[ BRE 2.0 140 KM] Problem z temperaturą silnika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
[ BRE 2.0 140 KM] Problem z temperaturą silnika?
Witam
Niedawno kupiłem auto i zauważyłem, że auto ma problemy aby temperatura silnika miała 90 stopni. Na długie trasy nie ma problemu zawsze jest piękna temperatura silnika. Ale przy krótkich trasach 25km i wolnej jeździe temperatura dojdzie do 75 stopni i dalej już ciężko idzie. Co więcej jak nawet dojdzie do 90 stopni i zatrzymam auto na włączonym silnkiu to temperatura spadnie do 80 stopni. Czy to jest normalne przy temperaturach -5 - -15 stopni na dworzę? Co ewentualnie może być uszkodzone?? Jak Wam się rozgrzewają te auta z tym silnikiem??
Niedawno kupiłem auto i zauważyłem, że auto ma problemy aby temperatura silnika miała 90 stopni. Na długie trasy nie ma problemu zawsze jest piękna temperatura silnika. Ale przy krótkich trasach 25km i wolnej jeździe temperatura dojdzie do 75 stopni i dalej już ciężko idzie. Co więcej jak nawet dojdzie do 90 stopni i zatrzymam auto na włączonym silnkiu to temperatura spadnie do 80 stopni. Czy to jest normalne przy temperaturach -5 - -15 stopni na dworzę? Co ewentualnie może być uszkodzone?? Jak Wam się rozgrzewają te auta z tym silnikiem??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
Jaki koszt jest takiego thermostatu . Czy wymiana jest prosta?pilkozak pisze:standardowo zacznij od wymiany termostatu, polecam BEHRu. Jeżeli jeździsz w trybie ECON to nie grzeje Ci elektryczny dogrzewacz/grzałka powietrza w kabinie i przez to więcej ciepła "zabierane jest" z silnika do ogrzewania wnętrza samochodu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Opole
I bądź teraz mądry ☺ . To czekam też aby ktoś z użytkowników silników np BRE się wypowiedziałimm3 pisze:Gdyby to był termostat to było by odwrotnie, podczas jazdy by spadała temperatura. Ja mam tak samo i wydaje mi się ze to normalne przy tym silniku. Na wielu forach piszą o tym ale niech ktoś jeszcze się wypowie może się mylę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Kolego wszystko masz OK. Też tak mam i termostat na 100% sprawny. Nagrzewnica odbiera bardzo dużo ciepła i zimne powietrze schładza cały układ ogrzewania.
Jeżeli maiłbyś walnięty termostat to podczas jazdy np na trasie przy prędkości 120-140 miałbyś temperaturę w okolicy 70 stopni. Jak chcesz się przekonać czy termostat masz sprawny to nie załączaj wcale nadmuchu i zobaczysz że po ok 8-9km w temperaturze -10,-15 stopni silnik osiągnie 90 stopni na budziku. Wg mnie nie masz się czym przejmować. Nie jest to mój pierwszy diesel więc wiem co piszę, mam takie same same zachownie silnika.
Przykład z dzisiaj- silnik jak osiągnął temperaturę 90 stopni na zegarach (wskazówka może ok 1 mm przed 90) zatrzymałem auto i dotknąłem górnego węża i wąż był zimny co świadczy o tym , że silnik pracuje nadal na małym obiegu.
Jak chcesz sprawdzić czy termostat jest OK to rozgrzej auto do 70 stopni (prawdopodobnie to środkowa kerska) zatrzymaj się i sprawdź górny wąż, jak jest ciepły to wtedy można uznać że termostat do wymiany. Nie wierz od razu ludziom, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia
Jeżeli maiłbyś walnięty termostat to podczas jazdy np na trasie przy prędkości 120-140 miałbyś temperaturę w okolicy 70 stopni. Jak chcesz się przekonać czy termostat masz sprawny to nie załączaj wcale nadmuchu i zobaczysz że po ok 8-9km w temperaturze -10,-15 stopni silnik osiągnie 90 stopni na budziku. Wg mnie nie masz się czym przejmować. Nie jest to mój pierwszy diesel więc wiem co piszę, mam takie same same zachownie silnika.
Przykład z dzisiaj- silnik jak osiągnął temperaturę 90 stopni na zegarach (wskazówka może ok 1 mm przed 90) zatrzymałem auto i dotknąłem górnego węża i wąż był zimny co świadczy o tym , że silnik pracuje nadal na małym obiegu.
Jak chcesz sprawdzić czy termostat jest OK to rozgrzej auto do 70 stopni (prawdopodobnie to środkowa kerska) zatrzymaj się i sprawdź górny wąż, jak jest ciepły to wtedy można uznać że termostat do wymiany. Nie wierz od razu ludziom, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia
pozdro
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
U mnie w trybie ECON nagrzewnica elektryczna działa.pilkozak pisze:Jeżeli jeździsz w trybie ECON to nie grzeje Ci elektryczny dogrzewacz/grzałka powietrza w kabinie
Co do temperatury (mam BRE) to potwierdzam że wszystko masz ok. Ja wyjeżdżam z garażu (o temp. około +3 do +7 stopni) ....jadę dokładnie 10,2 km do pracy i przy temp. zewnętrznej poniżej -5 mam małe szanse na zagrzanie auta do 90 stopni... Jak miałem 1,8T PB to już w połowie drogi 90 stopni miałem. Taki urok diesli... a im oszczędniejszy silnik tym trudniej go zagrzać.
termostat
Witam 
Mam podobne objawy .... Mechanik wymienil termostat nowy z ASO , i inny czujnik w ukladzie chlodzenia myslalem ze trafilem na wadliwy mimo ze nowy , sprawdzilem go domowym sposobem ale wszystko oki mimo to jak poruszam sie po miescie wolna jazda temperatura jest w normie 92 stopni wyskocze na autostrade spada nawet mniej jak 70 stopni , latem zima ciagle tak samo .Moj mechanik mowi ze nie mam sie martwic dla silnika to nawet lepiej ze komp mowi ze ma silnik chlodniej ....

Mam podobne objawy .... Mechanik wymienil termostat nowy z ASO , i inny czujnik w ukladzie chlodzenia myslalem ze trafilem na wadliwy mimo ze nowy , sprawdzilem go domowym sposobem ale wszystko oki mimo to jak poruszam sie po miescie wolna jazda temperatura jest w normie 92 stopni wyskocze na autostrade spada nawet mniej jak 70 stopni , latem zima ciagle tak samo .Moj mechanik mowi ze nie mam sie martwic dla silnika to nawet lepiej ze komp mowi ze ma silnik chlodniej ....

witam
Mam podobny problem co autor
Przy wyższych prędkościach (90-120 km/h)temperatura silnika na wyświetlaczu jest
90 stopni. Wystarczy ze stanę to spada do 70 stopni. Dzieje sie tak przy niskich temperaturach (-5). Bez różnicy czy mam włączony econ . Gdy temperatura otoczenie wzrośnie na plus tego problemu nie mam. W tamtym roku zima nie zauważyłem tego problemu
Termostat nie trzyma czy faktycznie nagrzewnica tyle pobiera ?
pozdrawiam
witam ponownie
wymiana termostatu załatwiła sprawę, Teraz przy temp otoczenia + 5 stopni i ogrzaniu ( HI) temp na desce cały czas na środku (90s )
pozdrawiam
Mam podobny problem co autor
Przy wyższych prędkościach (90-120 km/h)temperatura silnika na wyświetlaczu jest
90 stopni. Wystarczy ze stanę to spada do 70 stopni. Dzieje sie tak przy niskich temperaturach (-5). Bez różnicy czy mam włączony econ . Gdy temperatura otoczenie wzrośnie na plus tego problemu nie mam. W tamtym roku zima nie zauważyłem tego problemu
Termostat nie trzyma czy faktycznie nagrzewnica tyle pobiera ?
pozdrawiam
witam ponownie
wymiana termostatu załatwiła sprawę, Teraz przy temp otoczenia + 5 stopni i ogrzaniu ( HI) temp na desce cały czas na środku (90s )
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, 23:39 przez m_aciek, łącznie zmieniany 1 raz.
Temperatura
Witam ...
w moim przypadku doszlem do problemu , uszczelka pod glowica , robi sie pecherz powietrza i dlatego temperatura szaleje , zrob test na dwutlenek wegla , wymiana uszczelki nie oplaca sie auto w piatek jedzie dalej sprzedalem go
Pozdarwiam
w moim przypadku doszlem do problemu , uszczelka pod glowica , robi sie pecherz powietrza i dlatego temperatura szaleje , zrob test na dwutlenek wegla , wymiana uszczelki nie oplaca sie auto w piatek jedzie dalej sprzedalem go

Pozdarwiam