś, że po wyczyszczeniu powinno ustąpić, ale czekam na wiarygodne informacje na ten temat.

Awatar użytkownika
piotreknik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2009, 23:26
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: piotreknik » 24 lis 2009, 12:24

Niewiem jak tam moja turbina , bo zabierazm się za naprawę dopiero w piątek , ale zawsze bardzo dbałem o nią więc mam cicha nadzieje że będzie z nią wszystko ok ..

Jak narazie przeglądam forum i szukam linka do instrukcji razem ze zdjęciami jak ściągnąć zderzak , wiem że kiedys ją oglądałem gdy się interesowałem wymianą grila - zaoszczędziło by mi to dużo czasu w piątek ....

[ Dodano: 2009-12-02, 03:30 ]
Obrazek


Oto cały sprawca wszystkich moich kłopotów ,
Tak jak mi podpowiedział pewien miły Pan42 - walniety interkuler,
Juz naprawiony - pospawany - koszt 20 funtów ...

Dzisiaj poskładałem furkę do kupy i wszystko jeździ jak nowe ...
Jeszcze tylko został błąd do wykasowania i wszystko bedzie ok...
Pytanie czy muszę z tym jechać na komputer czy można odłączyć akumulator na jakiś czas i to pomoże ??

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i w 100% trafną diagnozę

roberttom83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 sie 2009, 16:53
Lokalizacja: london

Post autor: roberttom83 » 05 gru 2009, 19:12

nie odlaczaj akumulatora odradzam bo wtedy pojedziesz na pewwno do serwisu na kodowanie wiem bo mi padl,a u mnie wystarczylo wymienic przeplywke i jest ok 100&pound; i nie slychac juz turbinki tez dbam o nia ale auto o mnie nie hi hi <ok>

Awatar użytkownika
piotreknik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2009, 23:26
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: piotreknik » 09 gru 2009, 15:40

2 tygodnie spokoju I znow poczulem szarpanie autkiem na zimnym silniku , jak sie zagrzal przestal szarpac , ciekawe czy to spaw na interkulerze puscil , czy moze przeplywomierz , albo nadal nie zresetowany blad engine check to spowodowal. Jesli to przeplywka to czy moge ja spryskac wd40 , lub moze macie inny srodek w glowie dostepny takze w anglii?? W piatek sciagne zderzak zeby miec pewnosc ze to nie interkuler . Pozdrowionka

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 09 gru 2009, 16:12

Skasuj błąd, to nie przepływomierz, niczym go nie pryskaj. Kopnij się na dłuższą trasę, bo może się zamulił nie dostając odpowiedniej ilości powietrza.

Awatar użytkownika
piotreknik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2009, 23:26
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: piotreknik » 10 gru 2009, 17:28

Dzis juz nie bylo objawow szarpania , autko chodzi bez zarzutu , wiec pojade zresetowac blad , a na traske jade do polski 2000 km w jedna stronke. Chyba mu wystarczy - zobaczymy . Pozdrowionka Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga