Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BRE 2.0 140 KM] Spalona świeca żarowa

Silniki wysokoprężne
l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

[ BRE 2.0 140 KM] Spalona świeca żarowa

Post autor: l_krupinski » 12 paź 2013, 05:36

Witam.
Od około 8 miesięcy jestem posiadaczem A6. Przez ten okres spaliła mi się już trzecia z kolei świeca Beru na pierwszym cylindrze. Jest na VCDS zawsze tylko błąd tej świeczki, który po wymianie siewcy na nową na około 3 miesiące ustępuje. Czy np. lejący 1 pompowtryskiwacz na 1 cylindrze może powodować palenie się świecy czy szukać gdzieś dalej??

Drugie pytanie to odnośnie szarpnięcia przy delikatnym ruszaniu spod świateł na 1 biegu i zawsze jak obroty wynoszą 1800. Normalnie szarpnie tak z 3 razy na dzień że aż głowa leci do przodu i potem jest spokój. Czasami też jest dzień że te szarpniecie ani razu nie wyjdzie. Gdzie tu szukać przyczyny?
Pozdrawiam
Łukasz

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 12 paź 2013, 14:56

Cześć,
Jeżeli wiesz, że masz lejący pompowtryskiwacz na tym cylindrze to, tak może powodować palenie się nie tylko świeczki... :(
l_krupinski pisze:Drugie pytanie to odnośnie szarpnięcia przy delikatnym ruszaniu spod świateł na 1 biegu i zawsze jak obroty wynoszą 1800.
a6-c6-20tdi-problem-z-20-tdi-glosna-pra ... t28061.htm
Pod tym linkiem, są opisane możliwe powody szarpania.(BRE = imbusik)
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_krupinski » 12 paź 2013, 17:14

Korekcje pompki na pierwszym cylindrze mam na poziomie -40, pozostałe pompki korekcje mają zbliżone do zera. Ale czy taki lejacy popowtryskiwacz może palic co 2-3 miesiące mi siweczkę?
Imbusik wymieniłem jakieś 20000km temu przy wymianie rozrządu. Więc czy ponownie go wymienić czy raczej z tym szarpaniem przy 1800 obr to może poszukać przyczyny przy tej pompce?
Łukasz

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 12 paź 2013, 17:26

Skoro imbusik wymieniłeś to OK <okok>
l_krupinski pisze:Korekcje pompki na pierwszym cylindrze mam na poziomie -40, pozostałe pompki korekcje mają zbliżone do zera.
Masz do wymiany pompowtryskiwacz (zalecana jest wymiana kompletu) jak dalej będziesz czekał to dojdzie Ci:
- wypalenie tłoka, a następnie paliwo zacznie dostawać się do oleju co rozrzedzi go i stracisz film olejowy.
- Potem zagrożenie dla turbo, silnika, filtr cząstek stałych...
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_krupinski » 12 paź 2013, 20:01

A może fresh2002 orientujesz się czy pierwszy pompowtryskiwacz to jest jakiś sterujący czy jest taki sam jak pozostałe?? A powiedz mi jeszcze czy warto kupować pompki na Allegro (nowe)? A i jak to sprawdzić czy ma się zamontowane pompki Boscha czy Siemensa?
Łukasz

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 432
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 12 paź 2013, 20:20

l_krupinski pisze:A może fresh2002 orientujesz się czy pierwszy pompowtryskiwacz to jest jakiś sterujący czy jest taki sam jak pozostałe??
Jest taki sam jak pozostałe - można np. zamieniać miejscami.
l_krupinski pisze:A powiedz mi jeszcze czy warto kupować pompki na Allegro (nowe)?
Tu raczej nie pomogę, bo nie mam takiego doświadczenia -> może ktoś inny wypowie się czy jest to opłacalne (mam na myśli bezpieczne)
l_krupinski pisze:A i jak to sprawdzić czy ma się zamontowane pompki Boscha czy Siemensa?
W BRE były montowane Boscha i na pompce są oznaczenia.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

l_krupinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
Imię: Łukasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: l_krupinski » 22 kwie 2014, 08:12

Witam.
Odnośnie spalonych świec żarowych to problem już rozwiązałem. Okazało się że w InterCars dwa razy sprzedawali mi świece Beru 4,4V a do mojego silnika powinny być montowane o napięciu 7,0V i takie robi tylko NGK. Wiec to już mam z głowy.
Szarpanie jakby trochę rzadziej występowało, zwłaszcza że tankuje teraz na Shell ale jednak czasami w ciągu dnia jeszcze wystąpi.
Zastanawiam się czym te szarpanie może być spowodowane. Dodam tylko że one występuje jak silnik jest lekko rozgrzany i zawsze te szarpnięcie występuje po tym ja zza środkowych kratek nawiewu słyszę takie głośne pstrykanie jakby klapki się ustawiały.

[ Dodano: 2014-04-22, 08:12 ]
Po wymianie zaworu N75 i szarpanie ustało.
Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl