[2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Możesz pominąć wypalanie serwisowe, bo masz już czysty DPF. Teraz nawet nie wypalisz, bo auto jest w trybie awaryjnym.
- Asześć Grześka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2020, 22:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ząbki
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Jestem już po procedurze. Grupa 104 wygląda następująco 0.00; 0.0; 46.0; 0 km. Dalej błąd i tryb awaryjny.
Dodano po 43 minutach 48 sekundach:
wygląda to tak
Dodano po 43 minutach 48 sekundach:
wygląda to tak
- Załączniki
-
- nowy.jpg (83.94 KiB) Przejrzano 1015 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
To są pomiary na odpalonym aucie? Jeśli tak, to coś jest nie tak z czujnikiem różnicy ciśnienia. Za dużą różnicę pokazuje, a sterownik myśli, że jest tyle sadzy.
Dodano po 55 sekundach:
Jak przygazujesz, to wartość w polu 102.3 rośnie?
Dodano po 55 sekundach:
Jak przygazujesz, to wartość w polu 102.3 rośnie?
- Asześć Grześka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2020, 22:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ząbki
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Tak wartość rośnie. Czujnik G450 też został wymieniony na nowy.
Dodano po 54 sekundach:
Tak na odpalonym.
Dodano po 2 godzinach 16 minutach 58 sekundach:
Przewaga dzięki technice... piękne słowa
Rano odpalam samochód (dalej tryb awaryjny), jadę jakieś 5-7 minut, staje- gaszę, odprowadzam dziecko do żłobka, wracam do samochodu odpalam i... brak święcącej się spirali na desce, ruszam- brak trybu awaryjnego, jazda jakieś 30 minut beż żadnych problemów.
Pod robotą udało mi się wykasować 3 błędy (2 od filtra DPF i 1 nowy od świecy żarowej).
Zrobiony auto scan- brak błedów
Poniżej blok pomiarowy 102/104- dziwi mnie ta temperatura, sprawdzę wieczorem czy będzie taka sama po drodze powrotnej do domu.
Dodano po 54 sekundach:
Tak na odpalonym.
Dodano po 2 godzinach 16 minutach 58 sekundach:
Przewaga dzięki technice... piękne słowa
Rano odpalam samochód (dalej tryb awaryjny), jadę jakieś 5-7 minut, staje- gaszę, odprowadzam dziecko do żłobka, wracam do samochodu odpalam i... brak święcącej się spirali na desce, ruszam- brak trybu awaryjnego, jazda jakieś 30 minut beż żadnych problemów.
Pod robotą udało mi się wykasować 3 błędy (2 od filtra DPF i 1 nowy od świecy żarowej).
Zrobiony auto scan- brak błedów
Poniżej blok pomiarowy 102/104- dziwi mnie ta temperatura, sprawdzę wieczorem czy będzie taka sama po drodze powrotnej do domu.
- Załączniki
-
- 24-08-2021.jpg (64.03 KiB) Przejrzano 1005 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Jest za duża różnica ciśnienia przy niby wyczyszczonym filtrze. Powinno tam być góra kilka milibarów. Trzeba byłoby zdemontować czujnik z filtra i sprawdzić czy pokaże mniej. Jeśli tak, to filtr jest nadal zabity dadzą. W przeciwnym razie może być zapchany wężyk między czujnikiem a filtrem. Ewentualnie sam czujnik jest niesprawny. Na pewno kupiony jest prawidłowy? W polifcie jeden wężyk jest nałożony na filtr, a drugi w powietrzu, bo mierzona jest różnica ciśnienia przed filtrem a ciśnieniem atmosferycznym.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Nie będę się wiele rozpisywał, wybacz ale za dużo tłumaczenia...
Moja rada wyjedź autem po za miasto z podłączonym VCDS-em (grupa 104, 102 i 28 lub 29). Jeśli w 104.2 lub 104.3 (teraz tu, to 6,5g) zobaczysz 32g lub więcej, to znak, że sterownik będzie próbował przeprowadzić proces regeneracji. Pozwól sterownikowi na uruchomienie i przeprowadzenie zakończone sukcesem tego procesu. Po zakończeniu w 104.2 powinieneś odnotować 7,5g, a w 104.3 około 0g. W 102.3 na wolnych obrotach okolice 0 (najlepiej właśnie 0).
Jeśli dane te będą zgadzały się z tymi, o których napisałem uznaj temat za zakończony.
Bezpośrednio po zakończeniu procesu regen. (na obrotach biegu jałowego) zrób zdjęcie danych z VCDS (104, 102) i pokaż je tutaj.
Powodzenia.
Nie rozumiem takich narzekań....
Moja rada wyjedź autem po za miasto z podłączonym VCDS-em (grupa 104, 102 i 28 lub 29). Jeśli w 104.2 lub 104.3 (teraz tu, to 6,5g) zobaczysz 32g lub więcej, to znak, że sterownik będzie próbował przeprowadzić proces regeneracji. Pozwól sterownikowi na uruchomienie i przeprowadzenie zakończone sukcesem tego procesu. Po zakończeniu w 104.2 powinieneś odnotować 7,5g, a w 104.3 około 0g. W 102.3 na wolnych obrotach okolice 0 (najlepiej właśnie 0).
Jeśli dane te będą zgadzały się z tymi, o których napisałem uznaj temat za zakończony.
Bezpośrednio po zakończeniu procesu regen. (na obrotach biegu jałowego) zrób zdjęcie danych z VCDS (104, 102) i pokaż je tutaj.
Powodzenia.
Filtr DPF nie jest podzespołem wiecznym. Kupując używane (wiekowe) auto wyposażone z DPF-em, trzeba się liczyć z "problemem" (i nie tylko z takim).
Nie rozumiem takich narzekań....
- Asześć Grześka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2020, 22:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ząbki
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Jestem po dwóch jazdach i obserwacji grup 102 i 104, odnośnie 104.2/104.3 w żadnej nie pojawiła się wartość 32g i więcej.
Natomiast wartości z grupy 102 po porannej trasie 102.1-165,2/ 102.2-153,4/ 102,3- od 0 do 13 mBar/ 102.4- 0 mBar
Jazda wieczorna z grupy 102- 102.1-466,1/ 102.2-430,7/ 102,3- od 6 do 25 mBar/ 102.4- 0mBar
I kolejny raz pojawił się błąd 1652 -Świeca żarowa cylindra 4 (q13)
Odnośnie moich słów "Przewaga dzięki technice" bardziej miałem na myśli zaskoczenie i zdziwienie niż narzekanie, tak wiem auto nie jest najnowsze i pewnie pojawi się nie jeden problem (oby jak najmniej ) ale jakie było moje zaskoczenie kiedy po kolejnym odpaleniu auta, tryb awaryjny "zginął" na drugi dzień po "wyzerowaniu czujnika i filtra" gdzie po adaptacji czujników błędów wykasować nie mogłem.
Z kilku wpisów które są na forum wynika, że od razu takie błędy da się skasować, u mnie było troszkę inaczej. Stąd mój wpis i takie słowa:)
Natomiast wartości z grupy 102 po porannej trasie 102.1-165,2/ 102.2-153,4/ 102,3- od 0 do 13 mBar/ 102.4- 0 mBar
Jazda wieczorna z grupy 102- 102.1-466,1/ 102.2-430,7/ 102,3- od 6 do 25 mBar/ 102.4- 0mBar
I kolejny raz pojawił się błąd 1652 -Świeca żarowa cylindra 4 (q13)
Odnośnie moich słów "Przewaga dzięki technice" bardziej miałem na myśli zaskoczenie i zdziwienie niż narzekanie, tak wiem auto nie jest najnowsze i pewnie pojawi się nie jeden problem (oby jak najmniej ) ale jakie było moje zaskoczenie kiedy po kolejnym odpaleniu auta, tryb awaryjny "zginął" na drugi dzień po "wyzerowaniu czujnika i filtra" gdzie po adaptacji czujników błędów wykasować nie mogłem.
Z kilku wpisów które są na forum wynika, że od razu takie błędy da się skasować, u mnie było troszkę inaczej. Stąd mój wpis i takie słowa:)
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Temperatury wskazują na przeprowadzany proces regeneracji. Sterownik rozpoczyna ten proces gdy 104.2 lub 104.3 osiągnie 32 g* (lub okolice tej wartości, a pojazd znajduje się w odpowiednich warunkach drogowych). * przy 104,1 - 0.00Asześć Grześka pisze: ↑25 sie 2021, 23:57Jazda wieczorna z grupy 102- 102.1-466,1/ 102.2-430,7/ 102,3- od 6 do 25 mBar/ 102.4- 0mBar
Gdybyś odczytywał wtedy (tak, jak pisałem) dane z grupy 28 lub 29 (powtryski), wiedziałbyś, że proces trwa.
Nie podałeś danych z grupy 104.
Zmień więc, świecę żarową cylindra nr 4.Asześć Grześka pisze: ↑25 sie 2021, 23:57I kolejny raz pojawił się błąd 1652 -Świeca żarowa cylindra 4 (q13)
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Aby skrócić konwersację i próbę diagnozy problemu : loguj (zapisz dane w czasie rzeczywistym - okienko "Log") grup 104, 102 i 28 lub 29. Zacznij zaraz po uruchomieniu silnika, wyjedź po za miasto(z włączonym logowaniem). Jeśli proces regeneracji rozpocznie się, loguj do jego zakończenia. Jeśli nie loguj około 10-20 minut. Dane wstaw tu http://vaglogi.pl/ , link do danych podaj w temacie.
- Asześć Grześka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2020, 22:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ząbki
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Jestem po dłuższej trasie i DPF wypalony, niestety logów nie udało mi się zapisać:( mam za to film z całym procesem wypalania ale on jest dość długi.
Fotka poniżej jest zrobiona chwile po wypaleniu, zdjęcia na biegu jałowym niestety mi się nie udało zrobić ponieważ padł mi komputer.
Wypalanie zaczęło się jak w grupie 104.2 wartość była ok 31,5g- jazda z obrotami ok 2000 i na 5 biegu.
Fotka poniżej jest zrobiona chwile po wypaleniu, zdjęcia na biegu jałowym niestety mi się nie udało zrobić ponieważ padł mi komputer.
Wypalanie zaczęło się jak w grupie 104.2 wartość była ok 31,5g- jazda z obrotami ok 2000 i na 5 biegu.
- Załączniki
-
- 26.08.2021.jpg (94.31 KiB) Przejrzano 983 razy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Nadal trochę duża różnica ciśnienia, ale jeśli się wypalił, to ok.
- Asześć Grześka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2020, 22:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ząbki
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Jutro po trasie do pracy sprawdzę jak to wygląda i zobaczymy wtedy jak to będzie wyglądało, może się to wyrówna.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Nie pytam o dane z ciekawości, nie jest to też kaprys. Oczekujesz pomocy, a ja danych. "niestety logów nie udało mi się zapisać" - zrób tak, aby Ci się udało.
Dane logowane z wymienionych przez mnie grup są konieczne w celu próby zdiagnozowania problemu. Bo problem, jak widzę jest... Loguj w czasie "normalnej" jazdy autem - zmiany biegów, przyspieszanie. Chcę przede wszystkim zobaczyć, jak zachowuje się 104.3 i 102,3
1.
25.08 napisałeś : "Jestem po dwóch jazdach i obserwacji grup 102 i 104, odnośnie 104.2/104.3 w żadnej nie pojawiła się wartość 32g i więcej. " W tym samym poście podałeś dane z grupy 102, w których wyraźnie widać, że proces regeneracji trwa...
2.
Od tego momentu nie przejechałeś autem kilkaset kilometrów, prawda ? I nagle pojawia się 31,5g .
Podaj dane, o które pytam. Bez tego nie będę w stanie Ci pomóc.
Gdzie, w jaki sposób został przeczyszczony DPF ? Podejrzewam, że proces ten został przeprowadzony, jakby tu napisać, nieumiejętnie.
Dane logowane z wymienionych przez mnie grup są konieczne w celu próby zdiagnozowania problemu. Bo problem, jak widzę jest... Loguj w czasie "normalnej" jazdy autem - zmiany biegów, przyspieszanie. Chcę przede wszystkim zobaczyć, jak zachowuje się 104.3 i 102,3
1.
25.08 napisałeś : "Jestem po dwóch jazdach i obserwacji grup 102 i 104, odnośnie 104.2/104.3 w żadnej nie pojawiła się wartość 32g i więcej. " W tym samym poście podałeś dane z grupy 102, w których wyraźnie widać, że proces regeneracji trwa...
2.
Od tego momentu nie przejechałeś autem kilkaset kilometrów, prawda ? I nagle pojawia się 31,5g .
Podaj dane, o które pytam. Bez tego nie będę w stanie Ci pomóc.
Gdzie, w jaki sposób został przeczyszczony DPF ? Podejrzewam, że proces ten został przeprowadzony, jakby tu napisać, nieumiejętnie.
- Asześć Grześka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 wrz 2020, 22:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ząbki
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
oczywiście kilka set nie przejechałem, natomiast tak jak pisałem mam filmik, postaram się coś z nim zrobić abyś miał możliwość go obejrzeć i zobaczyć jak cały proces trwa, filmik trwa ok 40 minut, od początku jazdy do kilku minut po wypaleniu filtra.
niestety vaglogi.pl nie czyta poprawnie mojego pliku csv- natomiast poniżej link (mam nadziej ze będzie działał) do troszkę innej strony natomiast wszystko ładnie widać.
https://log.tunezilla.com/s/4FHuXGcH logi z dzisiejszej jazdy,
zdjęcie po zakończeniu jazdy
niestety vaglogi.pl nie czyta poprawnie mojego pliku csv- natomiast poniżej link (mam nadziej ze będzie działał) do troszkę innej strony natomiast wszystko ładnie widać.
https://log.tunezilla.com/s/4FHuXGcH logi z dzisiejszej jazdy,
zdjęcie po zakończeniu jazdy
- Załączniki
-
- 27.08.2021.jpg (95.72 KiB) Przejrzano 974 razy
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: [2,7 TDI 190 km CANA 2009] - procedura wypalania DPF
Tak, byłoby to pomocne.Asześć Grześka pisze: ↑27 sie 2021, 14:11mam filmik, postaram się coś z nim zrobić abyś miał możliwość go obejrzeć i zobaczyć jak cały proces trwa
Przyjrzałem się danym. Co się rzuca w oczy, to skokowe odczyty czujnika różnicy ciśnienia DPF przy jeździe z utrzymywanymi stałymi obrotami (np. od 1073 sekundy). Dziwnie też ciśnienie potrafi spaść poniżej 0.
Jeśli poruszasz się autem głównie po mieście przebieg pomiędzy regeneracjami, to około 340km. Wyzeruj licznik okresowy/"dzienny" (ten nad przebiegiem łącznym auta). Sprawdź 104.4 (ilość km od ostatniej przeprowadzonej i zakończonej regeneracji). W ten sposób będziesz wiedział, kiedy spodziewać się następnej regeneracji. W chwili obecnej rozsądnym wydaje się sprawdzanie okresowo (zależne ile km dziennie przejeżdża auto), codziennie, co dwa dni, danych w 104.2, 104.3. Dane te przy przejechanych kilku/kilkunastu km dziennie, nie powinny rosnąć szybko. Jeśli stwierdzisz (bez podłączonego VCDS-a nie jest to łatwe....)próbę regeneracji przed 340km, będzie to świadczyć, o problemie.
Nie wiem, czy mam radzić (narazić na koszt) wymianę czujnika różnicy ciśnień...Ja zawsze wolę mieć pewność, co do konieczności wymiany(zakupu) podzespołu. Jeśli dostałbym zlogowane dane z grupy 102, 104 i którejś z grup w której znajdują się obroty silnika, poruszającego się auta :
-dłuższe, kilkusekundowe przyspieszenie na biegu 4 lub 5 lub 6 (zależne od możliwości "drogowych")
-jazda ze stałymi obrotami przez około 20 sekund (im dłużej tym lepiej)
można konieczność wymiany bardziej uprawdopodobnić.
Aha - sprawdź dokładnie stan oleju silnikowego !
Na chwilę obecną 104,2 i 104,3 wyglądają w miarę normalnie. Piszę "w miarę" bo 104,3 jak na 20km po regeneracji jest trochę za duża...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga