Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z zakodowaniem nowego sterownika silnika w 2.7 TDI (BPP) Quattro tiptronic

Silniki wysokoprężne
maalox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 lis 2023, 13:14
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Katowice

Problem z zakodowaniem nowego sterownika silnika w 2.7 TDI (BPP) Quattro tiptronic

Post autor: maalox » 06 lis 2023, 13:55

Witam,

Mam problem z zakodowaniem nowego sterownika silnika w moim AUDI 2.7 TDI (BPP) Quattro tiptronic przez co auto nie pali (wcześniej chodziło).
Po całkowitym uszkodzeniu starego sterownika (spalenie) w moim Audi, zakupiłem nowy o tych samych numerach co stary tj: 4F0 907 401 C 4F.
Nie posiadam żadnej kopii bezpieczeństwa\flashu ze starego sterownika dlatego też sterownik trafił do dwóch kolejno fachowców gdzie każdy z nich miał wgrać odpowiednią mapę, zrobić IMMO off i po prostu uruchomić samochód. Niestety po każdej interwencji fachowca auto nadal nie odpala, tylko kręci (nie wysterowuje przekaźnika pompy paliwa, sprawdzono całe zasilanie w aucie) wyświetlając na liczniku symbol świec żarowych jak i dwa następujące błędy w widoczne w VCDS'ie w sterowniku silnika:


1. 0011552 - Nieprawidłowo zakodowany sterownik silnika
P0610 - 000 - - MIL zapalona

2. 005696 - Usterka sterownika
P1640 - 007 - błąd EEPROM - MIL zapalona

Mapa i IMMO OFF zostały sprawdzone przez drugiego fachowca i się zgadzają, zresztą jak by blokowało go IMMO to by na chwilę zapalił i zgasł plus w sterowniku silnika byłby błąd immobilisera.

Aktualnie auto trafiło do trzeciego speca który wykluczył uszkodzenie/upalenie nowego sterownika i siedzi nad tym już 2 tygodnie i próbował wgrać online odpowiednie dane jednak jak twierdzi sterownik tego nie przyjmuje.
Czy jest możliwe to że kolejny fachowiec możliwie nie zna się na swojej pracy czy rzeczywiście problem jest tak ciężki do ogarnięcia.
Jak zatem powinna wyglądać poprawna procedura zakodowania sterownika bez kopii zapasowej?

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Problem z zakodowaniem nowego sterownika silnika w 2.7 TDI (BPP) Quattro tiptronic

Post autor: motogold » 09 lis 2023, 06:43

A ochrona komponentu została usunięta? Bez tego nie uda się zamienić sterownika p&p.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Re: Problem z zakodowaniem nowego sterownika silnika w 2.7 TDI (BPP) Quattro tiptronic

Post autor: bendzji » 09 lis 2023, 22:54

sinik nie ma CP , ja na liczniku zamiast przebiegu nie ma SAFE to znaczy Immo nie blokuje

błąd eeprom wskazuje na zły checksum czyli coś magicy pokręcili i tyle

szkoda że nie spróbowaliście po prostu założyć nowy sterownik i zrobić adaptacje online

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga