[ BRE 2.0 140 KM] Pompowtryskiwacze, stan cylindrów/tłoków w
[ BRE 2.0 140 KM] Pompowtryskiwacze, stan cylindrów/tłoków w
witam, mam pewien problem z moja A6 C6 BRE 2006 (185tys), ma klasyczne objawy niedomagających pompowtryskow,
czyli trochę buja na biegu jałowym, oraz możliwe ze przybywa oleju ale tego nie jestem pewien na 100% (ach ten bagnet, rożnie pokazuje poziom). Mam logi, są poniżej, nadmienie tylko ze auto przez ostatnie 1.5 roku zrobiło 1 tys km, oraz były przerwy w odpalaniu go, aczkolwiek logi poniżej są po tym, jak zrobiłem nim 500km. Korekcje kiedy sprawdzałem 3 m-ce temu były lepsze (maks 1.5-1.8). Nie wymieniałem jeszcze płynów/filtrów aczkolwiek dużo na nich nie przejechałem
obroty silnika 882 1/min
obroty wałka 441 1/min
masa powietrza 470mg
grupa 013
-0.89
-1.27
2.19
0.00
grupa 023
-37
-24
-25
-32
grupa 018
stan:regulacja bezbledna x4
-----------------------
grupa 001
882
6.6 mg/suw dawka paliwa
8.2 KW stab.b.jaowego
100.8 C
grupa 013
-0.78
-1.13
1.93
0.00
grupa 023
-40
-26
-32
-36
grupa 023
-41
-26
-37
-40
DPF
62g
13%
Teraz nie wiem jak się zabrać za ten temat, bylem w 2 serwisach,w tym u Gladyska i mówili ze odczyty jeszcze w normie,
narazie nie widza potrzeby czyszczenia/wymiany.
Ten trzeci pompowtrysk ma najgorsze odczyty, ale nawet 4 ktory ma korekcje 0.0, w grupie 023 na duże czasy,
już sam nie wiem ktore ew. rozebrac i dać do diagnostyki.
Nie chce tez wymieniać pompek na nowe, zęby sie nie okazało czy stan tłoków/cylindrów jest zły,
czy da się wogole sprawdzić kompresje VCDS i stan tłoków/cylindra np poprzez jakaś sondę?
dzięki za każde rady
czyli trochę buja na biegu jałowym, oraz możliwe ze przybywa oleju ale tego nie jestem pewien na 100% (ach ten bagnet, rożnie pokazuje poziom). Mam logi, są poniżej, nadmienie tylko ze auto przez ostatnie 1.5 roku zrobiło 1 tys km, oraz były przerwy w odpalaniu go, aczkolwiek logi poniżej są po tym, jak zrobiłem nim 500km. Korekcje kiedy sprawdzałem 3 m-ce temu były lepsze (maks 1.5-1.8). Nie wymieniałem jeszcze płynów/filtrów aczkolwiek dużo na nich nie przejechałem
obroty silnika 882 1/min
obroty wałka 441 1/min
masa powietrza 470mg
grupa 013
-0.89
-1.27
2.19
0.00
grupa 023
-37
-24
-25
-32
grupa 018
stan:regulacja bezbledna x4
-----------------------
grupa 001
882
6.6 mg/suw dawka paliwa
8.2 KW stab.b.jaowego
100.8 C
grupa 013
-0.78
-1.13
1.93
0.00
grupa 023
-40
-26
-32
-36
grupa 023
-41
-26
-37
-40
DPF
62g
13%
Teraz nie wiem jak się zabrać za ten temat, bylem w 2 serwisach,w tym u Gladyska i mówili ze odczyty jeszcze w normie,
narazie nie widza potrzeby czyszczenia/wymiany.
Ten trzeci pompowtrysk ma najgorsze odczyty, ale nawet 4 ktory ma korekcje 0.0, w grupie 023 na duże czasy,
już sam nie wiem ktore ew. rozebrac i dać do diagnostyki.
Nie chce tez wymieniać pompek na nowe, zęby sie nie okazało czy stan tłoków/cylindrów jest zły,
czy da się wogole sprawdzić kompresje VCDS i stan tłoków/cylindra np poprzez jakaś sondę?
dzięki za każde rady
dzieki za info
Piotrus dzieki za info (troche spoznione ale dziecko skutecznie mnie odciaga od forum:)
co do czyszczenia PD zgoda, chyba to sie samo nasuwa jako pierwsza czynnosc,
cena w Gladysku wyjdzie 4x300+ uszczelki + robocizna za wy/zamontowanie, moglo by byc taniej, ale coz...
przy okazaji zapytam czy sa w stanie tak sprawdzic cylindry/tloki przy pomocy manometra
co do aktulalizacji softu ECU, dobra mysl, napewno nie zaszkodzi, faktycznie tylko ASO ma
mozliwosc aktulizacji?, cena nie jest wygorowana (zakladajac ze to faktycznie 200PLN).
Poniewaz wczesniej nie mialem Diesla, nie wiem kiedy uznac ze silnik kopci (u mnie zazwyczja na bialo, na zimnym,
aczkolwiek na rozgrzanym przy temp zewn +8 tez widze czasami bialy dym, bliski widokowi pary wodnej) oraz zapach, taki gryzacy.
dzieki za wszelkie rady
co do czyszczenia PD zgoda, chyba to sie samo nasuwa jako pierwsza czynnosc,
cena w Gladysku wyjdzie 4x300+ uszczelki + robocizna za wy/zamontowanie, moglo by byc taniej, ale coz...
przy okazaji zapytam czy sa w stanie tak sprawdzic cylindry/tloki przy pomocy manometra
co do aktulalizacji softu ECU, dobra mysl, napewno nie zaszkodzi, faktycznie tylko ASO ma
mozliwosc aktulizacji?, cena nie jest wygorowana (zakladajac ze to faktycznie 200PLN).
Poniewaz wczesniej nie mialem Diesla, nie wiem kiedy uznac ze silnik kopci (u mnie zazwyczja na bialo, na zimnym,
aczkolwiek na rozgrzanym przy temp zewn +8 tez widze czasami bialy dym, bliski widokowi pary wodnej) oraz zapach, taki gryzacy.
dzieki za wszelkie rady
W pełni popieram kolegę Piotra,że warto oddać wtryski do Gładyska mimo,ze logi pokazują,że jest ok.U mnie było wręcz przeciwnie.Logi pokazywały,że leją wtryski,więc je oddałem do Gładyska.Tylko jeden okazał się do wymiany.Od tego momentu mogę powiedzieć,że moje auto w końcu jeździ
Skończyły się drgania i inne problemy.
Co najlepsze.Logi nadal pokazują,że wtryski są w nie za dobrym stanie,a autko jeździ rewelacyjnie.

Co najlepsze.Logi nadal pokazują,że wtryski są w nie za dobrym stanie,a autko jeździ rewelacyjnie.
- alexpulawy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 16:05
- Lokalizacja: Puławy/Didcot UK
hmm
Ja w sumie zostawilem wtedy auto u Gladyska na 2 dni, odpalali i testowali - i wg nich nie zauwazyli efetkow padajacyh wtyrskow,
powiedzieli zeby obersowac, wymienic plyny i za jakis czas sprawdzic, nawet nie chcieli mnie 'naciagnac' na czyszczenie.
Ale podjade do nich i wezme czyszczenie wszystkich, moze sie okaze ze jakis faktycznie nie wydala. bede spal spokojniej.
To co ja zauwazylem u siebie to to ze na biegu jalowym, jak dodam gazu tuz przy 1000obr autkiem troche poruszy,
powyzej 1000 juz nic nim nie ruszy, ktos tu sugerowal ze to moze byc dwumasa, tez macie podobny objaw?
tak przy okazji, ma ktos pod reka numery katalogowe filtrow (mann badz knecht) dla tego silnika,
ulatwilo mi to zadanie ich wyszukania.
powiedzieli zeby obersowac, wymienic plyny i za jakis czas sprawdzic, nawet nie chcieli mnie 'naciagnac' na czyszczenie.
Ale podjade do nich i wezme czyszczenie wszystkich, moze sie okaze ze jakis faktycznie nie wydala. bede spal spokojniej.
To co ja zauwazylem u siebie to to ze na biegu jalowym, jak dodam gazu tuz przy 1000obr autkiem troche poruszy,
powyzej 1000 juz nic nim nie ruszy, ktos tu sugerowal ze to moze byc dwumasa, tez macie podobny objaw?
tak przy okazji, ma ktos pod reka numery katalogowe filtrow (mann badz knecht) dla tego silnika,
ulatwilo mi to zadanie ich wyszukania.
Jeśli chodzi o filtry to tylko MANN.Używam tylko tych do moich OOOO i jestem zadowolony.W każdym sklepie jak podasz rok,kod silnika ewentualnie VIN to Ci znajdą filtry raz dwa.Jeśli wtryski są niby ok to może coś innego jest przyczyną Twoich zmartwień.Swoją droga w ASO jak pytałem co może być przyczyną takich drgań (bo miałem tak samo jak Ty) stwierdzili ,że ten typ tak ma.Snaffcy 
Skoro najbardziej Cię martwią korekty na 3 wtrysku i w czwartym Ci coś nie pasuje to oddaj te dwa do sprawdzenia i będziesz wiedział na czym stoisz aczkolwiek byłbym za oddaniem wszystkich.Wydasz trochę kasy,ale będziesz spokojniejszy.U mnie było tak,że wtrysk był ok,a uszczelka była walnięta i to powodowało strasznie nierówną pracę silnika.Po sprawdzeniu wtrysków i wymianie jednego korekty nadal mówią,że wtryski są do bani,a autko zachowuje się świetnie,dlatego uważam tak jak Piotruś,że te cyferki nie zawsze mówią prawdę.

Skoro najbardziej Cię martwią korekty na 3 wtrysku i w czwartym Ci coś nie pasuje to oddaj te dwa do sprawdzenia i będziesz wiedział na czym stoisz aczkolwiek byłbym za oddaniem wszystkich.Wydasz trochę kasy,ale będziesz spokojniejszy.U mnie było tak,że wtrysk był ok,a uszczelka była walnięta i to powodowało strasznie nierówną pracę silnika.Po sprawdzeniu wtrysków i wymianie jednego korekty nadal mówią,że wtryski są do bani,a autko zachowuje się świetnie,dlatego uważam tak jak Piotruś,że te cyferki nie zawsze mówią prawdę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Panowie jest pytanie? Czy pompowtryski przed czyszczenieniem myjka ultradzwiekowa musza byc rozebrane? Czy w calosci wkladaja do myjki? Jezeli tak czy serwis czyszczacy ustawi je odpowiednio i czy ta operacja musi byc wykonana tylko w serwisie Boscha?
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! 

Pompki się rozbiera, czyści, potem wymienia uszczelki, skręca i ustawia.krzycho2626 pisze:Panowie jest pytanie? Czy pompowtryski przed czyszczenieniem myjka ultradzwiekowa musza byc rozebrane? Czy w calosci wkladaja do myjki? Jezeli tak czy serwis czyszczacy ustawi je odpowiednio i czy ta operacja musi byc wykonana tylko w serwisie Boscha?
Czy w serwisie Bosha? Może nie koniecznie, ale na pewno u kogoś kto w warsztacie ma sprzęt do ustawienia i sprawdzenia pompek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Pompki ogarniete!!!
Rozbiera się łatwo tylko od 1.9 tdi natomiast 2.0tdi to już nowsza generacja pompek i przy próbie rozkręcenia ścina się bolec zabezpieczający w środku co uniemożliwia ponowne złożenie. Serwis Boscha tylko to ogarnia i jest ich mało w Polsce gdyż maszyny diagnostyczne są bardzo drogie.
Najlepiej złożyć używki z małym przebiegiem gdyż autko z przebiegiem 300tyś ma już część pompową zużytą a ta część pompowtrysku nie jest regenerowalna.
Rozbiera się łatwo tylko od 1.9 tdi natomiast 2.0tdi to już nowsza generacja pompek i przy próbie rozkręcenia ścina się bolec zabezpieczający w środku co uniemożliwia ponowne złożenie. Serwis Boscha tylko to ogarnia i jest ich mało w Polsce gdyż maszyny diagnostyczne są bardzo drogie.
Najlepiej złożyć używki z małym przebiegiem gdyż autko z przebiegiem 300tyś ma już część pompową zużytą a ta część pompowtrysku nie jest regenerowalna.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! 

No i u mnie chyba przyszedł czas na wymianę pompowtrysków. Jak sądzicie? Moje objawy to bujanie budą (czasami) na wolnych obrotach. A Przy odpalaniu długim odpalaniu zakopci na biało. Mój silnik to BRE i ma nalatane 235kkm. Aaaa mam jeszcze taką przypadłość czasami przy odpaleniu jakby coś przez chwilę zazgrzyta tak głucho jakby rozrusznik nie zdążył uciec po odpaleniu silnika, czy to można powiązać z niedomagającymi pompowtryskami? No i ostatnie pytanko czy wysłać wtryski do np: Gładyska czy szukać używek o małym przebiegu, bo nowe 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK