[A6 C6] - skacze temperatura silnika
[A6 C6] - skacze temperatura silnika
Witam szanownych kolegów.
Pierwsze przymrozki nastały, a co za tym idzie pierwsze problemy :-?
A konkretnie chodzi mi o wskazania temperatury silnika.
Zauważyłem że rano przy około zerowej temp. powietrza, silnik rozgrzewa się sporo dłużej niż dotychczas ( z dużym naciskiem na SPORO) Ale to jestem jeszcze sobie w stanie racjonalnie wytłumaczyć ( duży silnik + duży układ itd) Problem nasila się znacznie w momencie gdy włączę climatronic na Hi. Temperatura rośnie ( bardzo wolno) tylko do 70 stopni i stoi. Z nawiewu leci ciepłe powietrze . W momencie gdy wyłączę climatronic po jakimś czasie temp rośnie do około 90 stopni. Ale nawet stojąc w miejscu ( testowałem) po ponownym włączeniu climatronica temp. spada do około 70 stopni. Po podpięciu pod komputer - błędów brak.
Czy to wina termostatu ? A może czujnika temp ? Dodam tylko iż jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla , ( poza Starem , gdzie takie problemy załatwiało się kartonem , umocowanym przed chłodnicą :lol: he he ) i brak mi porównania .
Z góry dziękuję za odp.
Pozdrawiam
Pierwsze przymrozki nastały, a co za tym idzie pierwsze problemy :-?
A konkretnie chodzi mi o wskazania temperatury silnika.
Zauważyłem że rano przy około zerowej temp. powietrza, silnik rozgrzewa się sporo dłużej niż dotychczas ( z dużym naciskiem na SPORO) Ale to jestem jeszcze sobie w stanie racjonalnie wytłumaczyć ( duży silnik + duży układ itd) Problem nasila się znacznie w momencie gdy włączę climatronic na Hi. Temperatura rośnie ( bardzo wolno) tylko do 70 stopni i stoi. Z nawiewu leci ciepłe powietrze . W momencie gdy wyłączę climatronic po jakimś czasie temp rośnie do około 90 stopni. Ale nawet stojąc w miejscu ( testowałem) po ponownym włączeniu climatronica temp. spada do około 70 stopni. Po podpięciu pod komputer - błędów brak.
Czy to wina termostatu ? A może czujnika temp ? Dodam tylko iż jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla , ( poza Starem , gdzie takie problemy załatwiało się kartonem , umocowanym przed chłodnicą :lol: he he ) i brak mi porównania .
Z góry dziękuję za odp.
Pozdrawiam
SIŁA CZŁOWIEKA NIE POLEGA NA TYM, ŻE NIGDY NIE UPADA, ALE NA TYM, ŻE POTRAFI SIę PODNIEŚć.
- mgruszecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
- Lokalizacja: Sosnowiec
Witaj,
Nawiazujac do stara... to powinienes wiedziec, ze jak silnik lapie temperature ponad norme to mozemy ja obnizyc ustawiajac dmuchawe na max obrotow i na gorace powietrze. Tak samo jest tutaj, jak auto zaczyna sie dogrzewac i ustawisz na climatroniku HI to cala cieplote (ktora jeszce nie jest bardzo ciepla) wieje Ci do srodka a nagrzewnica jest chlodzona zimym powietrzem zewnetrznym ktore zamienia sie w cieple po czym nagrzewnica traci cieplote i do obiegu silnika wraca chlodniejsza ciecz. Tak wiec ustaw klimatronik na 23C a on CI bedize sam podnosil temperature adekwatnie do rozgrzania ukladu chlodzenia.
Mam nadzieje, ze sie nie myle
Na postoju przy zimnej temperaturze zewnetrznej i ustawionym mocnym ogrzewaniu kazdy silnik zrzuci temperture, bo dzieje sie tak jak powyzej sprobowalem wyjasnic - tak mysle ![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Nawiazujac do stara... to powinienes wiedziec, ze jak silnik lapie temperature ponad norme to mozemy ja obnizyc ustawiajac dmuchawe na max obrotow i na gorace powietrze. Tak samo jest tutaj, jak auto zaczyna sie dogrzewac i ustawisz na climatroniku HI to cala cieplote (ktora jeszce nie jest bardzo ciepla) wieje Ci do srodka a nagrzewnica jest chlodzona zimym powietrzem zewnetrznym ktore zamienia sie w cieple po czym nagrzewnica traci cieplote i do obiegu silnika wraca chlodniejsza ciecz. Tak wiec ustaw klimatronik na 23C a on CI bedize sam podnosil temperature adekwatnie do rozgrzania ukladu chlodzenia.
Mam nadzieje, ze sie nie myle

