Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"

Silniki wysokoprężne
szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 30 maja 2012, 19:12

zgodnie z obietnicą daje fotki mojego patentu
Załączniki
ScreenShot005.JPG
ScreenShot004.JPG
ScreenShot001.jpg
ScreenShot002.jpg
ScreenShot003.jpg
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 31 maja 2012, 21:38

A zagladales do srodka do kolektora,

Tego typu naprawa nie wytrzyma zbyt dlugo

Wymontowalem z 2.7 BPP 2005r i poza wyrobionym ciegnem w wewnatrz kolektora drazek na ktorym zamontowane sa klapki ma 2-3mm luzy. Ciegno zaczyna sie wyrabiac w momencie gdy na klapach powstaja luzy wtedy takze wyrabia sie element plastikowy ktory przenosi naped z ciegna bo dostaje duzych naprazen.

Pozdrawiam

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 01 cze 2012, 10:55

tak i wymyłem za ganz biega to już ok 15tysi i nie ma problemu ;)
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 01 cze 2012, 20:04

Metoda z srobka ok ale tylko na krotka mete - zmniejsza luzy na ciegnie i komp nie wywala bledu ale caly mechanizm wewnatrz kolektora nadal sie zuzywa i powstaja coraz wieksze opory az w koncu wszystko sie rozsypie. Podejrzewam ze wszystkie syfy ktore powstaja przy zuzywaniu sie tych elementow trafiaja do silnika - Jakis wiekszy odlamek sie trafi i silnik szlag trafi. Jutro wrzyce fotki co wydobylem z mojego starego kolektora.

Pozdrawiam

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 01 cze 2012, 22:13

mbectb pisze:Metoda z srobka ok ale tylko na krotka mete - zmniejsza luzy na ciegnie i komp nie wywala bledu ale caly mechanizm wewnatrz kolektora nadal sie zuzywa i powstaja coraz wieksze opory az w koncu wszystko sie rozsypie. Podejrzewam ze wszystkie syfy ktore powstaja przy zuzywaniu sie tych elementow trafiaja do silnika - Jakis wiekszy odlamek sie trafi i silnik szlag trafi.
.....może i tak , ale nawet montując nowy czy regenerowany skad masz pewnosć że nic nie odpadnie i nie wessa go motor <mysli>
Nic nie jest wieczne , ato jest tylko kolejny dowód że trzeba poprawiać fabryke minimalnym nakładem a nie bulić 4 klocki za badziewie :[
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 01 cze 2012, 23:45

Ja nie neguje twojego patentu bo jest jak najbardziej ok jednak nie rozwiazuje on do konca problemu tylko pozbywa sie upierdliwej lampki check engine na jakis czas bez topienia kasy w nowe kolektory. Mnie osobiscie po obejrzeniu tych kolektoro rece opadly jak za takie badzieswo mozna kroic taka kase tu w anglii ok 400GBP/ strone. Osobiscie uwazam ze audi powinno zrobic akcje serwisawa bo jest to ewidentnie blad konstrukcyjny.

Pozdrawiam

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 02 cze 2012, 06:10

tak tego co to wymyslil konstruktora za jajka bym powiesil

:[
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 cze 2012, 11:52

szczerba2, już kiedyś wspominałem, że konstruktora napinaczy rozrządu i całego tego ich rozwiązania także... tak więc jeszcze pare osób się zbierze, i można grupowo 'powiesić' paru 'inżynierów' za wspomniany narząd... najlepiej na ich łaĂącuchu rozrządu :[

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 02 cze 2012, 12:12

oooo taaak na łaĂącuchu <radocha>
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Rangers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 31 maja 2012, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rangers » 05 cze 2012, 01:22

Witam
jak widać jestem tu nowym leszczem :) i oczywiście nie bez powodu tu trafiem. Od paru dni studiuję wiedzę z zakresu przepustnicy i wtrysków, i jestem w szoku jak bardzo ogólna to przypadłość w tych motorkach <szok>
Ale nie nudząc, wyskakuje mi taki błąd (po skasowaniu i przejechaniu paru kilometrów wraca):

VAG-COM Version: Release 409.1-US


Chassis Type: 4F - Audi A6 C6
Scan: 01,02,03,05,06,07,08,09,0E,15,16,17,19,28,36,37,3D,42,46,47,4F,52,53,55,56,57,61,62,65,67,69,72,76,77

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4F0 910 401 F
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0030
Coding: 0011772
Shop #: WSC 02335
1 Fault Found:
17426 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded
Readiness: N/A

Mam zamiar wyciągnąć obie przepustnice i je wyczyścić ale zastanawiam się czy czasami odrazu nie oddać je do regeneracji? Czy błąd który występuje jest czysto mechaniczny, czy może to być coś ze sterowaniem silniczka ? Dodam tylko że na "macanego" cięgno od strony pasażera (bank 2 ???) ma dużo większe luzy niż od strony kierowcy, ale nie ma możliwości żeby spadło bo próbowałem zdjąć i nic z tego. Oba po przekręceniu stacyjki ustawiają się jedno do góry ,drugie do dołu i nie mam możliwości ich przestawienie ręcznie.

Będę bardzo wdzięczny za każdą poradę

pozdro

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 05 cze 2012, 08:09

Rangers pisze:17426 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
Wg. mnie problem bardziej z kolektorem ssącym (także częsta przypadłość), a nie z przepustnicą... <okok>

Tu coś więcej od ross-tech: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 018/004120

Rangers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 31 maja 2012, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rangers » 05 cze 2012, 08:33

A czy wyciągnięcie kolektora i przeczyszczenie go może pomóc czy raczej szukać innej przyczyny?
W linku w/w jest napisane min. żeby wykonać test wyjść i sprawdzić sysytem. Czy możesz napisać jak dokładnie to wykonać Vagiem ? Wiem że jest taka opcja test wyjść ale co dokłądnie sprawdzić i który system (ew. jaką grupę) ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 05 cze 2012, 08:44

Rangers, to już musisz poczekać na kolegów, którzy robili to VCDSem...

Przeczytaj dokładnie cały ten temat, bo jak widzisz sposobów na rozwiązanie problemów jest wiele...

Rangers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 31 maja 2012, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rangers » 05 cze 2012, 08:52

[quote="0x4B25A"], dzięki wielkie za zainteresowanie, poczekam, może ktoś doradzi <luzik>

[ Dodano: 2012-06-05, 08:53 ]
Wielkie sorki za Twój nick ale dopiero tu trenuję <lol>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 05 cze 2012, 08:53

Rangers, nie ma sprawy... z tego co widzę, to nie ma 'jedynie słusznej drogi', więc raczej będziesz musiał wybrać coś dla siebie, ew. coś, co będzie wykonywalne dla Twojego mechanika...

Rangers pisze:Wielkie sorki za Twój nick ale dopiero tu trenuję
<luzik> Klikasz poprostu na nick :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja