Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6,C6,2.0 TDI 140KM] Problem z odpalaniem w niskiej tempera

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Adam162416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lip 2009, 18:21
Lokalizacja: Złotów

[A6,C6,2.0 TDI 140KM] Problem z odpalaniem w niskiej tempera

Post autor: Adam162416 » 28 lip 2009, 23:21

Witam. Od pół roku jestem posiadaczem Audi A6 C6 2.0 TDI 2004 150 tyś. przebiegu, i pojawił się problem. Gdy samochód postał parę dni, a teraz już po jednej nocy, rozrusznik zachowywał się jak by obrócił z pół obrotu i się zaciął, po ok. 5 próbach załapie, ale go męczy. Rozrusznik oglądał elektro-mechanik i nie wykazał żadnej wady. Problem pojawia się poniżej 15 stopni C. Gdy jest ciepło nie ma tego problemu.
Załączniki
PICT1486.JPG

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 31 lip 2009, 22:01

Powyżej 5 stopni dla twojego motorku jest jeszcze ciepło i nie potrzebuje więcej prądu , nic nie piszesz o akumlatorze ile ma lat ,może był przeładowany albo woda odparowała itp.itd. i nie trzyma pojemności i jak postoi to brakuje prądu ?

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 31 lip 2009, 23:03

To chyba jednak nie akumulator, bo by się świeciła kontrolka, że już pada.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 01 sie 2009, 00:00

Sprawdź czy odpali normalnie z awaryjnych punktów podłączania prądu pod maską. Jeśli tak - to sprawdź testerem aku. Jeśli jest oki - to sprawdź kable wysokoprądowe od aku.
Jeśli nie jest oki - to kup nowy.
Jeśli nie odpali normalnie z zacisków awaryjnych - sprawdź połączenia wysokoprądowe do rozrusznika. Tam często kabel plus lubi sobie zgnić :lol: ...

Awatar użytkownika
Adam162416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lip 2009, 18:21
Lokalizacja: Złotów

Post autor: Adam162416 » 01 sie 2009, 13:37

A więc akumulator jest z grudnia 2008 roku i napięcie było sprawdzane w czerwcu tego roku, w rezultacie jest w porządku.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 01 sie 2009, 17:16

A może walnął moduł odpowiedzialny za zarządzanie energią i odcina prąd stwierdzając jego zbyt duży pobór???

Awatar użytkownika
Adam162416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 lip 2009, 18:21
Lokalizacja: Złotów

Post autor: Adam162416 » 17 lis 2009, 20:31

Witam. Udało mi się rozwikłać problem. Winna była pęknięta głowica i przy rozruchu rozrusznik miał problem poruszyć tłoki w mieszance oleju i płynu chłodniczego. Koszt używanej głowicy, + planowanie, + sprawdzenie szczelności 1700 zł, robocizna 400 euro. Silnik rozbierałem w Niemczech, głowice robiłem w Polsce. Teraz pali bez problemu, nie zależnie od temperatury i czasu postoju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja