[ ASB 3.0 232 KM] Rzuca, buja samochodem na postoju.
[ ASB 3.0 232 KM] Rzuca, buja samochodem na postoju.
Witam, od pewnego czasu moją C6 coś boli. Chodzi o to że czasami przy temperaturze silnika 70-80C na postoju występuje dosyć odczuwalne rzucanie/telepanie/bujanie się nadwozia, wrażenie jest takie jakby silnik się dławił jednak obroty stoją w miejscu, nie są to drgania tylko takie szarpnięcia, czuć że wydobywają się gdzieś od lewej strony podwozia przy silniku, gdy lekko dodam gazu do 1200 obrotów i puszczę to tak twardo spada z tych obrotów i pojawia się to szarpnięcie, a gdy dodam energiczniej gazu to drgań nie ma. Zjawisko nie występuje gdy silnik się rozgrzeje, i też nie zawsze występuje. Np dziś odpaliłem auto wszystko pięknie, podjechałem pod sklep, silnik był rozgrzany do 70C, dałem na P i zaczęło szarpać/rzucać, zgasiłem poszedłem do sklepu, po 10min wracam odpalam i szarpnięć brak. Myślałem że do EGR ale nie był zawalony nagarem, wyczyściłem przy okazji kolektor i przepustnicę ale nic to nie dało. Wtryski mam lekko zapieczone, przepływka też była czyszczona i jest sprawna, stan DPF'a też jest ok z tego co widzę w vcds. Nie wiem co to może być, skrzynia chodzi dobrze, konwerter wydaje się być sprawny nie ma pływających obrotów, nic nie szarpie. Może poduchy pod silnikiem? ale vcds nie pokazuje żadnych błędów.
W czasie jazdy nic nie szarpie, obroty trochę pływają przy hamowaniu ale tylko na zimnym silniku. To szarpanie z tego co zauważyłem występuje tylko na postoju przy wrzuconym Parkingu na skrzyni i tylko gdy silnik ma te 70C wskazówka w połowie. Zdarza się to jak na razie może 1-2 razy na tydzień, może dpf się wypala?. Z elektryką mam taki problem że wymieniłem w samochodzie żarówki dzienne na led, dostałem w zestawie rezystory by żarówki nie mrugały ale przy włączonych xenonach czasami zdarza im się zamigotać. Może to akumulator? jest jeszcze od nowości ma 12 lat :D, auto pali od strzała ale jest trochę słaby bo gdy odpalam vcds to po 5min już mi wywala komunikat o słabym aku, słaby jest bo w spoczynku ma niecałe 12V ale na razie chodzi.DaNieL993 pisze:Poszarp poduchy dla spokoju. Ale moze byc to zwiazane z elektryka mysle. A po podlaczeniu VCDS patrzyles w trakcie szarpania. Bo budzik nie koniecznie dobrze wskazuje . Czy miales takie problemy podczas jazdy ? Po dluzszym postoju czy na kazdych swiatlach jak zacznie szarpać to nie przestaje.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
DPF i ewentualna przeprowadzana jego regeneracja nie ma nic wspólnego z opisywanymi wibracjami.shadix pisze:To szarpanie z tego co zauważyłem występuje tylko na postoju przy wrzuconym Parkingu na skrzyni i tylko gdy silnik ma te 70C wskazówka w połowie. Zdarza się to jak na razie może 1-2 razy na tydzień, może dpf się wypala?
Przeczytaj o diagnozie obwodów oświetlenia zewnętrznego https://a6klub.pl/bixenon-slabe-swi ... htm#938594shadix pisze:Z elektryką mam taki problem że wymieniłem w samochodzie żarówki dzienne na led, dostałem w zestawie rezystory by żarówki nie mrugały ale przy włączonych
Rezystory, o których wspominasz nie są remedium na efekt działania diagnozy typu zimnego w przypadku zastsowania zamienników led.
Z dużym prawdopodobieństwem (graniczącym z pewnością) należałoby by sądzić, że akumulator jest do wymiany. Oczywiście jego wymiana nie będzie miała wpływu na zanik opisywanych wibracji, jak i nie wyeliminuje mrugania zastępników led.shadix pisze:akumulator? jest jeszcze od nowości ma 12 lat :D, auto pali od strzała ale jest trochę słaby bo gdy odpalam vcds to po 5min już mi wywala komunikat o słabym aku, słaby jest bo w spoczynku ma niecałe 12V ale na razie chodzi.