OK, dzięki za wyjaśnienia. Bardzo mi pomogłeś.jacob pisze: ↑14 wrz 2021, 22:09Poprostu mechanik spuszcza olej, odkreca co trzeba zeby się dostać do miski olejowej. Ściąga miskę olejową i ma już dostęp do tego imbusa przez mały otwór w pompie olejowej. Ściąga pierścień zabezpieczający i za pomocą magnesu,szczypiec, śrubki wyciąga imbus z pompy/wałka, Wkłada nowy imbus, zabezpiecza go nowym pierścieniem i zakłada miskę olejową. Wymienia filtr oleju, wlewa swierzy olej i po robocie. Pod żadnym pozorem nie wolno pozwolic mechanikowi ściągać/odkręcać całego modułu walków jeśli chcesz wymienić tylko sam imbus. Jak by odkręcał cały moduł to tylko w przypadku jego wymiany w całości, lub wymiany jednego z walków w którym imbus ma gniazdo w które wchodzi i w nim pracuje. Po takim zabiegu trzeba dopilnować specjalnej procedury ustawienia luzów na zębatkach bo inaczej zębatki po 4- 5 tys kilometrów zetrą się w pył. Jeden z kolegów tu na forum miał taki przypadek w a6 c7 2.0 tdi, rozleciał się cały moduł walków właśnie po tym jak mechanik do wymiany imbusa, odkręcił i rozebral cały moduł walków z pompą olejową a po wymianie imbusa
Poskładał wszystko "na oko"
[A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 12 lip 2021, 21:56
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OPOLE
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Re: [A6 C6] Proszę o opinie na temat silnika BRF
Spoko, nie ma sprawy. Ja u siebie imbus wymieniałem już 2 razy. Raz przy 150 tyś i teraz w okolicach 200 tyś. Ten drugi co przepracował w walku jakieś powiedzmy 45 tyś był tak samo podtarty jak ten pierwszy po 150 tyś. Wniosek jest prosty. Moje gniazdo w walku juz jest obrobione na tyle że szybciej niszczy nowego imbusa. Przy następnym serwisie wymieniam cały moduł walków wraz z pompą oleju na nowy orginal z imbusem 100 mm. Udało mi się kupić moduł nowego typu powiedzmy za 40% ceny z aso. Ale wymianę zlecę chyba właśnie ASO ze względu na tą procedurę ustawienia tych luzów.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga