[A6 C6] przyspieszenie 0-100?
[A6 C6] przyspieszenie 0-100?
Witam!
Temat to przyspieszenie 0-100km/h
Konkretnie chodzi o A6 C6 3.0 TDi 4x4 Tiptronic.
Fabryka podaje 7,2s dla tiptronic i 6,9s dla manualnej skrzyni biegów.
Smigam nim od roku i swego czasu pomiar wskazywał 7,21s do 7,45s do 100km/h.
Od niedawna czas wzrósł do 8.23s - 8,48s ale czasami spada grubo poniżej 8s.
Sytuacja taka się utrzymuje od 10tyś. km i nic się nie pogarsza.
Czy ktoś miał taką przypadłość i potrafi to wyjaśnić, pomóc, podpowiedzieć dlaczego taka fajna V6 ma kaprysy.
Pozdrawiam.[/b]
Temat to przyspieszenie 0-100km/h
Konkretnie chodzi o A6 C6 3.0 TDi 4x4 Tiptronic.
Fabryka podaje 7,2s dla tiptronic i 6,9s dla manualnej skrzyni biegów.
Smigam nim od roku i swego czasu pomiar wskazywał 7,21s do 7,45s do 100km/h.
Od niedawna czas wzrósł do 8.23s - 8,48s ale czasami spada grubo poniżej 8s.
Sytuacja taka się utrzymuje od 10tyś. km i nic się nie pogarsza.
Czy ktoś miał taką przypadłość i potrafi to wyjaśnić, pomóc, podpowiedzieć dlaczego taka fajna V6 ma kaprysy.
Pozdrawiam.[/b]
Ostatnio zmieniony 05 maja 2009, 17:31 przez azcetc6, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [A6 C6] przyspieszenie 0-100?
Może zmieniłeś miejsce tankowaniaazcetc6 pisze:Witam!
Temat to przyspieszenie 0-100km/h
Konkretnie chodzi o A6 C6 3.0 TDi 4x4 Tiptronic.
Fabryka podaje 7,2s dla tiptronic i 6,9s dla manualnej skrzyni biegów.
Smigam nim od roku i swego czasu pomiar wskazywał 7,21s do 7,45s do 100km/h.
Od niedawna czas wzrósł do 8.23s - 8,48s ale czasami spada grubo poniżej 8s.
Sytuacja taka się utrzymuje od 10tyś. km i nic się nie pogarsza.
Czy ktoś miał taką przypadłość i potrafi to wyjaśnić, pomóc, podpowiedzieć dlaczego taka fajna V6 ma kaprysy.
Pozdrawiam.[/b]

Dobra sugestia "fiolet".
Nie miejsce tankowania jest to samo, paliwo prawdopodbnie też.
Dodam ża na kompie błędów nie ma, pozornie wszystko się kręci jak powinno, żadnych zauważalnych objawów, te 1,5 sekundy ciężko zauważyć w codziennej jeździe głównie po mieście, aczkolwiek brak tego oryginalnego przyspieszenia trochę czuć.
spalanie na normalnym poziomie, nie wiem co to za dziwna przypadłość.
Nie miejsce tankowania jest to samo, paliwo prawdopodbnie też.
Dodam ża na kompie błędów nie ma, pozornie wszystko się kręci jak powinno, żadnych zauważalnych objawów, te 1,5 sekundy ciężko zauważyć w codziennej jeździe głównie po mieście, aczkolwiek brak tego oryginalnego przyspieszenia trochę czuć.
spalanie na normalnym poziomie, nie wiem co to za dziwna przypadłość.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Jeśli zakładasz że moc pozostała taka sama, to z fizycznego punktu widzenia:
- wzrosła masa.... ? ... łeee chyba aż tyle nie przytyłeś od roku... :lol:
- zmienił się opór toczenia (wzrósł), lub przeniesienia napędu(zmalał) ...? i tu jest najwięcej możliwości
:
---> inne opony
---> opony o zmniejszonej przyczepności
---> inne felgi
---> zbyt małe ciśnienie w oponach
---> zbyt duże ciśnienie w oponach i mrygająca do setki lampka esp
---> ubite zawieszenie i mrygająca do setki lampka esp
no i pewnie dziesiątki innych możliwych powodów z dziurą grawitacyjną w kujawsko-pomorskiem włącznie :lol:
pozdr
_TMr
- wzrosła masa.... ? ... łeee chyba aż tyle nie przytyłeś od roku... :lol:
- zmienił się opór toczenia (wzrósł), lub przeniesienia napędu(zmalał) ...? i tu jest najwięcej możliwości

---> inne opony
---> opony o zmniejszonej przyczepności
---> inne felgi
---> zbyt małe ciśnienie w oponach
---> zbyt duże ciśnienie w oponach i mrygająca do setki lampka esp
---> ubite zawieszenie i mrygająca do setki lampka esp
no i pewnie dziesiątki innych możliwych powodów z dziurą grawitacyjną w kujawsko-pomorskiem włącznie :lol:
pozdr
_TMr
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
+ temperatura silnika/oleju, temperatura oleju skrzyni biegów, waga pojazdu, opór powietrza, szczęście i wiele innych. Np. po wymianie oleju w silniku masz trochę więcej KM i też może polecieć troszkę lepiej.tmr pisze:Jeśli zakładasz że moc pozostała taka sama, to z fizycznego punktu widzenia:
- wzrosła masa.... ? ... łeee chyba aż tyle nie przytyłeś od roku... :lol:
- zmienił się opór toczenia (wzrósł), lub przeniesienia napędu(zmalał) ...? i tu jest najwięcej możliwości:
---> inne opony
---> opony o zmniejszonej przyczepności
---> inne felgi
---> zbyt małe ciśnienie w oponach
---> zbyt duże ciśnienie w oponach i mrygająca do setki lampka esp
---> ubite zawieszenie i mrygająca do setki lampka esp
no i pewnie dziesiątki innych możliwych powodów z dziurą grawitacyjną w kujawsko-pomorskiem włącznie :lol:
pozdr
_TMr
pozdr.

2.5 TDI AYM 2002
Podjechałem pod VAG-a.
Diagnosta powiedział że mam zapchany katalizator w 80% i ostatnio jakiś mechanizm czyszczenia go opróżnił kataliator 810km w stecz.
Czy to prawda że 3.0 TDi ma mechanizm wypalania katalizatora i aby go uruchomić trzeba prysnąć trasą około 50-60km płynnej jazdy?
Czy to ma wpływ na osiągi auta?
Diagnosta powiedział że mam zapchany katalizator w 80% i ostatnio jakiś mechanizm czyszczenia go opróżnił kataliator 810km w stecz.
Czy to prawda że 3.0 TDi ma mechanizm wypalania katalizatora i aby go uruchomić trzeba prysnąć trasą około 50-60km płynnej jazdy?
Czy to ma wpływ na osiągi auta?
Tak, jest to prawda. Wszystko jest opisane w ksiazce pojazdu, a robisz to gdy wiekszosc jezdzisz po miescieazcetc6 pisze:Podjechałem pod VAG-a.
Diagnosta powiedział że mam zapchany katalizator w 80% i ostatnio jakiś mechanizm czyszczenia go opróżnił kataliator 810km w stecz.
Czy to prawda że 3.0 TDi ma mechanizm wypalania katalizatora i aby go uruchomić trzeba prysnąć trasą około 50-60km płynnej jazdy?
Czy to ma wpływ na osiągi auta?

Istnieje tez mozliwosc wlaczenia tego trybu przez gniazdo diagnostyczne i nie trzeba jezdzic, mozna to zrobic na postoju - tak czytalem na fotum obd, lub odb, nie pamietam dokladnie.
Audi A6 i 280KM To dopiero jest jazda....