![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Witam
Dziękuję za szybką odp. Co do ogrzewania w starze :mrgreen: he he to było to tak dawno ze nie pamiętam. Ale jeżeli faktycznie w audi jest tak jak pisze kolega mgruszecki , to po raz kolejny niemieccy inżynierowie dali d... Jak pisałem w pierwszym poście jest to mój pierwszy samochód osobowy z silnikiem diesla. Jak do tej pory miałem "naście" aut zasilanych Pb. ( z przewagą japońskich marek) Nigdy nie zauważyłem takich skoków temperatury w żadnym z moich pojazdów. Mało tego , po wnikliwej analizie samochodów z silnikami diesla , wśród znajomych oraz rodziny ( volvo, honda, toyota, itd) wszyscy zgodnie twierdzą , że i owszem po włączeniu ogrzewania zimą na maxa , silnik rozgrzewa się ciut dłużej ( około 1-2 minuty) ale temperatura stoi jak " mur" ( a już w japońskich autach , jest to dopracowane do perfekcji ). A tu :shock: takie jaja .
Pozdrawiam
Dziękuję za szybką odp. Co do ogrzewania w starze :mrgreen: he he to było to tak dawno ze nie pamiętam. Ale jeżeli faktycznie w audi jest tak jak pisze kolega mgruszecki , to po raz kolejny niemieccy inżynierowie dali d... Jak pisałem w pierwszym poście jest to mój pierwszy samochód osobowy z silnikiem diesla. Jak do tej pory miałem "naście" aut zasilanych Pb. ( z przewagą japońskich marek) Nigdy nie zauważyłem takich skoków temperatury w żadnym z moich pojazdów. Mało tego , po wnikliwej analizie samochodów z silnikami diesla , wśród znajomych oraz rodziny ( volvo, honda, toyota, itd) wszyscy zgodnie twierdzą , że i owszem po włączeniu ogrzewania zimą na maxa , silnik rozgrzewa się ciut dłużej ( około 1-2 minuty) ale temperatura stoi jak " mur" ( a już w japońskich autach , jest to dopracowane do perfekcji ). A tu :shock: takie jaja .
Pozdrawiam
SIŁA CZŁOWIEKA NIE POLEGA NA TYM, ŻE NIGDY NIE UPADA, ALE NA TYM, ŻE POTRAFI SIę PODNIEŚć.
- mgruszecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
- Lokalizacja: Sosnowiec
A no wlasniemops51 pisze:Jak pisałem w pierwszym poście jest to mój pierwszy samochód osobowy z silnikiem diesla. Jak do tej pory miałem "naście" aut zasilanych Pb




pozdro
Witam. Emocje po walce opadły :evil: , czas wrócić na ziemię. Też mi się wydaje , że te skoki temperatury to raczej nie norma. Mam zatem pytanie do kolegów . Gdzie w tych silnikach ( 2,7 i 3,0) jest umiejscowiony termostat ? Czy aby go wymienić trzeba posiadać" licencję pilota " ( jak w starszych jednostkach 2,5 ). Myślę że sam zakup termostatu , nawet w ASO nie będzie , się wiązał z większymi kosztami . A może się mylę ?
Z góry dziękuję za odp.
Ps. a teraz czas na <alpaga> za Andrzeja
( aby dał już sobie spokój z boksem )
Pozdrawiam
Z góry dziękuję za odp.
Ps. a teraz czas na <alpaga> za Andrzeja
( aby dał już sobie spokój z boksem )
Pozdrawiam
SIŁA CZŁOWIEKA NIE POLEGA NA TYM, ŻE NIGDY NIE UPADA, ALE NA TYM, ŻE POTRAFI SIę PODNIEŚć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Jest pod kołem pompy wody. A to z kolei jest pod obudową paska zębatego pomp (cr, woda) z przodu silnika.mops51 pisze:Gdzie w tych silnikach ( 2,7 i 3,0) jest umiejscowiony termostat ?
to zależymops51 pisze:Czy aby go wymienić trzeba posiadać" licencję pilota "

Nie mylisz się. Sam "termostat" jest troszku podobny do tego z fiata 125p i kosztuje w ASO koło 2 stówekmops51 pisze:Myślę że sam zakup termostatu , nawet w ASO nie będzie , się wiązał z większymi kosztami . A może się mylę ?

