poduszka silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
poduszka silnika
Witam. Od jakiegoś czasu boryka się z problemem prawej poduszki silnika. Auto podczas wolnego przyspieszania drży chociaż nie zawsze, z błędów wywala tylko ten dot. Poduszki tj. P1576, 17984. Poduszke podmieniłem na sprawną i dalej ten błąd, którego nie da się skasować. Z kod bledu wynika, iż chodzi o prawa poduszke zwarcie do masy. Może ktoś coś doradzi bo juz ręce opadają. Najbardziej denerwuje mnie te drzenie auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Kostka była pryska na kontakt spray i nic nie dało 

To samo jako hamulec elektryczny Audi A6 EPB. Naprawdę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Trzeba by sprawdzić w jakim stanie jest wtyczka i dalszy ciąg kabla. Możesz również odłączyć wtyczkę i zobaczyć jaki błąd wyskoczy. Jeśli ten sam, to znaczy, że nie ma sygnału, bo gdzieś jest tracony.
Mogę Ci powiedzieć, że przez długi czas walczyłem z kontrolką 'CHECK' silnika. Wskazywało na uszkodzenie czujnika temperatury spalin. Wymieniłem na nowy w ASO i było dobrze na moment. Po kilometrze znów wyskoczył błąd na desce. Po wielu podmianach okazało się, że główna wiązka idącą do sterownika silnika była pogryziona przez jakieś zwierzątko (kuna?). W serwisie wymienili uszkodzony odcinek i od tamtego czasu wszystko jest ok. Akurat trafiło na ten czujnik. Zastanawiało mnie jedynie to, dlaczego występuje tak duża częstotliwość błędu. Dla mnie (elektronika) było jasne, że uszkodzone jest połączenie sterownik <-> czujnik.
Mogę Ci powiedzieć, że przez długi czas walczyłem z kontrolką 'CHECK' silnika. Wskazywało na uszkodzenie czujnika temperatury spalin. Wymieniłem na nowy w ASO i było dobrze na moment. Po kilometrze znów wyskoczył błąd na desce. Po wielu podmianach okazało się, że główna wiązka idącą do sterownika silnika była pogryziona przez jakieś zwierzątko (kuna?). W serwisie wymienili uszkodzony odcinek i od tamtego czasu wszystko jest ok. Akurat trafiło na ten czujnik. Zastanawiało mnie jedynie to, dlaczego występuje tak duża częstotliwość błędu. Dla mnie (elektronika) było jasne, że uszkodzone jest połączenie sterownik <-> czujnik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Może któryś z kolegów podał by jakie dokładnie nr ma prawa poduszka silnika do 3.0 tdi BMK.
To samo jako hamulec elektryczny Audi A6 EPB. Naprawdę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numery poduszek dla silnika BMK/BNG/ASB z automatyczną skrzynią (dla manualnej są inne poduszki):
» 4F0 199 379 BL - strona lewa, koszt w ASO ok. 800 zł,
» 4F0 199 382 BN - strona prawa, koszt w ASO ok. 800 zł.
Warto wymienić obie poduszki i od razu zaznaczę, że nie ma dobrych zamienników, ponieważ są one sterowane elektrycznie. Jedyne wyjście to kupno oryginalnych w ASO, które są produkcji angielskiej firmy AVON albo zamontowanie używanych.
[ Dodano: 2016-04-26, 19:10 ]
Jeśli masz fabryczne poduszki, to będą miały inne końcówki. W obu przypadkach będzie litera H, tzn. 379 H i 382 H.
» 4F0 199 379 BL - strona lewa, koszt w ASO ok. 800 zł,
» 4F0 199 382 BN - strona prawa, koszt w ASO ok. 800 zł.
Warto wymienić obie poduszki i od razu zaznaczę, że nie ma dobrych zamienników, ponieważ są one sterowane elektrycznie. Jedyne wyjście to kupno oryginalnych w ASO, które są produkcji angielskiej firmy AVON albo zamontowanie używanych.
[ Dodano: 2016-04-26, 19:10 ]
Jeśli masz fabryczne poduszki, to będą miały inne końcówki. W obu przypadkach będzie litera H, tzn. 379 H i 382 H.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Dziękuję za info. Chyba wezmę nowe bo z używanymi częściami bywa różnie.
[ Dodano: 2016-04-26, 19:17 ]
Jeszcze jedno pytanie czy literki na końcu nr poduszki mają jakieś znaczenie czy bez różnicy?
[ Dodano: 2016-04-26, 19:17 ]
Jeszcze jedno pytanie czy literki na końcu nr poduszki mają jakieś znaczenie czy bez różnicy?
To samo jako hamulec elektryczny Audi A6 EPB. Naprawdę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mają dość istotne znaczenie, ponieważ rozróżniają części dla różnych aut. W tym przypadku np. dla skrzyni automatycznej są inne poduszki, ponieważ przenosi ona inne drgania, a po drugie ma trochę inną masę. Napisałem Ci, że możesz mieć z literką H, ponieważ jedne części są wycofywane i zastępowane nowszymi, ale nadal pasują do danego auta. Dla lewej poduszki historia wygląda tak: H → BA → BL, a dla prawej H → BB → BN. Jak weźmiesz poduszki z numerami podanymi w moim poprzednim poście, to wszystko będzie ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Warto również wymienić przedni odbijak, który znajduje się przy chłodnicy (widać go nawet z góry). Jest to taka pomarańczowa pianka, która nie pozwala silnikowi poruszać się góra-dół. Po tylu latach może nie być już pomarańczowa, tylko brązowa
. Numer części: 4F0 199 339, koszt w ASO ok. 32 zł. W SPAM do ceny poduszek, to jak za darmo.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Napewno przy wymianie poduszek tez wymienię ten odbijak. Chociaż o tym nawet nie wiedziałem a onrrównież może powodować drgania.
To samo jako hamulec elektryczny Audi A6 EPB. Naprawdę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Drgania mogą powodować również poduszki skrzyni (dwie sztuki montowane do sanek). Też mam problemy z wibracjami, które czuć w podłodze, na kierownicy i ogólnie auto się źle prowadzi. Wymieniłem wszystkie poduszki: dwie olejowe pod silnikiem (oryginał ASO), przedni odbijak (oryginał ASO) i poduszkę skrzyni (Lemforder). W wersji po lifcie skrzynia jest podparta tylko z tyłu na jednej poduszce, przed liftem są dwie poduszki montowane do sanek. Zostały mi tylko tuleje w sankach, które będę wymieniał pojutrze. Jedna z nich ma uszkodzony kołnierz, a wszystkie objawy wskazują na nie. Jak widzisz temat poduszek jest mi znany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Ile człowiek nerwów musi stracic
u mnie po podłączeniu pod komputer wskazuje cos przy prawej poduszce i tak myślę że po długim weekendzie to ogarne chociaż na majówkę długa podróż i nerw mnie targach przez te drgania.

To samo jako hamulec elektryczny Audi A6 EPB. Naprawdę.
- witekbmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 sie 2012, 13:17
- Imię: Witek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kowalewo Pomorskie
Re: poduszka silnika
U mnie występuje identyczny problem, ten sam silnik BMK. Podczas przyspieszania w bardzo wąskim przedziale obrotów przy obciazeniu wystepuje chwilowe mocne drganie silnikiem rozchodzace się po calej karoserii.
Komp pokazał blad nr 17984 prawy elektrozawór poduszki zawieszenia silnika, zwarcie obwodu do masy.
Wymienilem poduszkę na nieoryginalną i co?
Nie pomogło, wibracje są jeszcze wieksze a komputer nadal pokazuje ten sam błąd.
Stara poducha ori wydaje się na rzut oka że jest bez zarzutu, dlatego zamontuję ją spowrotem.
Czy udało się dojść autorowi co było przyczyną błędu?
Proszę o podpowiedzi
Komp pokazał blad nr 17984 prawy elektrozawór poduszki zawieszenia silnika, zwarcie obwodu do masy.
Wymienilem poduszkę na nieoryginalną i co?
Nie pomogło, wibracje są jeszcze wieksze a komputer nadal pokazuje ten sam błąd.
Stara poducha ori wydaje się na rzut oka że jest bez zarzutu, dlatego zamontuję ją spowrotem.
Czy udało się dojść autorowi co było przyczyną błędu?
Proszę o podpowiedzi