[ BMK 3.0 224 KM] Problem z doładowaniem, tryb awaryjny.
[ BMK 3.0 224 KM] Problem z doładowaniem, tryb awaryjny.
Witam wszystkich władców pierścieni.
Problem jaki napotkałem użytkując A6 (3.5 tys km po kupnie, na liczniku ma 218kkm, w rzeczywistości pewnie z 328kkm) to prawdopodobnie wadliwa praca turbiny. Jadąc wczoraj z jajkami w jedną stronę (trasa 17km) było wszystko okej. Wracając (4km po starcie - silnik rozgrzany do 90st) migająca kontrolka świec żarowych. Wyłączyłem zapłon, wyciągnąłem kluczyk, ponowne włożenie kluczyka i znów to samo - tym razem do tego pojawiła się kontrolka silnika (filtra dpf? choć go nie mam). Wróciłem do celu, nie przekraczając 2000tys obrotów. Na następny dzień, gdy silnik ostygł, kontrolka silnika nie zniknęła ale turbina działała raczej prawidłowo. Podłączenie pod komputer i takie oto błędy:
19804 - Sterowanie jednostki sterującej turbosprężarki 1 (J724)
P3348 - 008 - usterka elektryczna - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 167.7 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napięcie: 12.16 V
Bity binarnie: 00101111
Ciśnienie rzecz.: 999.6 mbar
Ciśnienie rzecz.: 969.0 mbar
16619 - Regulacja ciśnienia doładowania
P0235 - 001 - przekroczona dolna granica regulacji - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2163 /min
Moment obrotowy: 261.3 Nm
Prędkość: 52.6 km/h
Ciśnienie rzecz.: 2121.6 mbar
Ciśnienie rzecz.: 1081.2 mbar
Ilość powietrza/Obr.: 470.0 mg/suw
Temperatura: 9.0*C
Cykl pracy: 15.8 %
17471 - Regulacja ciśnienia paliwa
P1063 - 003 - przekroczona granica regulacji - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 651 /min
Moment obrotowy: 132.6 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napięcie: 13.98 V
Ciśnienie: 99.4 bar
Cykl pracy: 18.5 %
Temperatura: 13.5*C
Po ich usunięciu kontrolki pogasły doładowanie jakby jest. Dlaczego mówię jakby? Ano dlatego, że do 100km/h moja A6 rozpędza się w 10.2sec.
Wyciągać i regenerować swoje turbo, do tego zamówić nowy nastawnik?
Co byście radzili?
Problem jaki napotkałem użytkując A6 (3.5 tys km po kupnie, na liczniku ma 218kkm, w rzeczywistości pewnie z 328kkm) to prawdopodobnie wadliwa praca turbiny. Jadąc wczoraj z jajkami w jedną stronę (trasa 17km) było wszystko okej. Wracając (4km po starcie - silnik rozgrzany do 90st) migająca kontrolka świec żarowych. Wyłączyłem zapłon, wyciągnąłem kluczyk, ponowne włożenie kluczyka i znów to samo - tym razem do tego pojawiła się kontrolka silnika (filtra dpf? choć go nie mam). Wróciłem do celu, nie przekraczając 2000tys obrotów. Na następny dzień, gdy silnik ostygł, kontrolka silnika nie zniknęła ale turbina działała raczej prawidłowo. Podłączenie pod komputer i takie oto błędy:
19804 - Sterowanie jednostki sterującej turbosprężarki 1 (J724)
P3348 - 008 - usterka elektryczna - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 167.7 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napięcie: 12.16 V
Bity binarnie: 00101111
Ciśnienie rzecz.: 999.6 mbar
Ciśnienie rzecz.: 969.0 mbar
16619 - Regulacja ciśnienia doładowania
P0235 - 001 - przekroczona dolna granica regulacji - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2163 /min
Moment obrotowy: 261.3 Nm
Prędkość: 52.6 km/h
Ciśnienie rzecz.: 2121.6 mbar
Ciśnienie rzecz.: 1081.2 mbar
Ilość powietrza/Obr.: 470.0 mg/suw
Temperatura: 9.0*C
Cykl pracy: 15.8 %
17471 - Regulacja ciśnienia paliwa
P1063 - 003 - przekroczona granica regulacji - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 651 /min
Moment obrotowy: 132.6 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napięcie: 13.98 V
Ciśnienie: 99.4 bar
Cykl pracy: 18.5 %
Temperatura: 13.5*C
Po ich usunięciu kontrolki pogasły doładowanie jakby jest. Dlaczego mówię jakby? Ano dlatego, że do 100km/h moja A6 rozpędza się w 10.2sec.
Wyciągać i regenerować swoje turbo, do tego zamówić nowy nastawnik?
Co byście radzili?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja miałem wymieniony nastawnik pomogło na rok, później poszło turbo do regeneracji - bardzo dobra firma, a po kolejnym roku powrót problemów. Ogólnie skończyło się na wyrzuceniu tego do kosza, a wleciało nowe turbo. Teraz patrząc wstecz gdybym miał kolejny raz to samo i chciał to zrobić jak należy to bym kupował od razu nowe turbo. Do wyrwania za ok. 2700 zł. Na początku nastawnik mnie kosztował ponad 1000 zł, a regeneracja kolejny tysiak + demontaż i montaż więc końcowo wyszło tyle co nowe turbo. Po wymianie nastawnika zakres był ok. 20 do 78%, a na nowym jest od 20 do 80% jak od linijki. O czymś to świadczy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Byłem w warsztacie Gładyska w Krakowie tam mi sugerowano że turbo padlina bo pokazał się olej w rurze przy interkolerze (regeneracja 2000 zl z montażem) .Przyjechałem do domu w trybie awaryjnym i pojechałem do swojego mechanika, ten stwierdził że to nastawnik i w ASO wymieniłem i do tej pory wszystko hula prawidłowo.marstooq pisze:Auris1986, regenerowałeś przy okazji turbinę, czy nawet do niej nie zaglądałeś a wymieniłeś jedynie nastawnik?

Auris1986, 740 zł brutto?:)
Wiecie co zrobię? Oddam swój nastawnik do regeneracji, zaadoptuje go, nie będę wyciągał turbiny. Zobaczymy czy chytry dwa razy traci:)
[ Dodano: 2016-03-31, 15:15 ]
Chciałbym jeszcze was zapytać, czy VCDS-em sprawdzę pracę nastawnika zmiennej geometrii? To znaczy wychylenie końcowe itd? Jeżeli tak, to na którym kanale w jaki sposób to zrobię?
Wiecie co zrobię? Oddam swój nastawnik do regeneracji, zaadoptuje go, nie będę wyciągał turbiny. Zobaczymy czy chytry dwa razy traci:)
[ Dodano: 2016-03-31, 15:15 ]
Chciałbym jeszcze was zapytać, czy VCDS-em sprawdzę pracę nastawnika zmiennej geometrii? To znaczy wychylenie końcowe itd? Jeżeli tak, to na którym kanale w jaki sposób to zrobię?