Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...

Silniki wysokoprężne
muciago88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 maja 2013, 12:42
Lokalizacja: Ełk

Post autor: muciago88 » 02 sty 2015, 00:55

Witam

Przygody z pompa oleju zacząłem już pol roku temu. Lece na autobanie w Niemczech i nagle kontrolka od ciśnienia oleju,serce zabolało , natychmiastowy zjazd na pobocze.Koszty lawety tam mnie zszokowały hehe.Pompka poszła do regeneracji. Po zamontowaniu auto chodzi na traktor. Powyżej 2 tys obr straszna głośna praca silnika.Czy możliwe że pompa została zle złożona ??? proszę o jakąś rade

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 02 sty 2015, 16:07

A moze przytarty/zatarty wałek do tego szklanki.
Ktos sciagał pokrywe zaworów.
A sprawdzane były paneki czy nie przekreciło ?
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

muciago88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 maja 2013, 12:42
Lokalizacja: Ełk

Post autor: muciago88 » 04 sty 2015, 01:01

W poniedziałek jestem umowiony na sprawdzenie auta. Moc spadła ,odczuwalna jak dla mnie mimo sprawdzenia turbo i wtryskow niby wszystko ok. Możliwe że wina leży na zaworach

stolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 19 cze 2012, 10:06
Lokalizacja: wawa

Post autor: stolek » 09 sty 2015, 09:36

W ostatnim miesiacu cos zaczelo mi sie dziac bardzo niepokojacego w moim Audi A6 C6 2.0 TDI BRE

- bardzo glosno odpala, jakby mialo sie cos urwac taki metaliczny poglos, link do nagrania: (niestety slychac to troche inaczej na nagraniu niz w rzeczywistosci)
- "podrygiwanie" co jakiś czas samochodu gdy stoi na "luzie/neutral"

Sprawdzalem pompowtryski w http://www.wloch.bosch-service.pl/uslugi.php i powiedzieli ze to podrygiwanie jest zwiazane z pompowtryskami ale jeszcze nie trzeba ich wymieniac.
Natomiast glosne odpalanie sugerowali rozrusznik. Po sprawdzeniu okazalo sie ze wszystko jest ok z rozrusznikiem i halas przy odpalaniu jest nadal taki sam nawet bo wymianie bendixa.

Najdziwniejsze jest to ze samochod odpala tak glosno tylko wtedy gdy jest rozgrzany 90 C.
Gdy jest zimny odpala normalnie.
Gdy rozgrzany odpala tak jakby mialo sie cos urwac/rozleciec.

Chcialbym dodac rowniez ze wszystko zaczelo sie dziac okolo 2-3 tygodnie po wymianie przepustnicy na nowa - nie wiem czy to moze byc powiazane.

W AZ Serwis pod koniec 2011 robilem juz modyfikacje napedu pompy oleju ale do tego Serwisu mam 500 km :(
Czy zna ktos dobry serwis w Warszawie lub okolicy ?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 09 sty 2015, 13:36

Podobny hałas (jak opisujesz - bo na filmie tego tak nie słychać) miałem przy odpalaniu kiedy prawa poduszka pod silnikiem była prawie bez oleju.... efekt jakby metaliczne zagrzechotanie przy uruchamianiu - też myślałem że rozrusznik jest rozsypany. Po wymianie poduszki już nie grzechocze. Na wolnych obrotach też miałem takie podrygiwania. Nie twierdzę że u Ciebie jest to samo ale.... warto sprawdzić - obejrzyj wizualnie czy nie ma wycieków z poduszki (brudnych plam).

krisOOOO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2011, 21:10
Lokalizacja: Londyn Wawa

Post autor: krisOOOO » 18 sty 2015, 10:02

stolek myślę że czeka cię wymiana dwumasy

sancho99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:50
Lokalizacja: kraków

Post autor: sancho99 » 17 lut 2015, 19:49

witam czeka mnie wymiana pompy oleju mam silnik BRE mechanik proponuje zastosowanie pompy z tej aukcji http://allegro.pl/kompletna-pompa-olej- ... 36850.html

czy to będzie dobre rozmiązanie?

zubus14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 maja 2014, 09:05
Lokalizacja: Wegorzewo

Post autor: zubus14 » 17 lut 2015, 22:26

witam ,kolego mam silnik BRE i mam pompę od 1,9 to ta pierwsza pompa i jest wszystko ok może delikatnie głośniej słychać silnik nie dużo ,ale jest ta pewność ze problem zniknie możesz śmiało zakładać od 1,9

sancho99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:50
Lokalizacja: kraków

Post autor: sancho99 » 18 lut 2015, 09:08

kolego zubus14, ile kosztowała Cię wymiana przy jakim przebiegu wymieniłes pompę

i ile już zrobiłes km od wymiany??

JasonVoorhees
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 18 lut 2015, 11:37
Lokalizacja: Stąd

Post autor: JasonVoorhees » 18 lut 2015, 11:48

witam... mam pytanko dotyczące Audi A6 z silnikiem 2.0 i jak się nie myle z oznaczeniem BRF przeglądam forum jak i net i bardzo mało znajduje informacji o tym silniku moje pytanie jest takie jaki tam jest napęd pompy pytam poniewaz mam okazje kupic ww Audi BRF z wymieniona pompa oleju i wymienionym dwumasem... czy po takich zabiegach można brac smialo auto ( dodam ze z pewnego zródła przebieg oryginal 215tys) i moje pytanko jakie mogą być jeszcze bolączki? czy może jednak przez jakiś czas będę miał spokoj i mogę zaryzykować i kupic nie bojac się o to ze jak wyjade to gdzies po drodze stanie? z góry dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 18 lut 2015, 16:03

sancho99, jutro po aukcji nie będzie ani śladu, więc _link
Lektor.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 18 lut 2015, 18:11

JasonVoorhees pisze:witam... mam pytanko dotyczące Audi A6 z silnikiem 2.0....
Kolego nawet wróżka czuła by się zakłopotana Twoim pytaniem ;)
Największą bolączką tych silników (ogólnie 2.0TDI PD) była wadliwa pompa i jej części składowe, które doprowadzały do zatarć turbin, a często i silników. Jeżeli masz wymienioną lub zregenerowaną pompę i wymieniony dwumas, to na pewno tym już nie ryzykujesz, ale nikt Ci nie zagwarantuje że nie padną Ci wtryski, czy EGR czy inne podzespoły.... jak w każdym współczesnym samochodzie.
Osobiście jestem zwolennikiem zasady aby kupować auta, których usterki nie doprowadzą mnie do ruiny. Sam jak kupowałem 2.0TDI to brałem pod uwagę że w każdej chwili musi być mnie stać na np. naprawę lub wymianę silnika.
Proponuję Ci przyjąć podobne założenie.

dawidol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2013, 23:49
Lokalizacja: dolnośląskie

Audi 2.0 TDI BRF 2007

Post autor: dawidol » 16 mar 2015, 23:32

Witam,

Naczytalem sie tych wszystkich wpisow i musze przyznac ze albo mam inne auto albo sie zaczelo :)

Otoz moje audi ma nalatane 240kkm i odpukac mam je od 198kkm i tylko jeden problem z ktorym sie juz chyba pogodzilem (kontrola niski poziom oleju regularnie po 30km od trzasniecia maska - wymienilem juz czujnik na orginal z ASO, czyscilem mikrostyk pod maska i dalej to samo) Wazniejsze jednak problemy jakie pojawily sie pod koniec stycznia tj po 40kkm uzytkowania auta przeze mnie:

1. Otoz jakis miesiac temu zaczelo mi niemilosiernie trzepac buda na biegu jalowym ale nie zawsze, zdarza sie ze jak odpale auto to jest idealnie brak falowan na obrotach a zdarza sie, ze dosc mocno trzebie.

2. Drugi objaw gdy przyspieszam to w okolicach 2500-3000 obrotow zaczyna sie auto dusic tzn tak poszarpuje i to od ok 3 biegu w gore - zawsze przy obrotach jak wyzej.

Czytelm wszystkie wpisy zacnych kolegów (szacun dla Piero za wiedze) i tak wnioskuje ze:

Ad1. Pompowtrysk i dla tego tematu:
- zrobie logi
- dwie - trzy kampanie z jakims motule czy STP do czyszczenia pompowtryskow aby sie upewnic ze to to
- Jak sie potwierdzi to czyszczenie/regeneracja
- W ostatecznosci wymiana kompletow 1-3 lub 2-4

- Jezeli logi, kampanie chemiczne i czyszczenie nie pomoga to zostaje kwestia dwumasy

Ad2. Z tego co piszecie to moze byc nieszczelny IC

Czy dobrze rozumuje koledzy?
Bede wdzieczny za informacje

Pzdr

[ Dodano: 2015-03-16, 23:32 ]
Jeszcze jedno:

Stolek ile placiles u tych z okolic lubartowa za sprawdzenie tych pompowtryskow? mam do nich calkiem blisko wiec moglbym podjechac

Dzieki

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 17 mar 2015, 06:38

Podpinałeś już kompa? Nie było żadnych błędów?
Myślę że komplet logów (statycznych i dynamicznych) na początek faktycznie byłby wskazany.

dawidol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2013, 23:49
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: dawidol » 31 mar 2015, 22:29

Na weekend właśnie planuje zrobić logi i dam znać

[ Dodano: 2015-03-31, 22:29 ]
Kurcze uwalilem kabel i najpier musze go postawic na nogi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga