Witam.
Patrząc na 4 błędy które wrzucam, to myślicie że padł mi sterownik ABS czy czujnik ABS??
Sterownik ABS czy Czujnik ABS lewego koła??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Sterownik ABS czy Czujnik ABS lewego koła??
- Załączniki
-
- Zdjęcie2.JPG (70.39 KiB) Przejrzano 534 razy
-
- Zdjęcie1.JPG (93.79 KiB) Przejrzano 534 razy
Łukasz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: Sterownik ABS czy Czujnik ABS lewego koła??
Do sprawdzenia czujnik lub wiązka w lewym tyle. Może być też uszkodzony pierścień magnetyczny łożyska.
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "410k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Sterownik ABS czy Czujnik ABS lewego koła??
Dzięki za odp. Sam się zastanawiam co najpierw sprawdzać bo jedni wymienią czujnik i jest potem dobrze a inni dopiero jak wyślą sterownik do regeneracji a wiadomo że chciałbym trafić w sedno za pierwszym razem żeby zbędnych rzeczy nie wymieniać i nie generować kosztów
Łukasz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: Sterownik ABS czy Czujnik ABS lewego koła??
Miałem ten sam błąd w prawym tyle. Wymieniłem czujnik który trzeba było rozwiercać. Po tygodniu znowu ten sam błąd i wymieniłem łożysko z piastą. Dopiero po tym zabiegu błąd ustał.
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "410k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 maja 2022, 07:24
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: Sterownik ABS czy Czujnik ABS lewego koła??
Co prawda już po czasie, ale miałem podobny przypadek.
Jeżeli błąd pojawia się od razu po przekręceniu zapłonu to na 90% uszkodzony jest czujnik, mniejsza szansa na wiązkę. Jeżeli nie mamy testera czujników aktywnych halla (cena od 2 tys), nie posiadamy oscyloskopu i wiedzy o zasilaniu tego konkretnego czujnika to najprościej będzie zakupić czujnik na allegro. Tylko oryginalny boscha ze sprawdzonego sklepu (około 100zł jeśli dokładnie oczyścimy wtyczkę to na czujniku nie będzie śladów montażu i w razie w można zwrócić za darmo jak się ma smart). Ściągamy koło i podłączamy czujnik wiszący na kablu. Jeśli po przekręceniu zapłonu błąd zniknie to raczej na pewno problemem był czujnik. Dla pewności można powyginać wiązkę i oczywiście pooglądać ją dokładnie. Krótko mówiąc jeśli błędu nie będzie to oznacza, że jest przejście elektryczne między czujnikiem a sterownikiem ABS. Wiązkę jeśli się ktoś uprze można sprawdzić multimetrem tylko ciężkie jest dojście do wtyczki pompy abs, schematy elektryczne są w necie, a w zależności od koła wtyczki pośrednie są w słupkach auta.
W C6 chyba nie da się wyciągnąć czujnika bez wiercenia. Ale trzeba to robić bardzo ostrożnie gdyż pierścień na łożysku wchodzi w światło otworu czujnika. Pierścień jest z tworzywa. Minimalne uszkodzenie będzie generowało błąd. Dodatkowo jeśli mamy do czynienia z tyłem i napędem na przód to na pewno fragment czujnika wpadnie do obudowy za zaślepką piasty(nie wiem jak sprawa wygląda z przegubem - czy końcówka czujnika wypadnie na zewnątrz, jeśli nie to trzeba będzie popuścić piastę i wypić trochę przegub zewnętrzny). Ja naciąłem kapsel z tyłu piasty i wyczyściłem środek potem całość uszczelniłem i śmiga już rok.
Jeśli błąd wyskakuje w czasie jazdy to jest większa szansa uszkodzonego pierścienia lub wiązki, gdyż komputer analizuje różnice w prędkości obrotowej kół. Minimalna różnica w odczycie lub brak sygnału powoduje generowanie błędu.
Jeżeli błąd pojawia się od razu po przekręceniu zapłonu to na 90% uszkodzony jest czujnik, mniejsza szansa na wiązkę. Jeżeli nie mamy testera czujników aktywnych halla (cena od 2 tys), nie posiadamy oscyloskopu i wiedzy o zasilaniu tego konkretnego czujnika to najprościej będzie zakupić czujnik na allegro. Tylko oryginalny boscha ze sprawdzonego sklepu (około 100zł jeśli dokładnie oczyścimy wtyczkę to na czujniku nie będzie śladów montażu i w razie w można zwrócić za darmo jak się ma smart). Ściągamy koło i podłączamy czujnik wiszący na kablu. Jeśli po przekręceniu zapłonu błąd zniknie to raczej na pewno problemem był czujnik. Dla pewności można powyginać wiązkę i oczywiście pooglądać ją dokładnie. Krótko mówiąc jeśli błędu nie będzie to oznacza, że jest przejście elektryczne między czujnikiem a sterownikiem ABS. Wiązkę jeśli się ktoś uprze można sprawdzić multimetrem tylko ciężkie jest dojście do wtyczki pompy abs, schematy elektryczne są w necie, a w zależności od koła wtyczki pośrednie są w słupkach auta.
W C6 chyba nie da się wyciągnąć czujnika bez wiercenia. Ale trzeba to robić bardzo ostrożnie gdyż pierścień na łożysku wchodzi w światło otworu czujnika. Pierścień jest z tworzywa. Minimalne uszkodzenie będzie generowało błąd. Dodatkowo jeśli mamy do czynienia z tyłem i napędem na przód to na pewno fragment czujnika wpadnie do obudowy za zaślepką piasty(nie wiem jak sprawa wygląda z przegubem - czy końcówka czujnika wypadnie na zewnątrz, jeśli nie to trzeba będzie popuścić piastę i wypić trochę przegub zewnętrzny). Ja naciąłem kapsel z tyłu piasty i wyczyściłem środek potem całość uszczelniłem i śmiga już rok.
Jeśli błąd wyskakuje w czasie jazdy to jest większa szansa uszkodzonego pierścienia lub wiązki, gdyż komputer analizuje różnice w prędkości obrotowej kół. Minimalna różnica w odczycie lub brak sygnału powoduje generowanie błędu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Sterownik ABS czy Czujnik ABS lewego koła??
Dziękuję wszystkim za pomoc. Po wymianie lewego tylnego czujnika ABSu wszystkie błędy zgasły. Oczywiście nie obyło się bez rozwiercania czujnika bo był tak zapieczony że od razu się ulamał przy próbie do wyjęcia.
Łukasz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga