Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2024, 10:13
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Snopków
Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
Witam pacjent Audi A6C6 2.7 tdi 2006 Q
Problem ze zrywającym się paskiem osprzętu.
Pasek strzelił już 5 z koleji .
Po strzeleniu paska 1-wszego wrzuciłem nowy pasek napinacz i komplet rolek (oczywiście uszczelniacz bo pasek cofnął go)
Zrobiłem z 200 km strzelił 2-gi pasek oczywiście zestaw nowy pasek, uszczelniacz i włożyłem regenerowany alternator pompa wody nowa i koło pompy wspomagania .
Po 40 km znowu to samo.
Oddałem koło pasowe i koła pompy wody i wspomagania na tokarkę w celu sprawdzenia czy nie jest któreś krzywe ( koła są proste nie mają bicia )
Czy wał może mieć na tyle luzu wzdłużnego że to on zrzuca pasek ?
Ręce i klucze już opadają .
Dodam w oryginale alternator nie posada koła wolnobieznego oraz koło pasowe jest z małą ilością gumy a nie jak standardowe koła.
Problem ze zrywającym się paskiem osprzętu.
Pasek strzelił już 5 z koleji .
Po strzeleniu paska 1-wszego wrzuciłem nowy pasek napinacz i komplet rolek (oczywiście uszczelniacz bo pasek cofnął go)
Zrobiłem z 200 km strzelił 2-gi pasek oczywiście zestaw nowy pasek, uszczelniacz i włożyłem regenerowany alternator pompa wody nowa i koło pompy wspomagania .
Po 40 km znowu to samo.
Oddałem koło pasowe i koła pompy wody i wspomagania na tokarkę w celu sprawdzenia czy nie jest któreś krzywe ( koła są proste nie mają bicia )
Czy wał może mieć na tyle luzu wzdłużnego że to on zrzuca pasek ?
Ręce i klucze już opadają .
Dodam w oryginale alternator nie posada koła wolnobieznego oraz koło pasowe jest z małą ilością gumy a nie jak standardowe koła.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
Jedyne, co przychodzi mi do głowy, oprócz oczywistego sprawdzenia ułożenia w jednej płaszczyźnie wszystkich kół napędu paska, które jak mniemam sprawdziłeś, to usterka koła pasowego wału korbowego. Samo uszkodzenie tej części, typowa usterka w V6 diesel (po około 250 tys. km). Koło to składa się de facto z dwóch kół połączonych gumą tzw. tłumik drgań skrętnych. Ta guma ulega "zniszczeniu". Sprawdź koło na okoliczność jego spójności/zwartości/monolityczności.
Czy w chwili zejścia, czy zerwania się paska jest słyszalny jakiś dźwięk ?
"Po strzeleniu paska 1-wszego wrzuciłem nowy pasek napinacz i komplet rolek (oczywiście uszczelniacz bo pasek cofnął go)" - O jakim uszczelniaczu piszesz ?
Czy w chwili zejścia, czy zerwania się paska jest słyszalny jakiś dźwięk ?
"Po strzeleniu paska 1-wszego wrzuciłem nowy pasek napinacz i komplet rolek (oczywiście uszczelniacz bo pasek cofnął go)" - O jakim uszczelniaczu piszesz ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2024, 10:13
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Snopków
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
Pasek jak go przetnie , wchodzi między koło pasowe a słupek silnika i wciska uszczelniacz wału od strony koła pasowego .
Co do koła pasowego to u mnie jest takie Teraz założę z 3.0 TDI takie : Stare koło według tokarza jest idealnie proste tak samo jak kolo pompy wody i wspomagania (nowe kolo ) , ale oddałem wszystkie na sprawdzenie.
Właśnie chodzi o to ze przed pocięciem paska w strzępy , nie ma żadnych dźwięków , pisku smrodu , dowiaduje się o tym że ginie wspomaganie i kontrolka ładowania świeci się.
Co do koła pasowego to u mnie jest takie Teraz założę z 3.0 TDI takie : Stare koło według tokarza jest idealnie proste tak samo jak kolo pompy wody i wspomagania (nowe kolo ) , ale oddałem wszystkie na sprawdzenie.
Właśnie chodzi o to ze przed pocięciem paska w strzępy , nie ma żadnych dźwięków , pisku smrodu , dowiaduje się o tym że ginie wspomaganie i kontrolka ładowania świeci się.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
Nie musisz wstawiać zdjęć koła(nie z Twojego auta) znalezionych w sieci. Doskonale wiem, jak ono wygląda - miałem jego awarię i wymieniałem go
To koło może wyglądać na proste, a podczas pracy/obrotów (jeżeli posiada wcześniej wspomnianą przeze mnie usterkę) wykazywać odchyłkę(sporą odchyłkę) od płaszczyzny kół i powodować zejście paska. Nie, nie forsuję na siłę jego awarii ale tu wobec wymiany wszystkich rolek układu nie ma wiele opcji usterek (+ to co napisane poniżej)
Co jeszcze przychodzi do głowy - czy jesteś absolutnie pewien, że pasek został odpowiednio/prawidłowo ułożony na kołach ? Koniecznie sprawdź zgodność ze schematem.
Sprawdziłbym jeszcze zachowanie kręcących się (w czasie ich pracy) kół, które pasek obejmuje. Tak, na obrotach biegu jałowego, jak i i na wyższych. I nie przez szparę pomiędzy pasem przednim, a dekoracyjną pokrywą silnika... Proponuję raczej odchylenie pasa przedniego, niestety....
Pojazdy bez dodatkowego krążka (rolki):
1 - generator
2 - krążek linowy
3 - krążek linowy
4 - pompa płynu chłodzącego
5 - Pompa łopatkowa
6 - Sprężarka klimatyzacji
7 - Element napinający do pasków wielorowkowych
8 - Tłumik drgań

To koło może wyglądać na proste, a podczas pracy/obrotów (jeżeli posiada wcześniej wspomnianą przeze mnie usterkę) wykazywać odchyłkę(sporą odchyłkę) od płaszczyzny kół i powodować zejście paska. Nie, nie forsuję na siłę jego awarii ale tu wobec wymiany wszystkich rolek układu nie ma wiele opcji usterek (+ to co napisane poniżej)
Co jeszcze przychodzi do głowy - czy jesteś absolutnie pewien, że pasek został odpowiednio/prawidłowo ułożony na kołach ? Koniecznie sprawdź zgodność ze schematem.
Sprawdziłbym jeszcze zachowanie kręcących się (w czasie ich pracy) kół, które pasek obejmuje. Tak, na obrotach biegu jałowego, jak i i na wyższych. I nie przez szparę pomiędzy pasem przednim, a dekoracyjną pokrywą silnika... Proponuję raczej odchylenie pasa przedniego, niestety....
Pojazdy bez dodatkowego krążka (rolki):
1 - generator
2 - krążek linowy
3 - krążek linowy
4 - pompa płynu chłodzącego
5 - Pompa łopatkowa
6 - Sprężarka klimatyzacji
7 - Element napinający do pasków wielorowkowych
8 - Tłumik drgań
- Załączniki
-
- A13-0866 Bez dodatkowej rolki.png (9.09 KiB) Przejrzano 917 razy
Ostatnio zmieniony 14 lis 2024, 12:06 przez tomnik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2024, 10:13
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Snopków
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
Wrzucę tak czy siak nowe koło pasowe. Rolki chodzą idealnie brak jakiego kolwiek szumu pisku i innych dzięków . Niestety odpalić bez pasa przedniego nie mogę bo to automat i chłodzenie skrzyni jest w pasie , a przez te 40 km czy za pierwszym razem 200 jeździłem nią we wszystkich prędkościach obrotowych i pełen ogień i stała 2 h parkotala .
Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Koła z ciekawości oddałem do tokarza żeby sprawdzić czy nie bije któreś i mówił ze są idealnie proste , nawet te aluminiowe
Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Koła z ciekawości oddałem do tokarza żeby sprawdzić czy nie bije któreś i mówił ze są idealnie proste , nawet te aluminiowe
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
Nie odniosłeś się do - "Co jeszcze przychodzi do głowy - czy jesteś absolutnie pewien, że pasek został odpowiednio/prawidłowo ułożony na kołach ? Koniecznie sprawdź zgodność ze schematem"
W poprzednim poście dodałem schemat osadzenia paska.
PS. Koszt koła pasowego wału korbowego w granicach 800-900 zł
W poprzednim poście dodałem schemat osadzenia paska.
