[ A6 C6 2.0 Tdi] Problemy z turbo/egr
mi swieci mi sie pomarańczowa kontrolka oznaczona w instrukcji obsługi jako "System kontroli spalin" i bylem u kolegi ktory usunal mi blad zwiazany z egr i zasugerowal jego przeczyszczenie, ze zwykle pomaga.
potem pojechalem do mechanika i on odrazu zlecil mi wymiane calego egr oraz zaworu czy klapy gaszacej cos co jest przed tym EGRem.
co myslicie czy ma racje ? czy nie lepiej sprobowac najpierw wyczyscic ? egr sam nie jest az taki drogi 620 zl ale ten zawro czy klapa gaszaca to 1800 zl wiec to juz sporo jak za takie malenstwo.
generalnie gdy jade samochodem i miga mi ta kontrolka to tak jakbym nie mial mocy a gdy zgasnie, wszystko jest ok
mozecie cos doradzic ?
mam Audi A6 C6 2.0 TDI BRE 2006 rok
p.s. wieczorem wstawie fotki o co mi dokladnie chodzi jak cos, bo moze cos przekrecilem
potem pojechalem do mechanika i on odrazu zlecil mi wymiane calego egr oraz zaworu czy klapy gaszacej cos co jest przed tym EGRem.
co myslicie czy ma racje ? czy nie lepiej sprobowac najpierw wyczyscic ? egr sam nie jest az taki drogi 620 zl ale ten zawro czy klapa gaszaca to 1800 zl wiec to juz sporo jak za takie malenstwo.
generalnie gdy jade samochodem i miga mi ta kontrolka to tak jakbym nie mial mocy a gdy zgasnie, wszystko jest ok
mozecie cos doradzic ?
mam Audi A6 C6 2.0 TDI BRE 2006 rok
p.s. wieczorem wstawie fotki o co mi dokladnie chodzi jak cos, bo moze cos przekrecilem
Nie wiem jak to mozliwe, ale juz sie witalem ( generalnie nie jestesm w stanie znalezc moich dwoch pierwszych postow) ale zrobilem to ponownie, nie ma problemuslavi16 pisze:stolek, Zanim dołączysz do klubu, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań

[ Dodano: 2012-09-05, 21:50 ]
Wymienilem egr (koszt 670 zl razem w wymiana) i wszystko wrocilo do normy, autko smiga jak dawiej:)
numer czesci:
03G131501R - zawor recyrkulacji spalin
Przy zakupie nowego EGR nie ma uszczelek w komplecie (moj mechanik wykorzystal stare bo byly ok) wiec moze warto sie rowniez za nimi rozejrzec, niestety nie wiem jaki moze byc koszt.
Moze komus sie przyda kiedys w przyszlosci.
Polecam sklep:
http://allegro.pl/sklep/10970714_tel-50 ... sci-welmot
Maja niezle ceny.
Pozdro
Witam wszystkich klubowiczów na poczatku chcialbym podziekowac wszystkim za pomoc
Dzisiaj sam przeczysciłem egr i powiem szczerze ze było to moje pierwsze samodzoelne zadanie przy moim auci w warsztacie powiedziano mi ze koszt wymiesie ok 150 zł bo jest duzo pracy NIEPRAWDA
Mam tylko pytanie czy ktos prubowal dokupic te zebatki kture sie wycieraja bo czeka mnie niedługo wymiana pozdrawiam i czekam na wasza dalsza pomoc
Dzisiaj sam przeczysciłem egr i powiem szczerze ze było to moje pierwsze samodzoelne zadanie przy moim auci w warsztacie powiedziano mi ze koszt wymiesie ok 150 zł bo jest duzo pracy NIEPRAWDA
Mam tylko pytanie czy ktos prubowal dokupic te zebatki kture sie wycieraja bo czeka mnie niedługo wymiana pozdrawiam i czekam na wasza dalsza pomoc

skrzypek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
tak wiem o tym ze mozna go wykluczyc z ukladu ale zastanawiam sie czy jest mozliwa sama wymiana zebatek.
Poniewaz tylko po podjechaniu do mojego mechanika odrazu usłyszałem ze musze wymienic cały zarór EGR nawet nie prubował sprawdzic czy mozna cos z tym zrobic tylko odrazu wymiana na nowy a tak poza tym to zawsze u niego konczy sie na wymianie na nowe i zastanawiam sie czy nie czas poszukac innego mechanika który sprubuje cos naprawic a nie tylko wymiaenac na nowe (po samodzielnym wyczyszczeniu EGR wszystko znowu dziala bez zarzutu )a kasa zostałła w kieszeni pozdrawiam
Poniewaz tylko po podjechaniu do mojego mechanika odrazu usłyszałem ze musze wymienic cały zarór EGR nawet nie prubował sprawdzic czy mozna cos z tym zrobic tylko odrazu wymiana na nowy a tak poza tym to zawsze u niego konczy sie na wymianie na nowe i zastanawiam sie czy nie czas poszukac innego mechanika który sprubuje cos naprawic a nie tylko wymiaenac na nowe (po samodzielnym wyczyszczeniu EGR wszystko znowu dziala bez zarzutu )a kasa zostałła w kieszeni pozdrawiam

skrzypek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
A który mechanik bedzie sie bawił z wymianę zebatki której nie ma. I niby jaka ma dać Ci gwarancje bo nie wiem czy połamane zeby to nie problem z przycinajacym sie samym trzpieniem.
Chcesz tanio kup uzywany/uszkodzony inaczej i sam próbuj .
Chcesz tanio kup uzywany/uszkodzony inaczej i sam próbuj .
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
Szlaku pisze:ogarnol ktos te wycierajace sie zembatki da sie to wymienic czy trzeba caly egr wymieniac
temat juz kilkuletni ale moze ktos sie natknie
tu gosc pokazuje jak sobie naprawil te zebatke a wlasciwie po naprawie.
pomyslalem co mam do stracenia i tez sobie naprawilem - dorobilem te brakujace zeby.
nie mialem lutownicy wiec uzylem malego, plaskiego srubokreta. rozgrzewalem go a potem skubalem malutkie kawaleczki plastiku z tej samej zebatki. nastepnie rozgrzanym srubokretem rozsmarowywalem te wyskubane kawalki jak maslo w miejscu naprawy. smarowalem dotad az nadbudowalem plastik na wysokosc zebow a potem rozgrzanym nozem wycialem zeby. dziala.
no i padl, ale pare tygodni polatal, doraznie mozna to tak naprawic jak potrzeba jezdzic a jak mozna kupic szybko nowy to nie ma co sie w to bawic tylko kupowac nowy. hej.
- Załączniki
-
- 1454082048936.jpg (17.88 KiB) Przejrzano 6207 razy