Witam.
Od około 8 miesięcy jestem posiadaczem A6. Przez ten okres spaliła mi się już trzecia z kolei świeca Beru na pierwszym cylindrze. Jest na VCDS zawsze tylko błąd tej świeczki, który po wymianie siewcy na nową na około 3 miesiące ustępuje. Czy np. lejący 1 pompowtryskiwacz na 1 cylindrze może powodować palenie się świecy czy szukać gdzieś dalej??
Drugie pytanie to odnośnie szarpnięcia przy delikatnym ruszaniu spod świateł na 1 biegu i zawsze jak obroty wynoszą 1800. Normalnie szarpnie tak z 3 razy na dzień że aż głowa leci do przodu i potem jest spokój. Czasami też jest dzień że te szarpniecie ani razu nie wyjdzie. Gdzie tu szukać przyczyny?
Pozdrawiam
[ BRE 2.0 140 KM] Spalona świeca żarowa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 432
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Cześć,
Jeżeli wiesz, że masz lejący pompowtryskiwacz na tym cylindrze to, tak może powodować palenie się nie tylko świeczki...
Pod tym linkiem, są opisane możliwe powody szarpania.(BRE = imbusik)
Jeżeli wiesz, że masz lejący pompowtryskiwacz na tym cylindrze to, tak może powodować palenie się nie tylko świeczki...

a6-c6-20tdi-problem-z-20-tdi-glosna-pra ... t28061.html_krupinski pisze:Drugie pytanie to odnośnie szarpnięcia przy delikatnym ruszaniu spod świateł na 1 biegu i zawsze jak obroty wynoszą 1800.
Pod tym linkiem, są opisane możliwe powody szarpania.(BRE = imbusik)
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Korekcje pompki na pierwszym cylindrze mam na poziomie -40, pozostałe pompki korekcje mają zbliżone do zera. Ale czy taki lejacy popowtryskiwacz może palic co 2-3 miesiące mi siweczkę?
Imbusik wymieniłem jakieś 20000km temu przy wymianie rozrządu. Więc czy ponownie go wymienić czy raczej z tym szarpaniem przy 1800 obr to może poszukać przyczyny przy tej pompce?
Imbusik wymieniłem jakieś 20000km temu przy wymianie rozrządu. Więc czy ponownie go wymienić czy raczej z tym szarpaniem przy 1800 obr to może poszukać przyczyny przy tej pompce?
Łukasz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 432
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Skoro imbusik wymieniłeś to OK
- wypalenie tłoka, a następnie paliwo zacznie dostawać się do oleju co rozrzedzi go i stracisz film olejowy.
- Potem zagrożenie dla turbo, silnika, filtr cząstek stałych...

Masz do wymiany pompowtryskiwacz (zalecana jest wymiana kompletu) jak dalej będziesz czekał to dojdzie Ci:l_krupinski pisze:Korekcje pompki na pierwszym cylindrze mam na poziomie -40, pozostałe pompki korekcje mają zbliżone do zera.
- wypalenie tłoka, a następnie paliwo zacznie dostawać się do oleju co rozrzedzi go i stracisz film olejowy.
- Potem zagrożenie dla turbo, silnika, filtr cząstek stałych...
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 432
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jest taki sam jak pozostałe - można np. zamieniać miejscami.l_krupinski pisze:A może fresh2002 orientujesz się czy pierwszy pompowtryskiwacz to jest jakiś sterujący czy jest taki sam jak pozostałe??
Tu raczej nie pomogę, bo nie mam takiego doświadczenia -> może ktoś inny wypowie się czy jest to opłacalne (mam na myśli bezpieczne)l_krupinski pisze:A powiedz mi jeszcze czy warto kupować pompki na Allegro (nowe)?
W BRE były montowane Boscha i na pompce są oznaczenia.l_krupinski pisze:A i jak to sprawdzić czy ma się zamontowane pompki Boscha czy Siemensa?
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 sty 2013, 20:43
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Witam.
Odnośnie spalonych świec żarowych to problem już rozwiązałem. Okazało się że w InterCars dwa razy sprzedawali mi świece Beru 4,4V a do mojego silnika powinny być montowane o napięciu 7,0V i takie robi tylko NGK. Wiec to już mam z głowy.
Szarpanie jakby trochę rzadziej występowało, zwłaszcza że tankuje teraz na Shell ale jednak czasami w ciągu dnia jeszcze wystąpi.
Zastanawiam się czym te szarpanie może być spowodowane. Dodam tylko że one występuje jak silnik jest lekko rozgrzany i zawsze te szarpnięcie występuje po tym ja zza środkowych kratek nawiewu słyszę takie głośne pstrykanie jakby klapki się ustawiały.
[ Dodano: 2014-04-22, 08:12 ]
Po wymianie zaworu N75 i szarpanie ustało.
Odnośnie spalonych świec żarowych to problem już rozwiązałem. Okazało się że w InterCars dwa razy sprzedawali mi świece Beru 4,4V a do mojego silnika powinny być montowane o napięciu 7,0V i takie robi tylko NGK. Wiec to już mam z głowy.
Szarpanie jakby trochę rzadziej występowało, zwłaszcza że tankuje teraz na Shell ale jednak czasami w ciągu dnia jeszcze wystąpi.
Zastanawiam się czym te szarpanie może być spowodowane. Dodam tylko że one występuje jak silnik jest lekko rozgrzany i zawsze te szarpnięcie występuje po tym ja zza środkowych kratek nawiewu słyszę takie głośne pstrykanie jakby klapki się ustawiały.
[ Dodano: 2014-04-22, 08:12 ]
Po wymianie zaworu N75 i szarpanie ustało.
Łukasz