pozdr
_TMr
Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
- mgruszecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 18 paź 2009, 00:51
- Lokalizacja: Sosnowiec
Witam
Jednak chyba to termostat. Dziś rano podczas jazdy , precyzyjnie poddałem obserwacji wskaźnik temperatury. Temperatura powietrza - +7 stopni. Trasa z Sopotu do Rumi ( miastem) Ogrzewanie wyłączone ( off) Czas uzyskania temperatury - 90 stopni - 16 minut ciągłej jazdy w mieście ( dystans około 15-16 km). Wskaźnik temperatury bardzo flegmatycznie przemieszczał się ku górze. Proszę kolegów o wypowiedź w tej kwestii . bo jeżeli ten model tak ma , to odpuszczam tematy i zapominam o sprawie.
Pozdrawiam
Jednak chyba to termostat. Dziś rano podczas jazdy , precyzyjnie poddałem obserwacji wskaźnik temperatury. Temperatura powietrza - +7 stopni. Trasa z Sopotu do Rumi ( miastem) Ogrzewanie wyłączone ( off) Czas uzyskania temperatury - 90 stopni - 16 minut ciągłej jazdy w mieście ( dystans około 15-16 km). Wskaźnik temperatury bardzo flegmatycznie przemieszczał się ku górze. Proszę kolegów o wypowiedź w tej kwestii . bo jeżeli ten model tak ma , to odpuszczam tematy i zapominam o sprawie.
Pozdrawiam
SIŁA CZŁOWIEKA NIE POLEGA NA TYM, ŻE NIGDY NIE UPADA, ALE NA TYM, ŻE POTRAFI SIę PODNIEŚć.
U mnie również skakał wskaźnik temperatury silnika. Okazało się , że tylko ten od zegara, natomiast czujnik temperatury (występują dwa czujniki w jednej obudowie) podający dane do komputera niezmiennie po rozgrzaniu silnika podawał 90C. Także ta temperatura widoczna na zegarze niekoniecznie ma wpływ na dawkę paliwa i spalanie. Najlepiej porównać wskazania na vag-u te dwa wskazania czy się nie różnią znacznie od siebie i porównać je również ze wskaźnikiem temperatury oleju. Jeżeli wszystkie wskazania nie przekraczają 82C to czas na wymianę termostatu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Mops51, u mnie raczej temperatura silnika osiąga przepisowe 90 stopni (nawet z włączonym klimatronikiem na HI.... ) . Myślę że jest to kwestia przejechania kilku-kilkunastu kilometrów teraz.
Czy zauważasz różnicę przy daniu w klimatroniku opcji "auto" przy nastawionej maxymalnej temperaturze? (jeśli tak - to dobrze, jeśli nie - coś jest nie tak).
Klimatronik steruje jednostką pompowo-zaworową w podszybiu (dwa zaworki i jedna pompka obiegu nagrzewnicy) i uwzględnia życzenia kierowcy. Ale nie do końca
... w opcji auto przy niedogrzanym silniku stopień otwarcia N171 i N172(te zaworki...) powinien być minimalny, a dmuchawa nie powinna zbyt szaleć. Jeśli jest inaczej - problem może być wszędzie. Tak samo w elemencie czysto mechanicznym jakim jest termostat obiegu silnik-chłodnica (sprawdź łapką czy jest ciepła!), jak i w czujnikach temperatury nawiewu, czujnikach temepratury płynu chłodzącego, błedach w nastawach klimatronika, uszkodzonym module pompowo-zaworowym, błędach w połączeniach wodnych (przy założeniu że auto masz "od kogoś"), błędnym funkcjonowaniu ogrzewania dodatkowego, częściowym zapowietrzeniu układu i pewno kilku innych... 
pozdr
_TMr
Czy zauważasz różnicę przy daniu w klimatroniku opcji "auto" przy nastawionej maxymalnej temperaturze? (jeśli tak - to dobrze, jeśli nie - coś jest nie tak).
Klimatronik steruje jednostką pompowo-zaworową w podszybiu (dwa zaworki i jedna pompka obiegu nagrzewnicy) i uwzględnia życzenia kierowcy. Ale nie do końca


pozdr
_TMr
Witam,
podłączam się do tematu, bo mnie niestety ten problem dopadł w piątek
Jechałem z Katowic do Krakowa (+-80 km) DK79 (szkoda mi 8 zeta na A4). W mieście silnik zagrzał się do 90 st. Niestety poza miastem gdzie jechało się płynnie (90-110 km/h) temperatura zaczęła spadać (podczas jazdy). Zauważyłem, że dzieje się tak gdy silnik pracuje poniżej 2.000 obrotów. Jadąć na większych obrotach temperatura znowu rosła a potem malała i tak w kółko. Temperatura na zewnątrz dochodziła niejscami do -18 ale to raczej nie powinno mieć znaczenia na takim odcinku...? Wymieniałem w piątek oleje, fltry i zwróciłem mechanikowi na to uwagę. Ponoć sprawdził czujnik i termostat i są ok. Co może być więc przyczyną?
Aha, jeszcze jedno temperatura w samochodzie 23 st. w trybie ECON.
Dzięki z góry za diagnozę
podłączam się do tematu, bo mnie niestety ten problem dopadł w piątek
Aha, jeszcze jedno temperatura w samochodzie 23 st. w trybie ECON.
Dzięki z góry za diagnozę

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 lis 2010, 10:36
- Lokalizacja: leszno
witam. u mnie taka mała zagwostka,otóż:ile czasu powinien nagrzewac sie silnik diesla,mam podejrzenia,ze w mojej a6 rozgrzewa sie za długo.czas rozgrzania to około 20min.temp.0 stopni,wczesniej tez mialem diesle ale tak długo to sie nie nagrzewły.termostat wymieniłem i to samo,na kompie pokazuje tyle samo co na zegarze,wiec to chyba nie czujnik?jak juz osiagnie te 90 stopni to chyba jest 93 stopnie bo wskazówka staje za 90-tką.co to moze byc waszym zdaniem?proszę o podpowiedz.Pozdrawiam wszystkich :lol:
piter
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 lis 2010, 10:36
- Lokalizacja: leszno