[ ASB 3.0 232 KM] Problem z automtycznym odpaleniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
[ ASB 3.0 232 KM] Problem z automtycznym odpaleniem
Witam
Mam problem z swoim autem raz działa odpalanie silnika z automatu raz nie.
Podmieniałem już stacyjkę, rozruszniki 2 były wkładane, 2 akumulatory, sprawdzane przekaźniki na podszybiu pod kierownicą, punkty masy na aucie. I nigdzie nie ma do czego się przyczepić borykam się z tym problemem już dość długo może ktoś miał identyczny problem i się udało zlikwidować go. Wtryski są nówki przejechane 35 tyś km. Dołączam filmik z kilku prób odpaleń :
Auto nie wykazuje żadnych błędów.
Mam problem z swoim autem raz działa odpalanie silnika z automatu raz nie.
Podmieniałem już stacyjkę, rozruszniki 2 były wkładane, 2 akumulatory, sprawdzane przekaźniki na podszybiu pod kierownicą, punkty masy na aucie. I nigdzie nie ma do czego się przyczepić borykam się z tym problemem już dość długo może ktoś miał identyczny problem i się udało zlikwidować go. Wtryski są nówki przejechane 35 tyś km. Dołączam filmik z kilku prób odpaleń :
Auto nie wykazuje żadnych błędów.
Ostatnio zmieniony 29 lut 2020, 20:46 przez Songoaudis, łącznie zmieniany 1 raz.
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Błędów raczej nie będzie w takim przypadku .
Trzeba popatrzeć na parametry w module zezwolenia startu i ECU silnika.
Na moje oko to jeden z przekaźników załączający rozrusznik prawdopodobnie " nie trzyma".
Grupa vag ma sprytny system oparty na dwóch przekaźnikach.
Sterowane są bezpośrednio z ECU silnika.
Czasem problem jest w samym sterowniku silnika (upalona ścieżka na płycie)
Trzymaj przycisk odpalania do momentu aż nie zaskoczy silnik.
Jeśli w takim przypadku będzie ci odpalał 100 na 100 to znaczy że problem tam gdzie pisałem wyżej.
Trzeba popatrzeć na parametry w module zezwolenia startu i ECU silnika.
Na moje oko to jeden z przekaźników załączający rozrusznik prawdopodobnie " nie trzyma".
Grupa vag ma sprytny system oparty na dwóch przekaźnikach.
Sterowane są bezpośrednio z ECU silnika.
Czasem problem jest w samym sterowniku silnika (upalona ścieżka na płycie)
Trzymaj przycisk odpalania do momentu aż nie zaskoczy silnik.
Jeśli w takim przypadku będzie ci odpalał 100 na 100 to znaczy że problem tam gdzie pisałem wyżej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Tak jak mówisz przytrzymasz kluczyk odpali silnik to tak żeby się nie cackać możesz mi powiedzieć ktore nr przekaźników to wymienie od razu oba i czy sa one na podszybiu czy gdzies przy kierownicy
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz 

- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Czyli wymieniłeś pod kierownicą? Ale tam ich jest więcej niż 3. Jednak, póki co, ich nie ruszaj. Dobierz się do tych pod ECU. A jak co, to jeszcze dwa lub trzy są po przeciwnej stronie podszybia w czarnej obudowie koło zbiornika sprysku.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
tak tylko jak bym miał nr 643 przekaźnika i 639 można by było nówki wstawić jeśli dalej po wymianie będzie to samo to ecu do otwarcia 
639 jest przekaźnikiem do grzania świec z tego wychodzi czy mi się wydaje
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-sw ... 7886696444
na 643 mam nr++09304 1A

639 jest przekaźnikiem do grzania świec z tego wychodzi czy mi się wydaje
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-sw ... 7886696444
na 643 mam nr++09304 1A
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Najpierw analiza usterki.
Potem wymiana
W ciemno nie ma co wymieniać.
https://www.kolhosniki.ru/elsaonline
Potem wymiana
W ciemno nie ma co wymieniać.
https://www.kolhosniki.ru/elsaonline
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
być może, ale niekoniecznie. Jak przerabiałem niedawno temat przekaźników, to się spotkałem z różnym nazewnictwem i czytam, że prawie każdy jest do świec. Ten, akurat, z taką ilością złączy, na pewno odpowiada, za dużo więcej funkcji. Najlepiej dobierać po nr OEM. Z resztą przekaźnik, to w sumie takie łopatologiczne urządzenie, ze do różnych rzeczy jest taki sam i są o przeróżnych numerach trzycyfrowych a to jedyna między nimi różnica. W środku może być dokładnie to samo, o tym samym amperażu, itp. Zobacz schematy na obudowie. Sam mam jeden wsadzony o innym numerze, niż powinien być, bo akurat taki miałem pod ręką, właściwy kupiłem w międzyczasie i leży, bo nie chce mi się go wymieniać. Z resztą, jak pisałem ten zamienny różni się tylko kolorem obudowy i numerem na nim a w środku jest to samo, więc jest ten sam. Właściwy numer chcę wstawić tylko, jakby na przyszłość było tam grzebać i żeby nie było konsternacji, czemu jest inny numer?Songoaudis pisze:639 jest przekaźnikiem do grzania świec z tego wychodzi czy mi się wydaje
Przekaźnik 639, jest akurat najdroższy z tej imprezy, bo najbardziej specjalistyczny, co widać po ilości nóżek, ale w tej ofercie, to ktoś grubo przesadził. Tu masz ten, który ja kupiłem i oddałem. Mam Allegro Smart, więc wysyłka i zwrot gratis.
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-sw ... 7886696444
Ale tego zostaw na koniec, kup wszystkie pozostałe, czteropinowe. Ja płaciłem po 4 - 8 zł,szt.
Tu nie do końca się z Tobą zgodzę, bo prościej jest kupić po jednym z każdego, nawet najlepiej używki po parę zł z alle i lecieć po kolei, potem zwrócić niepotrzebne i problem z bani. Jak komuś sen z powiek spędza, to finalnie może dokupić nowy, ale bez konieczności. Nie są to rzeczy, które się szybko psują, skoro ja walczyłem przez dwa miesiące z jednym przypadkiem i drugiego takiego w Polsce nie znalazłem a problematyczny przekaźnik miał 13 lat. Ja tak zrobiłem, leciałem wszystkie po kolei, aż znalazłem winowajcę a był to ostatni dziad, jakiego wziąłem pod uwagę, chyba z 12 możliwych! Potem darmowy zwrot wszystkich zbędnych i się zdziwiłem, że nawet koszt wysyłki oddali. Więc poza 2 miesiącamicarlos777 pisze:Najpierw analiza usterki.
Potem wymiana
W ciemno nie ma co wymieniać.

No i do próbowania najlepiej używki, bo jak kupisz nawet nowe tanie zamienniki po 20 zł/szt., to w takim Autolandzie już ich nie oddasz, bo widać po nóżkach, że montowane i generalnie art. elektrycznych nie przyjmują.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
carlos777, no jak się ma wiedzę elektryczną (dużą), to pewnie masz rację. Nie każdy jednak taką posiada. Jeśli nazywasz mnie wymieniaczem, to OK, takie Twoje prawo. Ty pewnie naprawiłbyś sam przekaźnik. Ja wolałem metodą prób i błędów odnaleźć uszkodzoną/zużytą część i ją wymienić, ponosząc całkowity koszt 6,99 zł. No ale jak dla Ciebie to najdroższy typ naprawy, to trudno, będę musiał z tym żyć. Na szczęście, stać mnie, jeszcze na taki wydatek. Pewnie lepiej i taniej byłoby odstawić auto do kompetentnego diagnosty elektroniki (już się skłaniałem, nie dałem jednak za wygraną), który może by szybko i trafnie namierzył, oraz usunął problem, po czym z nieukrywaną satysfakcją by stwierdził, że na szczęście udało się usunąć awarię, ale panie: sterownik silnika, naprawa, programowanie i po znajomości, jak dla pana tylko 1000 zł po kosztach polecę!
Ja, trochę lepiej niż wiedzą elektryczną, dysponuję tą matematyczną i u mnie nie 1000 ale nawet 200 zł (za mniej nikt pewnie auta nie dotknie) to zawsze jest znacznie, znacznie więcej niż 6,99 zł. Ale może też się niekoniecznie znam.

Ja, trochę lepiej niż wiedzą elektryczną, dysponuję tą matematyczną i u mnie nie 1000 ale nawet 200 zł (za mniej nikt pewnie auta nie dotknie) to zawsze jest znacznie, znacznie więcej niż 6,99 zł. Ale może też się niekoniecznie znam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
zawsze można zwrócić przekaźnik ale jak pisałem w 1 poście były sprawdzane
!! dziś wieczorem wylatuje podszybie i podmieniam 643 a są takie same co 373 jak nie pomoże to ecu idzie na stół
[ Dodano: 2020-03-05, 18:55 ]
Ecu poszedl na stół i niestety scieżka inna niż gdzieś znalazłem na necie byla wypalona naprawiona kabelkiem lecz niestety nie za bardzo to poprawiło stan odpalania nawet powiem szczerze że tak jakby stacyjka nie dała info że odpal silnik
[ Dodano: 2020-03-05, 18:55 ]
Ecu poszedl na stół i niestety scieżka inna niż gdzieś znalazłem na necie byla wypalona naprawiona kabelkiem lecz niestety nie za bardzo to poprawiło stan odpalania nawet powiem szczerze że tak jakby stacyjka nie dała info że odpal silnik

[ Dodano: 2020-03-05, 18:55 ]
Ecu poszedl na stół i niestety scieżka inna niż gdzieś znalazłem na necie byla wypalona naprawiona kabelkiem lecz niestety nie za bardzo to poprawiło stan odpalania nawet powiem szczerze że tak jakby stacyjka nie dała info że odpal silnik
[ Dodano: 2020-03-05, 18:55 ]
Ecu poszedl na stół i niestety scieżka inna niż gdzieś znalazłem na necie byla wypalona naprawiona kabelkiem lecz niestety nie za bardzo to poprawiło stan odpalania nawet powiem szczerze że tak jakby stacyjka nie dała info że odpal silnik
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz 