PS. Koszt koła pasowego wału korbowego w granicach 800-900 zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2024, 10:13
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Snopków
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
Tak tego jestem pewien, na milion procent i pasek również strzałka w dobrym kierunku . W sumie każde 4 paski 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
A czy przypadkiem nikt przed Tobą tam nie grzebał i przypadkiem któreś z kółek ( wody,wspomagania ) nie jest od innego modelu ? Sprawdź te 2 kółka pasowe pod względem nr fabrycznego z tym,co powinno być.Może ktoś wcześniej zdejmował np.kółko pasowe pompy wspomagania i mu się zgięło i założył takie co wpadło mu w ręce i np odstaje o 2mm i podcina krawędzią pasek? One nr maja podobne a różnią się odsadzeniem .A na rozstaw śrub jest ten sam w Vagach, lub też są zamienione miejscami. Teraz to już niczego nie można być pewnym
No chyba,że podwyżek wszystkiego 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2024, 10:13
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Snopków
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
No koło pompy wspomagania kupiłem nowe po Vinie . Koło pompy wody oddane do tokarza na sprawdzenie bicia ( żadne koło wraz ze starym pasowym nie mają bicia ).
Brałem pod uwagę krzywiznę kół bo są alumininiowe.
Zmontowałem wczoraj wszystko nowe i pozostaje mi jeździć obserwować .
Koło pasowe nowe
sprężarki klimy
Rolki prowadzące
Nowe sprzegielko alternatora
Pasek
Jeździć obserwować , mam nadzieję że przejadę więcej niż 40 km.
Jak wczoraj złożyłem to chodziła z 1 h na różnych obrotach i nic się tam nie dzieje nie pokojaceho
Ogólnie to brałem pod uwagę grzebanie ponieważ to świeży zakup , ale wszystko było stare jak oglądałem przy kupnie pasek już wymagał wymiany.
Brałem pod uwagę krzywiznę kół bo są alumininiowe.
Zmontowałem wczoraj wszystko nowe i pozostaje mi jeździć obserwować .
Koło pasowe nowe
sprężarki klimy
Rolki prowadzące
Nowe sprzegielko alternatora
Pasek
Jeździć obserwować , mam nadzieję że przejadę więcej niż 40 km.
Jak wczoraj złożyłem to chodziła z 1 h na różnych obrotach i nic się tam nie dzieje nie pokojaceho
Ogólnie to brałem pod uwagę grzebanie ponieważ to świeży zakup , ale wszystko było stare jak oglądałem przy kupnie pasek już wymagał wymiany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
No ale kiedy kupiłeś nowe po vinie? teraz czy wcześniej? Tak,jak pisałem.Może wcześniej ktoś grzebał i zdejmyjąc zwykłem 3 ramiennym ściągaczem możesz zfiąć kółko wody czy wspomagania.Może kto miał "podobne" i założył A wystarczy niewielka różnica w odsadzeniu i będzie się pasek podcinał.Pzerabiałem podobny temat w bmw syna i tak było źle osadzone kółko przez warsztat poprzedniego właściciela i po 300km pasek był w połowie podcięcy,bo źle spasowane podcinało asek a na dodatek to,że miał stożek na kółku przesuwało pasek na kółku w stronę niższą i krawędziowało cały czas.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 426
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
Sprawdź liczbę rowków na kołacz bo buły wersie 5 i rowkowe jeżeli liczba rowków nie zgadza się na którymś kole będzie pasek cięło i rwało .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
Witam, przerabiałem ten temat. Pasek kilka razy mi zjechał z jednej z rolek odwracających, w porę wychwyciłem, zanim spadł zupełnie. Aż pewnego pięknego dnia zsunął się tym razem na rant koła pasowego wału, a to zrobiło z niego spagetti.
Winne było koło pasowe wału, już wypracowało swoje, po jego wymianie jak ręką odjął, do tej pory spokój.
Winne było koło pasowe wału, już wypracowało swoje, po jego wymianie jak ręką odjął, do tej pory spokój.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2024, 10:13
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Snopków
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
U mnie chyba tak samo , chociaz wymieniłem wszystko wiec nie wiem co przyniosło rezultaty
.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2024, 10:13
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Snopków
Re: Spadające paski osprzętu 2.7 TDI
I wracamy do punktu wyjścia . Po wymianie wszystkiego i przejechaniu 1000 km , pasek znowu zerwało.
Mam już dosyć tego trupa. Miała problem z odpaleniem i w końcu odplila pasek zapiszczał i zerwało go , wkręcił się między koło pasowe a blok i zatrzymał silnik .
Mam już dosyć tego trupa. Miała problem z odpaleniem i w końcu odplila pasek zapiszczał i zerwało go , wkręcił się między koło pasowe a blok i zatrzymał silnik .