Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BRE 2.0 140 KM] Spadek mocy na trasie

Silniki wysokoprężne
matippp2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: konin

[ BRE 2.0 140 KM] Spadek mocy na trasie

Post autor: matippp2 » 31 sie 2015, 20:12

witam wszystkich

nowy jestem na forum, przegladalem wiele stron stąd i mam wstępne podejrzenia co do usterki w moim aucie, ale chciałbym sie mimo to poradzić fachowców.

problem dotyczy audi 2.0 tdi 140 koni 16 zaworów BRE 2006 rok Multitronic.

Jechałem dziś trase w wiekszości po autostradzie, wszystko fajnie poki auta nie zgasiłem na postoju na chwile. Przejechalem jakies 500km bez problemu, na tempomacie ok 150 km/h, na jakies 100km przed zatrzymaniem jechalem chwilke ok 200 km/h. Zatrzymalem sie na chwile, zaparkowalem, odczekalem jakies 1,5 minuty i zgasilem auto. po jakis 5 minutach odpalam, wyjezdzam na autostrade i nie ma mocy ani na D ani na S. kilka biegow przelaczy ale ok 5 biegu gdy zlapie 3tys obrotow nie idzie dalej, nie ma mocy. Po czasie zapalila sie kontrolka żółtego silnika. Gdy dotarlem na miejsce auto ostygło i na S chodzilo jak zawsze, przez jakies 10 km i znowu stracilo moc. Kontrolka silnika nie zniknela.

Czy te objawy moga dotyczyc zaworu EGR, duzo o tym czytalem na tym forum? co i jak moge sprawdzić sam? Kompa niestety nie podlacze poki co bo auto zagranica

Z gory dzieki za pomoc

[ Dodano: 2015-08-31, 20:12 ]
witam ponownie, nikt nie pomoże? dziś podłaczyłem komputer i wykazało błąd P0299 Turbolader/kompressor ZA MAŁE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 31 sie 2015, 20:32

pewie zmienna geometria się przycina. Do sprawdzenia jak chodzi sztanga przy gruszcze.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 01 wrz 2015, 13:19

Sprawdź, przewody podciśnienia, gruszkę, na koniec geometrię. Gruszka może chodzić a i tak może być do czyszczenia. Spróbuj go przegonić na trasie 4k przez dłuższy czas, jak pomoże to na chwilę i będziesz wiedział, że trzeba turbo otworzyć :-)

matippp2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: konin

Post autor: matippp2 » 01 wrz 2015, 19:41

problem w tym że nie widze tej gruszki, w BRE to turbo jest z lewj pod spodem w ogóle, od góry nie mam dostępu do tego, chyba że źle patrze. Nic nie da przegonienie go bo jechałem w trybie awaryjnym i automat zmieniał biegi i dosc czesto na najwyzszych pod gore pilowal.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 01 wrz 2015, 20:24

w BRE i jakzdym 2.0 i 1.9 dostep do gruchy jest od góry koło chłodnicy EGR.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 04 wrz 2015, 13:51

Zanim zaczniesz rozbierać sprawdź czujniki ciśnienia czy nie pokazują głupot.

matippp2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: konin

Post autor: matippp2 » 14 wrz 2015, 17:55

dzieki za rady a jak i gdzie spr ten czujnik cisnienia? co jakis czas pokazuje sie blad wlasnie ze nie dostaje wystarczajacego cisnienia turbina p0299 TAKI BŁĄD. stoi auto u mechanika teraz po wstepnych ogledzinach stwierdzil ze musi sie dostac do intercoolera bo juz na tym grubym wężu zaraz za chlodnica po prawej str od silnika nie dostaje cisnienia.

[ Dodano: 2015-09-14, 17:55 ]
problem rozwiązany, dzieki za zainteresowanie problemem. Dwa węże na dolocie pod spodem były nakruszale i od temp sie przegrzały wystarczyło je wymienić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja