Witam koledzy.
Szukałem już w poście z wtryskami ale nie znalazłem takiego akurat tematu
Mam problem i nie wiem od czego zacząć.
Mianowicie :
Podczas jazdy co jakiś czas, nie ma na to żadnej reguły kiedy się to zacznie, zaczyna mi trzęś całym autem i na luzie a jak przyspieszam to nie ma mocy i trzęsie tak że musze biegi w dół redukować żeby na wysokie obroty wszedł ale wystarczy że go zgaszę i odpalę na nowo i na jakiś czas jest dobrze.
Czasem mogę przejechać 100, 400 km i nic się nie dzieje a innego dnia co 20 km tak mi się robi.
Podłączyłem pod kompa i wyskakują 2 błędy :
17675- zawór pompy wtryskowej, cylinder 3 ; przekroczony limit
19558 - silnik przepustnicy zawirowania ; brak sygnału
Mechanik twierdzi, że wtrysk. Ale ciekawi mnie czy błąd od przepustnicy może mieć coś z tym wspólnego.
Dodam że same przewody itp. od wtrysku mechanik mi sprawdzał.
[BLB 2.0 140km] Problem z przepustnicą lub wtryskiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krotoszyn
[BLB 2.0 140km] Problem z przepustnicą lub wtryskiem
Historia :
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km
andre91 odkręć pokrywę zaworów silnika, zdejmuj kolejno przewody od pompowtryskiwaczy i pozaciskaj je (tylko nie zmiażdż ich przypadkiem). Poprawi to styki przewodów. To odnośnie pierwszego błędu.
Drugi błąd wskazuje na uszkodzenie okablowania przepustnicy i/lub zaworu EGR.
Pozdejmuj wtyczki i sprawdź czy przewody się nie uszkodziły.
Czy podczas szarpania/trzęsienia się silnika zauważyłeś dymienie z wydechu?
Drugi błąd wskazuje na uszkodzenie okablowania przepustnicy i/lub zaworu EGR.
Pozdejmuj wtyczki i sprawdź czy przewody się nie uszkodziły.
Czy podczas szarpania/trzęsienia się silnika zauważyłeś dymienie z wydechu?
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krotoszyn
Z góry dzięki za zainteresowanie się tematem 
Sam raczej nie ogarnę tego tematu ale podpowiem mechanikowi tylko on krucho z czasem. Ja nie ogarniam za bardzo takich rzeczy boje się ze coś popsuje. Dużo bawienia żeby dostać się do tych pompowtryskiwaczy?
Przepustnica jakieś 2 tygodnie temu była czyszczona więc też pewnie wtyczki były ściągane i nic nie pomogło.
Zawór EGR miałem wymieniony jakoś w listopadzie na nowy. I wtedy też był dwa błędy :
19558 - silnik przepustnicy zawirowania ; brak sygnału
16785 - zbyt mały przepływ w układzie recyrkulacji EGR ; stały
I tak w sumie myślę że zaczęło mi się tak robić po wymianie tego EGR
Tutaj opisany temat związany z wymianą EGR
Wymiana EGR - andre
Wtedy szarpał mi ale przy przyspieszaniu.
Szczerze nie zwróciłem uwagi na dymienie. Następnym razem jak zacznie szarpać to nie będę go gasił tylko wyjdę i zobaczę czy dymi.

Sam raczej nie ogarnę tego tematu ale podpowiem mechanikowi tylko on krucho z czasem. Ja nie ogarniam za bardzo takich rzeczy boje się ze coś popsuje. Dużo bawienia żeby dostać się do tych pompowtryskiwaczy?
Przepustnica jakieś 2 tygodnie temu była czyszczona więc też pewnie wtyczki były ściągane i nic nie pomogło.
Zawór EGR miałem wymieniony jakoś w listopadzie na nowy. I wtedy też był dwa błędy :
19558 - silnik przepustnicy zawirowania ; brak sygnału
16785 - zbyt mały przepływ w układzie recyrkulacji EGR ; stały
I tak w sumie myślę że zaczęło mi się tak robić po wymianie tego EGR
Tutaj opisany temat związany z wymianą EGR
Wymiana EGR - andre
Wtedy szarpał mi ale przy przyspieszaniu.
Szczerze nie zwróciłem uwagi na dymienie. Następnym razem jak zacznie szarpać to nie będę go gasił tylko wyjdę i zobaczę czy dymi.
Historia :
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km
Zerknij przy kolektorze wydechowym lub przy EGR (na łączeniu rurki) czy nie ma tam zaślepki (blaszki) oprócz uszczelki. Być może to zaślepka sieje zamęt w pracy silnika.
"Nasze kochane 2.0 TDI 16-sto zaworówki" zwłaszcza z pierwszych lat produkcji są bardzo wrażliwe na niedomaganie ze strony EGR.
Podłącz jeszcze raz kompa i napisz czy dalej występuje błąd: 19558.
Jeśli tak to sprawdź wszystkie bezpieczniki w kokpicie.
"Nasze kochane 2.0 TDI 16-sto zaworówki" zwłaszcza z pierwszych lat produkcji są bardzo wrażliwe na niedomaganie ze strony EGR.
Podłącz jeszcze raz kompa i napisz czy dalej występuje błąd: 19558.
Jeśli tak to sprawdź wszystkie bezpieczniki w kokpicie.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 lis 2016, 00:46
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krotoszyn
Wiec tak panowie.
Problem nadal występuje.
W poprzednim pośćie pytałeś o dymienie, sprawdziłem i nie występuje ono.
Ale podłączyłem sobie teraz pod vcds bo poprzednio pod delhpi i trochę inne błędy wyskoczyły
Dla przypomnienia na programie delphi wyskoczyły mi dwa błędy:
17675- zawór pompy wtryskowej, cylinder 3 ; przekroczony limit
19558 - silnik przepustnicy zawirowania ; brak sygnału
Po podłączeniu do VCDS :
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BLB.clb
Znaleziono 1 błąd:
19558 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3102 - 000 - brak sygnału
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 12.16 V
Bity binarnie: 00101100
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Moment obrotowy: 351.4 Nm
Kody gotowości: 0 0 0 1 1
Więc drugi błąd (jego nr) się powtarza z vcds. Wydaje mi się że muszę tutaj szukać przyczyny co o tym myślicie koledzy?
Zrobiłem sobie jeszcze pomiary wtrysków na średnio rozgrzanym silniku. I wydaje mi się ze z nimi raczej wszystko dobrze :
Adres 01: Silnik (03G 906 016 BF)
13:51:31 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.19 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.68 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.14 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
13:51:31 Grupa 018: Unit Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
13:51:31 Grupa 023: Unit Injector Switching Time Deviation
5.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-39.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
25.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-37.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
[ Dodano: 2018-08-17, 20:01 ]
Koledzy dziś tradycyjne po raz kolejny objawy te same ale miałem akurat komputer w aucie, po podłączeniu wyskoczyły takie błędy:
19558 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3102 - 000 - brak sygnału
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 12.16 V
Bity binarnie: 00101100
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Moment obrotowy: 351.4 Nm
17664 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego (G62)
P1256 - 000 - Przerwa / zwarcie z plusem
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2205 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 89.0 km/h
Obciążenie: 5.1 %
Napięcie: 13.68 V
Dawka paliwa: 0.09 mg/suw
Temperatura: 73.8*C
(bez jednostek): 0.0
16672 - Zawór wtryskowy cylindra 10 (N300)
P0288 - 000 - zwarcie z masą
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 50.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 13.68 V
Dawka paliwa: 2.96 mg/suw
Temperatura: 76.5*C
(bez jednostek): 128.0
Dodatkowo zrobiłem sobie dane wtrysków w porównaniu do tych które są w momencie gdy auto zachowuje się normalnie sa całkiem inne :
19:14:59 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-2.38 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-3.01 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
2.99 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
2.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
19:14:59 Grupa 018: Unit Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
128.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
19:14:59 Grupa 023: Unit Injector Switching Time Deviation
24.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-27.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
101.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-12.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Jest ktoś wstanie podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Problem nadal występuje.
W poprzednim pośćie pytałeś o dymienie, sprawdziłem i nie występuje ono.
Ale podłączyłem sobie teraz pod vcds bo poprzednio pod delhpi i trochę inne błędy wyskoczyły
Dla przypomnienia na programie delphi wyskoczyły mi dwa błędy:
17675- zawór pompy wtryskowej, cylinder 3 ; przekroczony limit
19558 - silnik przepustnicy zawirowania ; brak sygnału
Po podłączeniu do VCDS :
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BLB.clb
Znaleziono 1 błąd:
19558 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3102 - 000 - brak sygnału
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 12.16 V
Bity binarnie: 00101100
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Moment obrotowy: 351.4 Nm
Kody gotowości: 0 0 0 1 1
Więc drugi błąd (jego nr) się powtarza z vcds. Wydaje mi się że muszę tutaj szukać przyczyny co o tym myślicie koledzy?
Zrobiłem sobie jeszcze pomiary wtrysków na średnio rozgrzanym silniku. I wydaje mi się ze z nimi raczej wszystko dobrze :
Adres 01: Silnik (03G 906 016 BF)
13:51:31 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.19 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.68 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.14 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
13:51:31 Grupa 018: Unit Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
13:51:31 Grupa 023: Unit Injector Switching Time Deviation
5.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-39.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
25.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-37.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
[ Dodano: 2018-08-17, 20:01 ]
Koledzy dziś tradycyjne po raz kolejny objawy te same ale miałem akurat komputer w aucie, po podłączeniu wyskoczyły takie błędy:
19558 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3102 - 000 - brak sygnału
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 12.16 V
Bity binarnie: 00101100
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Moment obrotowy: 351.4 Nm
17664 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego (G62)
P1256 - 000 - Przerwa / zwarcie z plusem
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2205 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 89.0 km/h
Obciążenie: 5.1 %
Napięcie: 13.68 V
Dawka paliwa: 0.09 mg/suw
Temperatura: 73.8*C
(bez jednostek): 0.0
16672 - Zawór wtryskowy cylindra 10 (N300)
P0288 - 000 - zwarcie z masą
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 50.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 13.68 V
Dawka paliwa: 2.96 mg/suw
Temperatura: 76.5*C
(bez jednostek): 128.0
Dodatkowo zrobiłem sobie dane wtrysków w porównaniu do tych które są w momencie gdy auto zachowuje się normalnie sa całkiem inne :
19:14:59 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-2.38 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-3.01 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
2.99 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
2.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
19:14:59 Grupa 018: Unit Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
128.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
19:14:59 Grupa 023: Unit Injector Switching Time Deviation
24.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-27.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
101.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-12.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Jest ktoś wstanie podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Historia :
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km
1. Fiat Punto 1.2 sx
2. VW Golf 4 1.9 TDI 130km
3. VW Passat B6 1.9 TDI 105km
4. Audi A6 C6 2.0 TDI 140 km