[A6 C6 3.0TDI] Słaby dół..
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
[A6 C6 3.0TDI] Słaby dół..
Witam, posiadam A6 C6 Avant 3.0tdi ASB 233ps i Allroada też w tym silniku..
Z A6 mam pewien problem, mianowicie słabo wkręca się jakby na obroty np po redukcji jak sie walnie kickdown, i ma bardzo słaby dół..Czuć dopiero "wbijanie w fotel" przy około 3500tys rpm... I ogólnie mam wrażenie, że gdy sie wciśnie okolo 3/4 pedału gazu to lepiej przyspiesza niż z pedałem w podłodze... Zrobiłem nawet test bo myślałem, że to tylko mi sie wydaje.. Stanęlismy z bratem obok siebie A6 vs Allroad i od 0-100 Allroad był 2dlugości z przodu.. I w ogóle jak się w tym Allroadzie lekko muśnia pedał gazu to bez zasanowienia rusza jak torpeda a niestety w A6 tego nie ma.. musi chwile pomyśleć i jak już rusza to nie ma takiego przeciagu.. Mierzyłem też przyspieszenie, żeby nie było że Allroad jest np po chipie i dlatego tak jedzie.. W A6 wyszlo zamiast deklarowanych 7.4s 0-100 było 8.5s ; 8.6s a nawet 9.0s. Natomiast w allroadzie wychodzi tak jak powinno faktycznie być.. V max wydaje mi się być normalny bo po autobahnie jechałem 243km/h i jeszcze przyepieszał ale trzeba bylo już hamować.. VAG żadnych błędów nie wywala.. Filtry, olej powymieniane.. Aha samochód stał około 3-4 miesiące nieruszany zanim go kupiłem...
Czy ktoś wie w czym może tkwić problem? Bo już mnie załamka bierze, że tak słabo auto jeździ aż nawet na trasie 2.0tdi po chipie trzyma mi się na ogonie
Z A6 mam pewien problem, mianowicie słabo wkręca się jakby na obroty np po redukcji jak sie walnie kickdown, i ma bardzo słaby dół..Czuć dopiero "wbijanie w fotel" przy około 3500tys rpm... I ogólnie mam wrażenie, że gdy sie wciśnie okolo 3/4 pedału gazu to lepiej przyspiesza niż z pedałem w podłodze... Zrobiłem nawet test bo myślałem, że to tylko mi sie wydaje.. Stanęlismy z bratem obok siebie A6 vs Allroad i od 0-100 Allroad był 2dlugości z przodu.. I w ogóle jak się w tym Allroadzie lekko muśnia pedał gazu to bez zasanowienia rusza jak torpeda a niestety w A6 tego nie ma.. musi chwile pomyśleć i jak już rusza to nie ma takiego przeciagu.. Mierzyłem też przyspieszenie, żeby nie było że Allroad jest np po chipie i dlatego tak jedzie.. W A6 wyszlo zamiast deklarowanych 7.4s 0-100 było 8.5s ; 8.6s a nawet 9.0s. Natomiast w allroadzie wychodzi tak jak powinno faktycznie być.. V max wydaje mi się być normalny bo po autobahnie jechałem 243km/h i jeszcze przyepieszał ale trzeba bylo już hamować.. VAG żadnych błędów nie wywala.. Filtry, olej powymieniane.. Aha samochód stał około 3-4 miesiące nieruszany zanim go kupiłem...
Czy ktoś wie w czym może tkwić problem? Bo już mnie załamka bierze, że tak słabo auto jeździ aż nawet na trasie 2.0tdi po chipie trzyma mi się na ogonie
- piatek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gryfice
Nie chcę powielać tematu, mam u siebie podobnie, najlepszy pomiar od 0-100 km/h wyszedł 8,1s. Najgorzej mnie wkurza, że jadąc na 6 biegu tak koło 100-110 km/h i przymierzam się do wyprzedzania, dodaje gaz i nic prawie się niedziele aż do momentu jak komputer stwierdzi że trzeba zredukować bieg i dopiero jest odejście. Czytałem o przepływce i w moim przypadku niema znaczenia, wczoraj montowałem nową i nie było różnicy. Panowie macie jakieś pomysły? Z logami jest mały problem bo niemam vasa/vag jedynie tylko apka na kalkulatorze, która nie wykazuje żadnych błędów.
- piatek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gryfice
Ale co ma EGR i klapy do mocy z dołu? EGR puszcza spaliny lub nie, a klapy to do mocy raczej nic nie mają. Poprzedni właściciel wywalił bebechy z DPF (krzywy układ wydechowy, zdemolowany uchwyt tłumika) i jest teraz pusta puszka, no i jakoś to programowo wyłączone - może to być jedna z przyczyn? Może wywalić całkiem tego PDF żeby nie działał jak puszka rezonansowa i coś tam wstawić.
Ale klapy właśnie od tego są żeby lepiej się mieszanka spalala w zależności od obrotów = więcej mocy
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
piatek pisze:Ale co ma EGR i klapy do mocy z dołu? EGR puszcza spaliny lub nie, a klapy to do mocy raczej nic nie mają. Poprzedni właściciel wywalił bebechy z DPF (krzywy układ wydechowy, zdemolowany uchwyt tłumika) i jest teraz pusta puszka, no i jakoś to programowo wyłączone - może to być jedna z przyczyn? Może wywalić całkiem tego PDF żeby nie działał jak puszka rezonansowa i coś tam wstawić.
Klapy odpowiadają za Nm więc do mocy mają się nijak, ale do przyspieszenia już w ch..j:)
Ogólnie jak klekot nie jedzie to trzeba PB kupić
- piatek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gryfice
Skoro tak mówicie to trzeba się będzie za nie zabrać na poważnie. Jak go kupiłem to był błąd klap, wymieniłem cięgna na nowe ory i teraz nie mam problemu zapalającej się kontrolki tylko raz na dwa tygodnie skanuje go TORGUE i jest błąd klapy 1.
tak wygląda to u mnie, czyściłem sam dolot, klap nie ruszałem bo obawiam się, że jak wyczyszczę to rozszczelnie,
https://www.dropbox.com/s/p1rmdih7duyrm ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/iw3ncl34sc0if ... 0.jpg?dl=0
tak wygląda to u mnie, czyściłem sam dolot, klap nie ruszałem bo obawiam się, że jak wyczyszczę to rozszczelnie,
https://www.dropbox.com/s/p1rmdih7duyrm ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/iw3ncl34sc0if ... 0.jpg?dl=0
- piatek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gryfice
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kole ... cket_id=16
ten zestaw sprawdzony? Do tanich nie należy to chyba jest okej.
ten zestaw sprawdzony? Do tanich nie należy to chyba jest okej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 paź 2010, 06:58
- Lokalizacja: Małopolska
Na początek daj sobie spokój z wymianą prętów spróbuj czyszczenia i wymiany cięgien(zestaw naprawczy z ASO za 50zł). Zrobiłem porządek z obydwoma kolektorami 2 lata temu w Touaregu. Właśnie celowo wydłubałem całe kolektory, żeby ocenić stan tych właśnie prętów i doszedłem do następujących wniosków na podstawie mojego T 2006r przebieg ok 200 000:
1. Kolektory i klapki są mocno zanieczyszczone nagarem, w przypadku prawego(miałem rok temu zmieniane w nim samo cięgno bez czyszczenia kolektora-poprzedni właściciel ) nagar blokował ruch klapki.
2. Ułożyskowania pręta są w bardzo dobrym stanie i nie ma sensu ich wymieniać. Luzy na prawde są minimalne, ja po dokładnym wyczyszczeniu zastosowałem w miejscach tarcia suchy smar teflonowy w sprayu-polecam.
3. Przy wciskaniu końcówki pręta, którą dostajemy w zestawie naprawczym, należy zwrócić uwagę na to żeby po założeniu klapki względem otworów kolektora były wycentrowane. Ja musiałem podłożyć cienki śrubokręt po przeciwnej stronie pręta. Również na gniazdo końcówki i połączenia kulowe łączenika polecam smar PTFE.
4. Myślę że zawsze należy indywidualnie ocenić stan ułożyskowania pręta. U mnie był minimalny. Jakby był u mnie taki jak na filmie - dziesiąta sekunda, zobaczcie jak lata cały pręt z klapkami, to pewnie bym takiego nie założył tylko szukał nowego(pewnie używanego z małym luzem, lub zastanowiłbym się nad AZ, ale nie wiem czy oni coś robią z tymi ułożyskowaniami).
1. Kolektory i klapki są mocno zanieczyszczone nagarem, w przypadku prawego(miałem rok temu zmieniane w nim samo cięgno bez czyszczenia kolektora-poprzedni właściciel ) nagar blokował ruch klapki.
2. Ułożyskowania pręta są w bardzo dobrym stanie i nie ma sensu ich wymieniać. Luzy na prawde są minimalne, ja po dokładnym wyczyszczeniu zastosowałem w miejscach tarcia suchy smar teflonowy w sprayu-polecam.
3. Przy wciskaniu końcówki pręta, którą dostajemy w zestawie naprawczym, należy zwrócić uwagę na to żeby po założeniu klapki względem otworów kolektora były wycentrowane. Ja musiałem podłożyć cienki śrubokręt po przeciwnej stronie pręta. Również na gniazdo końcówki i połączenia kulowe łączenika polecam smar PTFE.
4. Myślę że zawsze należy indywidualnie ocenić stan ułożyskowania pręta. U mnie był minimalny. Jakby był u mnie taki jak na filmie - dziesiąta sekunda, zobaczcie jak lata cały pręt z klapkami, to pewnie bym takiego nie założył tylko szukał nowego(pewnie używanego z małym luzem, lub zastanowiłbym się nad AZ, ale nie wiem czy oni coś robią z tymi ułożyskowaniami).
- piatek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 13 sty 2009, 10:15
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gryfice
Cięgła już wymieniłem oba i tak jak pisałem wyżej błąd się rzadko pojawia (niema już kontrolki awarii na zegarach). Ciągle nie rozumiem jaki one mają wpływ na moc w moim przypadku skoro chodzą, nagar uważam, że nie jest taki duży, czyli mogą się nie domykać i dopuszczać więcej powietrza? Więcej powietrza - więcej mocy czy to tak?
Czym się pozbyć/umyć ten nagar, żeby się mocno nie namęczyć??
Czym się pozbyć/umyć ten nagar, żeby się mocno nie namęczyć??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 paź 2010, 06:58
- Lokalizacja: Małopolska
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga